Gå til innhold

selvmordstanker og krenkelse på legevakt - fortsettelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt det samme. Er helt enig med deg.

Så fantastisk at det er flere med samme fantasien her uten å ane noen ting om virkeligheten.  Man skriver ikke sånn til mennesker, man holder kjeft og blander seg ikke når man ikke vet. 

Anonymous poster hash: 96808...e83

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

17

• ColaZero

9

• Madelenemie

6

• stiften

5

Skrevet

Så fantastisk at det er flere med samme fantasien her uten å ane noen ting om virkeligheten.  Man skriver ikke sånn til mennesker, man holder kjeft og blander seg ikke når man ikke vet. 

På et forum med mange forskjellige mennesker må man også forvente forskjellige svar. Alle er ikke alltid fullstendig enig med alle.

Har registrert at du er småhissig mot de i denne tråden som kommer med andre utspill enn du ønsker.

Madelenemie
Skrevet

Jeg har tenkt det samme. Er helt enig med deg.

Hei!

Godt at vi er flere som har tenkt i samme baner :-)

Madelenemie
Skrevet

Dette er først og fremst dumt.  Nærmer seg et vanvidd.  Du aner ingenting når du sier at jeg mangler total innsikt og det er frekt og uforskammet.  Sammenligningen med dine foreldre er i hodet på deg og ingen andre steder.  Jeg har lagt merke til oppmerksomheten du får på dol, men jamen meg er det nok nå.  Hold din hysterie og vrangtanker vekk fra mine tråder slik jeg holder meg unna dine.

Mine barn er ikke vokst opp med en ustabil mor og det er ditt ansvar å forstå at du skriver ikke slik til mennesker som du gjør nå.

Hei!

Ok men å holde meg vekk fra dine tråder er vanskelig anonym:-D

Jeg syns ikke jeg skrev noe galt til deg, du ordlegger deg på en måte som får meg til å tenke at:

Det virker som du mangler total selvinnsikt.

Det er godt dine barn ikke er vokst opp med en uatsbil mor, men når ble du ustabil?

Du virker ustabil feks i denne tråden.

Skrevet

...

Du skrev akkuart det jeg tenkte, og ikke turde skrive Madeleine.

Vi har ikke nok informasjon til å vite om det er TS som er urimelig, eller barna som er "bortskjemte og utakknemlige", men selv med kun TS' versjon, tenker jeg at barna har nok gode grunner til å ikke takle dette på annen måte nå enn å holde litt avstand.

AnonymBruker
Skrevet

Det er i krisesituasjoner man virkelig finner ut av om noen er der for én. Min erfaring er at det er som regel få eller ingen som er det. Jeg forstår din skuffelse, din dårlige samvittighet ovenfor barna og din engstelse med tanke på om noen i det hele tatt kommer til å være der i fremtiden. Det er mange som svikter ved sykdom, være seg om den er psykisk eller fysisk. 

Anonymous poster hash: 4b0c3...d56
Skrevet

Hei!

Godt at vi er flere som har tenkt i samme baner :-)

Og Gullfisk er og enig med deg. Tipper fler er det og, men det er som Gullfisk skriver: Man tør ikke skrive det.

Skrevet

Og Gullfisk er og enig med deg. Tipper fler er det og, men det er som Gullfisk skriver: Man tør ikke skrive det.

Er det gitt at man skal være brutalt ærlig i alle situasjoner? Trådstarter har i denne og en annen tråd beskrevet en for henne svært turbulent uke med flere opprivende hendelser. Av og til kan det være et poeng å ikke legge sten til byrden, og jeg synes denne tråden er et slikt tilfelle. Trådstarter har jo tydelig fortalt oss at hun har hatt det så vanskelig at hun har handlet lite konstruktivt, og på måter for henne som er helt uvanlig. Da tenker jeg at man kanskje kan vise litt toleranse og ikke slå løs med storslegge.

Skrevet

Er det gitt at man skal være brutalt ærlig i alle situasjoner? Trådstarter har i denne og en annen tråd beskrevet en for henne svært turbulent uke med flere opprivende hendelser. Av og til kan det være et poeng å ikke legge sten til byrden, og jeg synes denne tråden er et slikt tilfelle. Trådstarter har jo tydelig fortalt oss at hun har hatt det så vanskelig at hun har handlet lite konstruktivt, og på måter for henne som er helt uvanlig. Da tenker jeg at man kanskje kan vise litt toleranse og ikke slå løs med storslegge.

