missmas Skrevet 21. mars 2014 Skrevet 21. mars 2014 Jeg har kun hatt psykose ved alvorlig mani… Med kaos i hodet i ettertid. Jeg leser av Topimax er mot mani. Vil det si at den kan erstatte Abilify? For jeg går ikke ned i vekt selv om jeg trener på Abilify, mens jeg ville gått ned uten… For jeg gikk ned på Cisordinol... Er det vanskelig å få prøve Topimax? Jeg skal høre med legen. Jeg har prøvd alle andre medisiner. Bruker litium og abilify. Er stabil, men sover mye og er "sliten" i hjernen ofte. Kunne wellbutrin være et alternativ? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. mars 2014 Skrevet 21. mars 2014 Wellbutrin er i hvert fall ikke et alternativ til Abilify når det gjelder å forebygge mani.Det er ingen dokumentasjon på at Topimax kan erstatte Abilify.PS. I en studie jeg nettopp leste med Abilify depotsprøyte brukt i et år, var det 9,5% av pasientene som hadde signifikant vektøkning. På placebo derimot var det 9,5% som hadde signifikant vektøkning. 0 Siter
missmas Skrevet 21. mars 2014 Forfatter Skrevet 21. mars 2014 Fins det abilify depotsprøyte????? Det høres jo mye mer praktisk ut enn piller. Hvor ofte må den settes? 0 Siter
missmas Skrevet 21. mars 2014 Forfatter Skrevet 21. mars 2014 cisordinol fikk jeg som sprøyte 0 Siter
missmas Skrevet 21. mars 2014 Forfatter Skrevet 21. mars 2014 problemet er forsåvidt ikke at jeg har gått opp i vekt, men at jeg ikke går ned, står bom stille. leser flere opplever det samme på abilify. men det kan jo hende man ikke kan skylde på den. bare så rart at jeg aldri har hatt problem med å trene av meg vekt da jeg gikk på bare litium. 18 kg trente jeg av meg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. mars 2014 Skrevet 21. mars 2014 Fins det abilify depotsprøyte????? Det høres jo mye mer praktisk ut enn piller. Hvor ofte må den settes?Den settes hver 4. uke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.