Gå til innhold

Øyekontakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare skrive om dette da det har plaget meg lenge.

Samboeren min liker ikke øyekontakt. Jeg merket det tidlig i forholdet da vi var ute og spiste. Jeg synes det var litt rart, men tenkte ikke mer over det.

Nå har det gått 3 år, og jeg tror jeg aldri har opplevd øyekontakt med ham når vi har sex. Jeg lurer jo på om han drømmer om noen andre eller hva det er. Det føles som milevis avstand mellom oss, hvilket har medført at jeg ikke har lyst på sex lenger. 

Jeg føler meg ikke sett og lurer på om det er noe galt meg meg, om uattraktiv osv? Men han har alltid vært sånn. Der rart og merkelig synes jeg...

Kan det være noen grunn til det?

Anonymous poster hash: f8a91...65f
Skrevet

Jeg må bare skrive om dette da det har plaget meg lenge. Samboeren min liker ikke øyekontakt. Jeg merket det tidlig i forholdet da vi var ute og spiste. Jeg synes det var litt rart, men tenkte ikke mer over det.

Nå har det gått 3 år, og jeg tror jeg aldri har opplevd øyekontakt med ham når vi har sex. Jeg lurer jo på om han drømmer om noen andre eller hva det er. Det føles som milevis avstand mellom oss, hvilket har medført at jeg ikke har lyst på sex lenger. 

Jeg føler meg ikke sett og lurer på om det er noe galt meg meg, om uattraktiv osv? Men han har alltid vært sånn. Der rart og merkelig synes jeg... Kan det være noen grunn til det?

Det kan godt være at det er en årsak til at han ikke liker øyekontakt men det viktigste for deg er ikke å finne ut hvorfor, men å finne ut om du kan leve med at "han er sånn". Hvorvidt det er normalt eller ikke, riktig eller ikke har jo så liten betydning siden han har vært sånn helt siden du ble kjent med han sant, for det betyr at dette ikke har med deg, men med han å gjøre. Det vil mest sannsynlig forbli sånn, og det må du enten forholde deg til (ved å forbli kjæresten til en som ikke liker øyekontakt), eller ikke forholde deg til (ved å gå og evt møte en som liker øyekontakt).

Verd å tenke på: Siden han har vært sånn hele tiden er det svært lite sannsynlig at han gjør dette fordi han ikke syns du er attraktiv lenger, og dette må du minne deg selv på når tvilen kommer snikende. Hadde han stirret intenst på deg i 2 år for så å plutselig slutte å se på deg kunne man spurt seg hvorfor og om det hadde med deg og forholdet å gjøre, men denne karen gjorde nøyaktig det samme da han var som mest forelsket i deg og valgte nettopp deg som sin kjæreste.

Ps. Når det kommer til det å fantasere om andre er ikke dèt direkte uvanlig, og dersom han er en av dem som gjør dèt trenger ikke å bety at han ikke er glad i deg eller at han ikke tenner på deg :)

AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt være at det er en årsak til at han ikke liker øyekontakt men det viktigste for deg er ikke å finne ut hvorfor, men å finne ut om du kan leve med at "han er sånn". Hvorvidt det er normalt eller ikke, riktig eller ikke har jo så liten betydning siden han har vært sånn helt siden du ble kjent med han sant, for det betyr at dette ikke har med deg, men med han å gjøre. Det vil mest sannsynlig forbli sånn, og det må du enten forholde deg til (ved å forbli kjæresten til en som ikke liker øyekontakt), eller ikke forholde deg til (ved å gå og evt møte en som liker øyekontakt).

Verd å tenke på: Siden han har vært sånn hele tiden er det svært lite sannsynlig at han gjør dette fordi han ikke syns du er attraktiv lenger, og dette må du minne deg selv på når tvilen kommer snikende. Hadde han stirret intenst på deg i 2 år for så å plutselig slutte å se på deg kunne man spurt seg hvorfor og om det hadde med deg og forholdet å gjøre, men denne karen gjorde nøyaktig det samme da han var som mest forelsket i deg og valgte nettopp deg som sin kjæreste.

Ps. Når det kommer til det å fantasere om andre er ikke dèt direkte uvanlig, og dersom han er en av dem som gjør dèt trenger ikke å bety at han ikke er glad i deg eller at han ikke tenner på deg :)

Tusen takk! Jeg ser svaret ditt er merket ekspersvar! Så da får jeg iallfall stole på det:)

Ikke noe mer å gruble over, med andre ord. Han har alltid vært sånn.

Skrevet

Jeg har selv problemer med blikkontakt, selv om jeg har blitt mye flinkere med årene. Det er ett problem som kan bedres, dersom man går inn for det, iallefall klarte jeg det. Når jeg møter nye folk er det dog ikke så lett, men kjente ser jeg rett i øynene nå, selv om jeg ikke gjrode det før.

Skrevet

Samboeren min liker ikke øyekontakt. Jeg merket det tidlig i forholdet da vi var ute og spiste. Jeg synes det var litt rart, men tenkte ikke mer over det.

Jeg føler meg ikke sett og lurer på om det er noe galt meg meg, om uattraktiv osv? Men han har alltid vært sånn. Der rart og merkelig synes jeg...

Herre min jesus som dere tolker og mistolker. At han ikke ser deg i øynene når dere har sex har ikke noe med at han drømmer om andre, dette har ikke noe med deg å gjøre, men han som person.

Det er mange som er slik som han som unngår øyekontakt i mer eller mindre grad. Han er nok av den typen som er svært usikker på seg selv og liker ikke denne typen kontakt.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Min mann kan si til meg, "herre Gud kan du ikke se meg i øynene", da ser jeg opp og i øynene hans.

Det er helt andre ting, og mere ordene/meningene/løsningene, de presise og akkurat ordene jeg er opptatt av hos andre, ikke øynene, de sier meg ingenting.

Heldigvis har han aldri tolket dette som at jeg ikke liker/elsker han.

Jeg er heller ikke usikker, men er ofte i egne tanker, og distraheres av øyne/blikk og det ligger ikke så naturlig for meg.

Nå som jeg vet at man kan bli oppfattet feil, ved å se ned, en annen vei, mumle og se opp, så forsøker jeg, bevisst, å legge inn øyepauser i samtalen, det fungerer forhåpentligvis bra.

Jeg fikk i vertfall nylig jobbtilbud, så tydeligvis holder dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...