Nå er det fler her som har slått med storslegge som du kaller det. En litt voldsom definisjon synes jeg. Og som jeg skrev til TS, mange kan ha forskjellige meninger. Og det må være lov.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Det er ikke å slå løs med storslegge å reagere med saklig motsvar.

Svar fra ts til flere enn meg vitner om ikke akkurat evne til å se feks barnas ståsted,

Når tre barn reagerer ved både å svare mor, forsøke hjelpe, men legge på telefonen, forteller det noe om ikke et nylig oppstått problem.

Og reaksjon virker på meg umoden, fra ts, det kan kun endres ved å ikke klandre feks barna, men tenke seg om, hvor lenge har dette vært et mønster, hvor lenge har en klagd, kan det være naturlig at andre er lei? osv

Skrevet

Hei!

Det er ikke å slå løs med storslegge å reagere med saklig motsvar.

Svar fra ts til flere enn meg vitner om ikke akkurat evne til å se feks barnas ståsted,

Når tre barn reagerer ved både å svare mor, forsøke hjelpe, men legge på telefonen, forteller det noe om ikke et nylig oppstått problem.

Og reaksjon virker på meg umoden, fra ts, det kan kun endres ved å ikke klandre feks barna, men tenke seg om, hvor lenge har dette vært et mønster, hvor lenge har en klagd, kan det være naturlig at andre er lei? osv

Jeg synes det er bedre å velge en litt annen anledning enn dette til å komme med krasse kommentarer. Dette er min oppfatning av hva som er konstruktivt, andre trenger ikke være enige i den.

AnonymBruker
Skrevet

Føler dere at dere er modige? 

Skrevet

Føler dere at dere er modige? 

Ikke akkurat modig nei...mer at når man skriver/mener noe som de fleste ikke mener så kommer det ofte en del  respons av negativ art som man selvsagt må takle og respektere. På samme måte som du må takle og respektere at alle ikke er enig med deg.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke akkurat modig nei...mer at når man skriver/mener noe som de fleste ikke mener så kommer det ofte en del  respons av negativ art som man selvsagt må takle og respektere. På samme måte som du må takle og respektere at alle ikke er enig med deg.

Jeg har ikke noe problem med å takle og respektere at alle ikke er enige med meg. Jeg stilte spm fordi det virker som om dere er så opptatt av at dere er flere og at det underbygger at det dere skriver dermed er riktig vurdering av trådstarter. Dessuten finner jeg argumentasjonen om at det trolig er enda flere (som ikke tørr skrive akkurat det de mener, men det samsvarer trolig med det dere mener) merkelig. 

Jeg vurderer det til at trådstarter trenger støtte i en krisesituasjon og at det dermed er av viktighet å trå varsomt. Å utvise et snev av medmenneskelighet for noen som er psyke og i krise burde være av større viktighet enn å synse noe rundt denne personens egenskaper som mor ut fra noe linjer som er skrevet nettopp i krise. 

Madelenemie
Skrevet

Jeg synes det er bedre å velge en litt annen anledning enn dette til å komme med krasse kommentarer. Dette er min oppfatning av hva som er konstruktivt, andre trenger ikke være enige i den.

Hei!

Hadde vært enig om det var krasse motsvar, men det er det ikke,  så der er vi uenige.

Noen ganger hjelper det å tenke seg om, er "alle" andre, her 3 barn, problemet, eller kan det være en grunn til at de tydeligvis er der, hjelper et stykke på vei, men så ikke orker for mye av sin mor?

Jeg syns at de faktisk alle ringer sin mor vitner om at de bryr seg, at hun ikke tar telefonen og ikke har tenkt til å gjøre det, samt mener de koser seg i sympatien de får av å ha en psykisk syk mor, viser vel tydelig hvem som fantaserer/lager seg ideer og tanker osv...

Å skrive det kan sette ts på sporet av noe, det er ikke å være brutalt ærlig, for når man skriver det betyr vel brutalt ærlig å være ærlig over rimelighetes grenser/nærmest ufin. Her er man bare konstruktiv i det man kommer med tanker som tydeligvis flere enn jeg fikk. Det handler om et helhetsinntrykk der anklager , syting går litt mye i kun en retning, og mangler perspektiv. Skal man få det bedre, må man se sin atferd fra flere sider.

