Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere bipolare som fører stemningskart? Hvis ja, er det nyttig og hvordan gjør dere det?

Jeg er inne på tanken å begynne. Notere ned når symptomene er ille og se om det er noe mønster i det. Kanskje kunne ta noen forhåndsregler, se om det er noe jeg må unngå for kanskje å slippe unna. Vel, vel. Har ikke noe tro på at jeg vil slippe unna uansett.

Men altså, noen tips og råd? Det må ikke være for komplisert for da orker jeg garantert ikke å gjennomføre det.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Stemningskart er svært nyttig. Vi bruker det i våre psykoedukative grupper for bipolare. Når pasientene først kommer i gang, synes de det er svært nyttig.

Jeg bruker appen emoods i kommunikasjonen med flere av mine pasienter. Tidsbruken per døgn for pasientene er under et minutt når de har brukt den i noen dager.

Skrevet

Takk for svar! Da var det bare å få reparert Samsungen min. Den telefonen jeg har nå er for enkel.

stjernestøv
Skrevet

Stemningskart er svært nyttig. Vi bruker det i våre psykoedukative grupper for bipolare. Når pasientene først kommer i gang, synes de det er svært nyttig.

Jeg bruker appen emoods i kommunikasjonen med flere av mine pasienter. Tidsbruken per døgn for pasientene er under et minutt når de har brukt den i noen dager.

De er heldige de som bor i Levanger som sliter psykisk, virker som dere har mange gode tilbud der :-) Det kunne mange i psykiatrien lært av.

Skrevet

Takk for svar! Da var det bare å få reparert Samsungen min. Den telefonen jeg har nå er for enkel.

Ja det er bare å komme i gang! For min del er det gull verdt. Bare en ting jeg angrer på; at jeg ikke begynte tidligere.

Jeg laget mitt eget system. Timer søvn + en poengsum hver dag. I margen noterer jeg hvis det er noe spesielt, mye angst for eksempel, endring av medisiner osv. Keep it simple

Skrevet

Hei mussa! Jeg liker bildet ditt. Har du tegnet det selv?

Fastlegen min ba meg lage et stemningskart for mange år siden. Jeg begynte, men fulgte ikke opp. Siden du skriver at det er gull verdt for deg har jeg bestemt meg for å begynne igjen. Jeg må bare finne et enkelt system som passer for meg.

Skrevet

Hei mussa! Jeg liker bildet ditt. Har du tegnet det selv?

Fastlegen min ba meg lage et stemningskart for mange år siden. Jeg begynte, men fulgte ikke opp. Siden du skriver at det er gull verdt for deg har jeg bestemt meg for å begynne igjen. Jeg må bare finne et enkelt system som passer for meg.

Ja, det var det som skjedde med meg. Plutselig så fant jeg et system som faktisk fungerte! Selv om det var flere som hadde mast på meg tidligere om at jeg burde begynne :) Måtte vel finne en indre motivasjon. Og gjøre det på min egen måte, klarer ikke følge en mal.

Har ikke tegnet bildet selv dessverre. Synes det ser litt for trist ut, er litt gladere nå enn da jeg valgte det, heldigvis :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...