Gå til innhold

psykisk impulsivitet og slanking

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har dessverre blitt overvektig av medisiner mot angst og depresjoner. Jeg sliter en del med psykisk impulsivitet og ustabilitet. Den jeg lever med har heller ikke noe bra kosthold.

Jeg spiser en del usunt og uregelmessig. Når jeg ikke er sulten så spiser jeg ingenting til jeg blir sulten, da kan jeg spise usunt og av og til mye. Jeg trives ikke med meg selv og er stiv og tung i kroppen. Sambo er ikke særlig interessert i å slanke seg. Men d vil jeg. Problemet er at begge er uføre og har dårlig råd. Det blir ofte til å handle noe begge kan spise, det er ikke rom for å kjøpe "dobbelt opp", altså ha hvert sitt kosthold. Det er sikkert mulig, men selv med gode intensjoner, så ender jeg med å spise det han har kjøpt. Gang på gang glipper det for meg, og jeg blir styrt av impulsivitet. Jeg klarer heller ikke spise frokost, og spiser desto mer og mer usunt utover dagen.

Nå har jeg fått resept på xenical, men er fullt klar over at det kun kan gi et lite puff. Jeg var naturlig slank før jeg begynte med medisiner, men da sultet jeg meg og hadde ingen matlyst. Med medisiner ble det omvendt, og det føles nesten som jeg har utviklet en slags spiseforstyrrelse. Fordi jeg har sluttet med noen medisiner nå og blir mye fortere mett. Men noe inni meg higer etter kicket jeg fikk av å spise søtt da jeg brukte medisiner. Men heldigvis får jeg ikke det kicket lenger. Likevel spiser jeg på trass, som om det også er noe selvdestruktivt i det. Jeg forstår ikke meg selv, for alt j

eg vil er å bli slankere.

Jeg var uten medisiner et år og raste ned i vekt. Nå går jeg på mindre medisiner enn jeg gjorde da jeg begynte på igjen og gikk opp i vekt.

selvbildet er elendig pga dette. Vanlige slankeråd funker ikke på meg. Og mestringsevnen er elendig. Og for hver gang jeg putter noe i munnen, så blir jeg mer overbevist om at dette klarer jeg ikke.

Legen har gitt meg henvisning til fysio for opptrening. Lurer på om det kan være en drahjelp sammen med xenical og den mindre apetitten jeg får ved å ha kuttet ut to medisiner. Kanskje det kan hjelpe meg igang med egentrening. Men jeg er fremdeles ustabil og impulsiv. Dessverre ligger det i "psykdommen" min.

Noen som har noen gode innspill til meg? Jeg lurer på om at det også ligger en del selvdestruktivitet i dette for meg, for selvbildet er -10 på en skala fra 0-10........Anonymous poster hash: e6b8c...e35 Anonymous poster hash: e6b8c...e35

Du kan kjøpe en halv grillet kylling over ha salat ved siden av. Soyasaus kan også brukes som dressing på salat. Velg vann med sitron/lemon i eller farris fremfor lightbrus siden lightbrus kan øke appetitten og er ikke sunt. Endret av tjohei1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...