laban Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 I slike tilfeller kjenner jeg at jeg er glad for at mine unger ikke er med på noen aktiviteter utenom skolen og venner. Jeg tror nok dette var et litt spesielt tilfelle.Jeg har vært innblandet i slike arrangementer i nesten 20 år og aldri opplevd å få inn kaker som måtte gå i søpla pga. utseendet.Vanskelige kunder har jeg møtt mange av, men jeg har aldri vært helt enig med dem, for å si det sånn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397847-kakelotteri-frustrasjon/page/2/#findComment-3533070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Jeg har aldri fått inn noe vi ikke har kunnet bruke, og tenkte at det kanskje har med det at vi tilbyr et alternativ for de som ikke vil bake, å gjøre. Det var egentlig det hele. Jeg har aldri antydet for noen at de som ikke kan stille med noe profesjonelt, må eller bør gjøre noe annet. Har aldri tenkt på at det kunne tolkes slik, heller. Men det har hendt at folk har sagt uoppfordret at de kvier seg for å bake og mislykkes ofte, så de er glade for at de kan slippe det og heller bidra med noe vi avtaler å kjøpe inn. Derfor nevnte jeg den muligheten. Senest i forrige uke anmodet jeg fem personer om å ta med en termokanne med kaffe. Det var det EN av dem som gjorde. Så jeg tror ikke jeg er så kravstor i tonen generelt. Heldigvis hadde jeg tatt med seks kanner selv, så det gikk på et vis allikevel. Hos oss går ikke denne type frivillighet på runde. De som vil bake baker, det som bakes takkes det for, og bare det å skulle måtte "kjøpe seg fri" fra baking er ukjent i mitt IL. Det samme med kjøring, de som vil og har/ tar seg tid til kjøring (til bortekamper/ cup) kjører, ingen tvang og ingen lister på rundgang. Selvfølgelig betyr dette at noen stiller opp mye, andre lite. Unntaket er èn felles toalettpapir-dugnad pr år. Denne er obligatorisk og beholdt sånn at de som har ønske/ behov for å redusere kontingenten kan selge toalettpapir videre, mens de som syns det er greit å betale 500,- ekstra istedefor å bedrive videresalg beholder papiret selv. Endret 31. mars 2014 av Kayia 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397847-kakelotteri-frustrasjon/page/2/#findComment-3533071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Hos oss går ikke denne type frivillighet på runde. De som vil bake baker, det som bakes takkes det for, og bare det å skulle måtte "kjøpe seg fri" fra baking er ukjent i mitt IL. Det samme med kjøring, de som vil og har/ tar seg tid til kjøring (til bortekamper/ cup) kjører, ingen tvang og ingen lister på rundgang. Selvfølgelig betyr dette at noen stiller opp mye, andre lite.Vi har mange forskjellige varianter. Jeg har vært ansvarlig for kamphelger der et bittelite lag (under 15 spillere) har solgt 10 kaker, 60 boller / muffins, 20-30 smurte baguetter og enkelte "ferdige" ting som kjeksposer og frukt. Da har jeg vært nødt til å be om at alle tar med seg et eller annet. Alle lag er pålagt av klubben (som tar 85% av inntektene) å drifte hallen to helger i året.Til private lotterier er man også nødt til å ha nok gevinster. Jeg er en slags leder for en gruppe på seks personer nå. Jeg beskrev jo hvordan det gikk med den kaffen, men det er jo ikke ulovlig å gå tom for kaffe. Til tusen lodd derimot, MÅ vi ha minst 10 gevinster. Da synes jeg ikke det er helt urimelig å be om en kake (eller altså noe innkjøpt) fra hver av de andre 5, så stiller jeg med resten.Andre ganger er det nok å spørre om noen vil bake, så ordner det seg av seg selv.Salgsdugnader som den med toalettpapiret, har jeg også vært borti. Jeg har ofte gitt bort varene (NB: ikke dopapir!, men kalendre og lodd i landslotterier) som julegaver Endret 31. mars 2014 av laban 