Skrevet

Jeg har ikke noe problem med å takle og respektere at alle ikke er enige med meg. Jeg stilte spm fordi det virker som om dere er så opptatt av at dere er flere og at det underbygger at det dere skriver dermed er riktig vurdering av trådstarter. Dessuten finner jeg argumentasjonen om at det trolig er enda flere (som ikke tørr skrive akkurat det de mener, men det samsvarer trolig med det dere mener) merkelig. 

Jeg vurderer det til at trådstarter trenger støtte i en krisesituasjon og at det dermed er av viktighet å trå varsomt. Å utvise et snev av medmenneskelighet for noen som er psyke og i krise burde være av større viktighet enn å synse noe rundt denne personens egenskaper som mor ut fra noe linjer som er skrevet nettopp i krise. 

Når jeg svarte deg og skrev at du må takle og respektere andres meninger trodde jeg i farta at du var trådstarter. Jeg synes det er uoversiktelig med alle disse anonyme brukere. Jeg mener ikke at det at fler er enig underbygger at svaret da er det riktige. Det er dog sett fra en annen synsvinkel.

Jeg synes ikke det er merkelig å anta at fler kan være enige med Madelenemie. Hvorfor synes du det?

Er enig i det Madelenemie skriver om at det kan være at TS kan komme på sporet av noe annet enn å være kun bebreidende ifh barna. Se seg selv utenfra.

Jeg har selv flere psykiatriske diagnoser, en av dem svært alvorlig, og har gått mange år i terapi. Det som har hjulpet meg mest er det jeg den gang mente var altfor brutale tilbakemeldinger.

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg er enig med Frosken i at vi bør holde igjen her. Jeg synes det må være lov å stille "kontrollspørsmål" som kanskje kan få folk til å se ting fra en ny side, men vi vet veldig lite om hva som faktisk er situasjonen.

Jeg håper ikke jeg har gjort det vanskligere for TS, og ber i såfall om unnskyldning.

Skrevet

Jeg er enig med Frosken i at vi bør holde igjen her. Jeg synes det må være lov å stille "kontrollspørsmål" som kanskje kan få folk til å se ting fra en ny side, men vi vet veldig lite om hva som faktisk er situasjonen.

Jeg håper ikke jeg har gjort det vanskligere for TS, og ber i såfall om unnskyldning.

Leste igjennom svarene du har gitt TS. Og jeg synes ihvertfall ikke du har skrevet noe som kan ha gjort det vanskeligere for henne. Så synes ikke du skal gruble på det. At hun kanskje burde ta ting i beste mening er et konstruktivt svar.

Jeg er også enig i at man burde tenke seg om to ganger før man setter seg bak rattet på en bil.Greit nok at man får "velsignelse" av Politiet, men det er en selv som har oversikt over egen sinnstilstand. Men det er nå min mening.

Madelenemie
Skrevet

Når jeg svarte deg og skrev at du må takle og respektere andres meninger trodde jeg i farta at du var trådstarter. Jeg synes det er uoversiktelig med alle disse anonyme brukere. Jeg mener ikke at det at fler er enig underbygger at svaret da er det riktige. Det er dog sett fra en annen synsvinkel.

Jeg synes ikke det er merkelig å anta at fler kan være enige med Madelenemie. Hvorfor synes du det?

Er enig i det Madelenemie skriver om at det kan være at TS kan komme på sporet av noe annet enn å være kun bebreidende ifh barna. Se seg selv utenfra.

Jeg har selv flere psykiatriske diagnoser, en av dem svært alvorlig, og har gått mange år i terapi. Det som har hjulpet meg mest er det jeg den gang mente var altfor brutale tilbakemeldinger.

Hei!

Jeg har nok samme erfaring, selv om jeg har fått masse støtte av min psykiater, så har jeg fått veldig klare tilbakemeldinger, og det har vært avgjørende og viktig på mange områder.

Skrevet

Hei!

Jeg har nok samme erfaring, selv om jeg har fått masse støtte av min psykiater, så har jeg fått veldig klare tilbakemeldinger, og det har vært avgjørende og viktig på mange områder.

Ja, jeg opplevde det nærmest som et angrep og følte meg dypt krenket. Men tenkte og tenkte på det behandleren hadde sagt. Og fant ut at årsaken til min kraftige reaksjon var at hun hadde rett, traff et svakt punkt. Etterhvert lærte jeg meg å puste dypt og pause litt ved svært ærlige tilbakemeldinger. Og visste at det var godt ment. Og en vei jeg måtte gå for å komme inn i et annet spor.

Jeg har også fått skikkelige og ærlige tilbakemeldinger fra familie og venner. Det har på sikt kun gjort meg godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...