Gå til innhold

Sykdom og media

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det har vært så mye i media om unge mennesker med alvorlig sykdom og død i det siste. Jeg får helt angst av dette og tenker på sykdom og død hele tiden selv. Er livredd for at jeg selv har kreft. Det er bra det er åpenhet ,men noen ganger blir det litt for mye. Jeg tenker ikke på annet enn sykdom og død for tiden!

Føler nesten at jeg har flaks som ikke har fått en avlorlig sykdom ennå!

Er det flere som har det sånn eller det helseangsten min som slår ut for fullt?  Jeg klarer ikke å unngå å lese om alt heller.

Anonymous poster hash: 7652c...e66
psychotique
Skrevet

Jeg har ikke lagt merke til at det har vært mye om sykdom og død i media i det siste. Det fleste unge er friske, det er sjeldent at en ung person får en alvorlig sykdom. Det er nok helseangsten din som lurer deg litt ja.

Skrevet

Jeg synes det har vært så mye i media om unge mennesker med alvorlig sykdom og død i det siste. Jeg får helt angst av dette og tenker på sykdom og død hele tiden selv. Er livredd for at jeg selv har kreft. Det er bra det er åpenhet ,men noen ganger blir det litt for mye. Jeg tenker ikke på annet enn sykdom og død for tiden!

Føler nesten at jeg har flaks som ikke har fått en avlorlig sykdom ennå!

Er det flere som har det sånn eller det helseangsten min som slår ut for fullt?  Jeg klarer ikke å unngå å lese om alt heller.

Anonymous poster hash: 7652c...e66

Jeg er forsåvidt enig i at det har vært endel sykdom og død i media den siste tiden, i motsetning til deg opplever jeg det som fint, jeg er egentlig usikker på om det kan bli for mye av denne type åpenhet.

Du kan forsøke å skåne deg for det i større grad enn du har gjort (demp lyden, hopp over sider i avisen osv). Jeg forstår det kan bli vanskelig, men velg media med omhu en periode fremover dersom du i utgangspunktet strever med denne typen angst.

Skrevet

Tenkte det samme faktisk, tidligere i dag. Så mange unge som får kreft...

Skrevet

Jeg også reagerer på alt sykdom og dødsnakket i media. Resultater er at jeg har sluttet å se nyheter på TV og hopper over det i avisen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...