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397847-kakelotteri-frustrasjon/page/2/#findComment-3533075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Vi har mange forskjellige varianter. Jeg har vært ansvarlig for kamphelger der et bittelite lag (under 15 spillere) har solgt 10 kaker, 60 boller / muffins, 20-30 smurte baguetter og enkelte "ferdige" ting som kjeksposer og frukt. Da har jeg vært nødt til å be om at alle tar med seg et eller annet. Alle lag er pålagt av klubben (som tar 85% av inntektene) å drifte hallen to helger i året. Til private lotterier er man også nødt til å ha nok gevinster. Jeg er en slags leder for en gruppe på seks personer nå. Jeg beskrev jo hvordan det gikk med den kaffen, men det er jo ikke ulovlig å gå tom for kaffe. Til tusen lodd derimot, MÅ vi ha minst 10 gevinster. Da synes jeg ikke det er helt urimelig å be om en kake (eller altså noe innkjøpt) fra hver av de andre 5, så stiller jeg med resten. Andre ganger er det nok å spørre om noen vil bake, så ordner det seg av seg selv. Salgsdugnader som den med toalettpapiret, har jeg også vært borti. Jeg har ofte gitt bort varene (NB: ikke dopapir!, men kalendre og lodd i landslotterier) som julegaver Skjønner, og må si at jeg liker opplegget vårt bedre . Hos oss har hvert lag en uke pr sessong der man er ansvarlig for tilsyn av baneanlegg + salg fra kiosk. IL dekker utgifter til råvarer (kaffepulver, brus, pølser, brød/ lomper + egg/ mel/ melk/ syltetøy til vafler). Overskuddet beholder laget selv, og kvitteringer settes i ringperm i kiosken etter endt salg. I tillegg kan laget som til enhver tid spiller kamp selge kaffe, saft, frukt og kaker fra sidelinjen. Dette dekkes ikke av IL, og alt overskudd går direkte til laget. Lagene er selv ansvarlig for å organisere salg både i kiosken og fra sidelinjen, det er ingen tvang, men jeg kan knapt huske at kiosken har vært stengt siden dette er god inntektkilde til bruk i cup-sammenheng. Endret 31. mars 2014 av Kayia 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397847-kakelotteri-frustrasjon/page/2/#findComment-3533078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Salgsdugnader som den med toalettpapiret, har jeg også vært borti. Jeg har ofte gitt bort varene (NB: ikke dopapir!, men kalendre og lodd i landslotterier) som julegaver Men ikke så dum ide - selv de som har alt bruker vel dopapir! Endelig julegaven som faktisk passer for alle... Perfekt for alt fra studenter til gjerrigknarker! Anonymous poster hash: bfc70...9d7 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397847-kakelotteri-frustrasjon/page/2/#findComment-3533079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Men ikke så dum ide - selv de som har alt bruker vel dopapir! Endelig julegaven som faktisk passer for alle... Perfekt for alt fra studenter til gjerrigknarker!Anonymous poster hash: bfc70...9d7 Originalt - og helt sikkert noe mottakeren ville huske lenge! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397847-kakelotteri-frustrasjon/page/2/#findComment-3533080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Skjønner, og må si at jeg liker opplegget vårt bedre . Hos oss har hvert lag en uke pr sessong der man er ansvarlig for tilsyn av baneanlegg + salg fra kiosk. IL dekker utgifter til råvarer (kaffepulver, brus, pølser, brød/ lomper + egg/ mel/ melk/ syltetøy til vafler). Overskuddet beholder laget selv, og kvitteringer settes i ringperm i kiosken etter endt salg. I tillegg kan laget som til enhver tid spiller kamp selge kaffe, saft, frukt og kaker fra sidelinjen. Dette dekkes ikke av IL, og alt overskudd går direkte til laget. Lagene er selv ansvarlig for å organisere salg både i kiosken og fra sidelinjen, det er ingen tvang, men jeg kan knapt huske at kiosken har vært stengt siden dette