gakka92 Skrevet 21. mars 2014 Skrevet 21. mars 2014 Heisann! Jeg fikk et brev fra skolen min i dag om at en sykemelding for en eksamen i fjor ikke ble godkjent, dette fordi de ikke mente det var en akutt sykemelding. Denne sykemeldingen var skrevet av min psykolog. Er den kun leger som kan skrive akutte sykemeldinger? Eller er dette noe jeg kan klage på til skolen? Vennlig hilsen Gakka92 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 Skrevet 21. mars 2014 Heisann! Jeg fikk et brev fra skolen min i dag om at en sykemelding for en eksamen i fjor ikke ble godkjent, dette fordi de ikke mente det var en akutt sykemelding. Denne sykemeldingen var skrevet av min psykolog. Er den kun leger som kan skrive akutte sykemeldinger? Eller er dette noe jeg kan klage på til skolen? Vennlig hilsen Gakka92 Det er kun leger som kan skrive sykemeldinger Anonymous poster hash: 863a0...50b 0 Siter
frosken Skrevet 21. mars 2014 Skrevet 21. mars 2014 Heisann! Jeg fikk et brev fra skolen min i dag om at en sykemelding for en eksamen i fjor ikke ble godkjent, dette fordi de ikke mente det var en akutt sykemelding. Denne sykemeldingen var skrevet av min psykolog. Er den kun leger som kan skrive akutte sykemeldinger? Eller er dette noe jeg kan klage på til skolen? Vennlig hilsen Gakka92 Dette avhenger av hva som står i lærestedets reglement. Det pleier å stå at man må levere legeerklæring - eller tilsvarende dokumentasjon - og i såfall godtas i utgangspunktet også erklæring fra psykolog. Men det finnes ofte ganske detaljerte regler for hva som skal til for å få anledning til utsatt eksamen som følge av sykdom, så jeg ville ha sjekket reglementet som gjelder for ditt studium. Det er ikke gitt at det er det at erklæringen er skrevet av en psykolog, det kan være at innholdet i erklæringen ikke oppfyller de betingelsene som regelverket inneholder. 0 Siter
gakka92 Skrevet 23. mars 2014 Forfatter Skrevet 23. mars 2014 Dette avhenger av hva som står i lærestedets reglement. Det pleier å stå at man må levere legeerklæring - eller tilsvarende dokumentasjon - og i såfall godtas i utgangspunktet også erklæring fra psykolog. Men det finnes ofte ganske detaljerte regler for hva som skal til for å få anledning til utsatt eksamen som følge av sykdom, så jeg ville ha sjekket reglementet som gjelder for ditt studium. Det er ikke gitt at det er det at erklæringen er skrevet av en psykolog, det kan være at innholdet i erklæringen ikke oppfyller de betingelsene som regelverket inneholder. Tusen takk for konstruktivt svar! Det er sikkert i innholdet det ligger, for de godtar som regel sykemeldinger fra psykologer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.