er god inntektkilde til bruk i cup-sammenheng.Vi har en uke pr. halvår vi også, men det er helgene som er "tunge" pga. kampene. Spesielt fordi vi også må kjøre sekretariatet. Jeg har stått opp kl. 06 lørdag, stekt muffins, varmet og smurt 30 baguetter, kjørt til hallen, åpnet alle dører, satt i gang kaffekokingen, rigget opp tavle og billettprinter for deretter å styre måltavla i 8 timer uten nevneverdig pause. Gjentatt samme opplegg søndag og avsluttet med å ta det økonomiske regnskapet.Når da folk på kort varsel, etter å ha visst om sin 4-timersvakt som kioskselger i tre mnd, meddeler at de dropper ut, tillater jeg meg å be om at de forsøker å finne en vikar og at de leverer kake allikevel, evt. kjøper inn noe salgbart. Det er begrenset hvor mange steder jeg klarer å være på én gang, og vi MÅ bemanne hallen, billettsalget og kiosken samtidig.Jeg er ute av akkurat den idretten nå, dessuten har vi fått ny hall der det f.eks. er lov å steke vafler (det var forbudt pga. brannfare), og jeg mener absolutt ikke å klage. Det er nettopp når laget er lite, at det blir litt penger av det pr. spiller, selv om klubben tar nesten alt. Men jeg ønsker heller ikke å framstå som en urimelig, kravstor dugnadsleder.Kakelotteriet og den kaffesaken med gruppa på 6 personer gjelder ikke idrettslaget. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397847-kakelotteri-frustrasjon/page/2/#findComment-3533081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Men ikke så dum ide - selv de som har alt bruker vel dopapir! Endelig julegaven som faktisk passer for alle... Perfekt for alt fra studenter til gjerrigknarker! Anonymous poster hash: bfc70...9d7 Tenkte på det samme! En ypperlig julegave! Jeg kjøpte en sånn sekk fra noen tantebarns idrettslag før jul og den er straks tom - det har vært uhyre praktisk å ha så mye toalettpapir og slippe å tenke på at jeg må kjøpe mer hele tiden. Kanskje jeg skal høre om de har en sekk til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397847-kakelotteri-frustrasjon/page/2/#findComment-3533082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Kanskje jeg skal høre om de har en sekk til. Det skulle ikke forundre meg om de kan skaffe en.Jeg håper innlegget ditt leses av mange personer i mitt område, slik at de øyeblikkelig ser seg om etter et tilbud om dopapir i store sekker 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397847-kakelotteri-frustrasjon/page/2/#findComment-3533085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Vi har en uke pr. halvår vi også, men det er helgene som er "tunge" pga. kampene. Spesielt fordi vi også må kjøre sekretariatet. Jeg har stått opp kl. 06 lørdag, stekt muffins, varmet og smurt 30 baguetter, kjørt til hallen, åpnet alle dører, satt i gang kaffekokingen, rigget opp tavle og billettprinter for deretter å styre måltavla i 8 timer uten nevneverdig pause. Gjentatt samme opplegg søndag og avsluttet med å ta det økonomiske regnskapet. Når da folk på kort varsel, etter å ha visst om sin 4-timersvakt som kioskselger i tre mnd, meddeler at de dropper ut, tillater jeg meg å be om at de forsøker å finne en vikar og at de leverer kake allikevel, evt. kjøper inn noe salgbart. Det er begrenset hvor mange steder jeg klarer å være på én gang, og vi MÅ bemanne hallen, billettsalget og kiosken samtidig. Jeg er ute av akkurat den idretten nå, dessuten har vi fått ny hall der det f.eks. er lov å steke vafler (det var forbudt pga. brannfare), og jeg mener absolutt ikke å klage. Det er nettopp når laget er lite, at det blir litt penger av det pr. spiller, selv om klubben tar nesten alt. Men jeg ønsker heller ikke å framstå som en urimelig, kravstor dugnadsleder. Kakelotteriet og den kaffesaken med gruppa på 6 personer gjelder ikke idrettslaget. Gosh, virkelig imponerende innsats. Føler meg som en gratispassasjer i forhold, selv om jeg tar vaktene mine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397847-kakelotteri-frustrasjon/page/2/#findComment-3533086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Det skulle ikke forundre meg om de kan skaffe en. Jeg håper innlegget ditt leses av mange personer i mitt område, slik at de øyeblikkelig ser seg om etter et tilbud om dopapir i store sekker Jeg vet dog ikke om det er så rasende billig. Vi betalte 300,- for en sekk med tilsammen 42 ruller toalettpapir. På Obs! hadde de nylig tilbud på 40 ruller til 119,-... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397847-kakelotteri-frustrasjon/page/2/#findComment-3533089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Jeg vet dog ikke om det er så rasende billig. Vi betalte 300,- for en sekk med tilsammen 42 ruller toalettpapir. På Obs! hadde de nylig tilbud på 40 ruller til 119,-...Ha - jeg kan levere 56 ruller til 325 kr. Men ikke i Trondheim 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397847-kakelotteri-frustrasjon/page/2/#findComment-3533091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Vi har en uke pr. halvår vi også, men det er helgene som er "tunge" pga. kampene. Spesielt fordi vi også må kjøre sekretariatet. Jeg har stått opp kl. 06 lørdag, stekt muffins, varmet og smurt 30 baguetter, kjørt til hallen, åpnet alle dører, satt i gang kaffekokingen, rigget opp tavle og billettprinter for deretter å styre måltavla i 8 timer uten nevneverdig pause. Gjentatt samme opplegg søndag og avsluttet med å ta det økonomiske regnskapet. Når da folk på kort varsel, etter å ha visst om sin 4-timersvakt som kioskselger i tre mnd, meddeler at de dropper ut, tillater jeg meg å be om at de forsøker å finne en vikar og at de leverer kake allikevel, evt. kjøper inn noe salgbart. Det er begrenset hvor mange steder jeg klarer å være på én gang, og vi MÅ bemanne hallen, billettsalget og kiosken samtidig. Jeg er ute av akkurat den idretten nå, dessuten har vi fått ny hall der det f.eks. er lov å steke vafler (det var forbudt pga. brannfare), og jeg mener absolutt ikke å klage. Det er nettopp når laget er lite, at det blir litt penger av det pr. spiller, selv om klubben tar nesten alt. Men jeg ønsker heller ikke å framstå som en urimelig, kravstor dugnadsleder. Kakelotteriet og den kaffesaken med gruppa på 6 personer gjelder ikke idrettslaget. Det er her vi skiller oss fra dere - det er ingen som er dugnadsledere. Hvert lag har en oppmann og en foreldrekontakt, og det er foreldrekontakten som er ansvarlig for å minne foreldrene på at det "nå er vår uke". Stiller ikke folk opp er ikke foreldrekontakten pålagt å ta økten for andre, med uteblitt tjeneste "straffer" laget selv (siden inntekten går til hvert enkelt lag). Vi har ellers en materialforvalter som er ansvarlig for innkjøp og en baneansvarlig som uansett åpner garderober og ruller ut mål etc, og det er mulig å kjøpe kaffe på Rema 100 meter unna for evt kalde foreldre dersom foreldrene på laget svikter på kioskfronten. Hos oss har det imidlertid ikke vært noe stort problem med stengt kiosk, siden dette er god inntektskilde. Syns det høres ut som det er mange oppgaver og stort ansvar knyttet til èn post (den du har) hos dere? Endret 31. mars 2014 av Kayia 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397847-kakelotteri-frustrasjon/page/2/#findComment-3533092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Jeg vet dog ikke om det er så rasende billig. Vi betalte 300,- for en sekk med tilsammen 42 ruller toalettpapir. På Obs! hadde de nylig tilbud på 40 ruller til 119,-... Jeg betalte nylig 280,- for samme sekk på motsatt side av byen. Man kan ikke tenke på dette som en godhandel. Mer som å gi til Kirkens Nødhjelp etc dette... Endret 31. mars 2014 av Kayia 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397847-kakelotteri-frustrasjon/page/2/#findComment-3533093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Gosh, virkelig imponerende innsats. Føler meg som en gratispassasjer i forhold, selv om jeg tar vaktene mine.De aller fleste tar jo vaktene sine, baker kaker og stiller opp som bare det. Og iblant passer det ikke, det er også forståelig. Men ofte (ikke alltid) vet man det litt tidligere enn noen dager i forveien, slik at skaden kan begrenses.https://www.facebook.com/notes/ros-arena/les-halles-det-n%C3%A6rmer-seg-og-christine-koht-har-en-morsom-beskrivelse-av-oss-hal/177059959009598Hos oss er ikke kaffen sur, for øvrig er den ganske treffende. Jeg har vært personen med nøkkelknippet og totalansvaret, og har hodet fullt av "nyttig" kunnskap som f.eks. i hvilken rubrikk i kamprapporten man skriver straffemål 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397847-kakelotteri-frustrasjon/page/2/#findComment-3533094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Jeg betalte nylig 280,- for samme sekk på motsatt side av byen. Man kan ikke tenke på dette som en godhandel. Mer som å gi til Kirkens Nødhjelp etc dette... Jeg gjør jo det. Støtter gjerne de små tanteungene litt jeg. Vi kjøper adventskalendere og Morfars kjekssjokolade også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397847-kakelotteri-frustrasjon/page/2/#findComment-3533096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Det er her vi skiller oss fra dere - det er ingen som er dugnadsledere. Hvert lag har en oppmann og en foreldrekontakt, og det er foreldrekontakten som er ansvarlig for å minne foreldrene på at det "nå er vår uke". Stiller ikke folk opp er ikke foreldrekontakten pålagt å ta økten for andre, med uteblitt tjeneste "straffer" laget selv (siden inntekten går til hvert enkelt lag). Vi har ellers en materialforvalter som er ansvarlig for innkjøp og en baneansvarlig som uansett åpner garderober og ruller ut mål etc, og det er mulig å kjøpe kaffe på Rema 100 meter unna for evt kalde foreldre dersom foreldrene på laget svikter på kioskfronten. Hos oss har det imidlertid ikke vært noe stort problem med stengt kiosk, siden dette er god inntektskilde. Syns det høres ut som det er mange oppgaver og stort ansvar knyttet til èn post (den du har) hos dere?Alle lag skal ha en oppmann. Hvordan man fordeler andre verv, kan laget bestemme selv. Men det er litt urimelig hvis oppmannen også skal ha hallvaktansvaret.For et stort lag kan sikkert hallvaktansvarlig lage en plan, varsle de andre foreldrene om når de har vakt og deretter trekke seg tilbake og ta imot beskjeder.Hvis laget er veldig lite, må "noen" nødvendigvis ta det som er igjen når alle har fått det som kan betraktes som en rimelig vaktbelastning. Hvis det er svært få som er villige til å lære seg å styre kampene, må de som kan og tør det, fordele dem seg imellom. Da blir fort hallvaktsjefen sittende med mye av totalbelastningen.Dette har med størrelsen på gruppa å gjøre, det er ikke idrettslaget som er urimelig. Men nå er det sikkert lettere å forstå hvorfor jeg ikke kan la alt være helt frivillig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397847-kakelotteri-frustrasjon/page/2/#findComment-3533097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Alle lag skal ha en oppmann. Hvordan man fordeler andre verv, kan laget bestemme selv. Men det er litt urimelig hvis oppmannen også skal ha hallvaktansvaret. For et stort lag kan sikkert hallvaktansvarlig lage en plan, varsle de andre foreldrene om når de har vakt og deretter trekke seg tilbake og ta imot beskjeder. Hvis laget er veldig lite, må "noen" nødvendigvis ta det som er igjen når alle har fått det som kan betraktes som en rimelig vaktbelastning. Hvis det er svært få som er villige til å lære seg å styre kampene, må de som kan og tør det, fordele dem seg imellom. Da blir fort hallvaktsjefen sittende med mye av totalbelastningen. Dette har med størrelsen på gruppa å gjøre, det er ikke idrettslaget som er urimelig. Men nå er det sikkert lettere å forstå hvorfor jeg ikke kan la alt være helt frivillig. Nå tror jeg du leste litt fort. Vi har oppmenn OG foreldrekontakt OG baneansvarlig OG materialforvalter. Oppmenn styrer kun det som handler om avvikling av kamp hos oss, så deres forhold til kaker og pølse er kun gjennom å spise... Det er foreldrekontakten som formidler informasjon til foreldre, og tar ikke foreldrene ansvar uteblir inntekten til laget. Vi har ingen som løper rundt slik du beskriver at du gjør (om de ikke selv ønsker det, vel og merke). Høres slitsomt ut! Endret 31. mars 2014 av Kayia 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397847-kakelotteri-frustrasjon/page/2/#findComment-3533100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Nå tror jeg du leste litt fort. Vi har oppmenn OG foreldrekontakt OG baneansvarlig OG materialforvalter. Oppmenn styrer kun det som handler om avvikling av kamp hos oss, så deres forhold til kaker og pølse er kun gjennom å spise... Jeg leste og forsto din beskrivelse, jeg svarte bare med en lynrask oppsummering av vår variant. Der er det kun oppmann som er "obligatorisk", resten må lagene ordne etter hva de har ressurser til. Og det som er lettest å skille ut i én jobb / ett verv (og som alle vil forstå blir for mye for oppmannen i tillegg til det andre), er hallvaktansvaret. Et lite lag kan da typisk ha en oppmann, en hallvaktansvarlig og kanskje en "sosialminister".Men på klubbnivå er det materialforvalter og flere andre verv. Der er det også en hallansvarlig, men det blir på et annet plan enn å styre kampene - reparasjoner, utleie osv.Det står ikke skrevet noe sted at hallvaktansvarlig selv skal ta de tyngste vaktene og være til stede hele tiden, men det finnes ikke så mange løsninger når man har en ukes vakt (dvs. fem ettermiddags- og kveldsvakter), 10 kamper som skal avvikles hver helgedag og 12 foreldrepar, hvorav noen er opptatt med skirenn samme helg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397847-kakelotteri-frustrasjon/page/2/#findComment-3533109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Jeg leste og forsto din beskrivelse, jeg svarte bare med en lynrask oppsummering av vår variant. Der er det kun oppmann som er "obligatorisk", resten må lagene ordne etter hva de har ressurser til. Og det som er lettest å skille ut i én jobb / ett verv (og som alle vil forstå blir for mye for oppmannen i tillegg til det andre), er hallvaktansvaret. Et lite lag kan da typisk ha en oppmann, en hallvaktansvarlig og kanskje en "sosialminister". Men på klubbnivå er det materialforvalter og flere andre verv. Der er det også en hallansvarlig, men det blir på et annet plan enn å styre kampene - reparasjoner, utleie osv. Det står ikke skrevet noe sted at hallvaktansvarlig selv skal ta de tyngste vaktene og være til stede hele tiden, men det finnes ikke så mange løsninger når man har en ukes vakt (dvs. fem ettermiddags- og kveldsvakter), 10 kamper som skal avvikles hver helgedag og 12 foreldrepar, hvorav noen er opptatt med skirenn samme helg. Da misforstod jeg ja. Jeg leste deg som at du beskrev en blanding mellom lovverk og idealpraksis ut fra ditt synspunkt. Jeg syntes imidlertid at det høretes alt annet enn ideelt ut 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397847-kakelotteri-frustrasjon/page/2/#findComment-3533139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.