Fine1365379966 Skrevet 7. desember 2001 Skrevet 7. desember 2001 Må pasienten være Litium-fri før sjokkbehandling? Vet noen noe om virkningen av sjokkbehandling for Bipolare (der problemet er alvorlig depresjon) ? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. desember 2001 Skrevet 8. desember 2001 De trenger ikke være litiumfrie. Det er ingen bivirkninger bortsett fra det hukommelsestapet/amnesiet en kan ha for behandlingsdagen. 0 Siter
Fine1365379966 Skrevet 8. desember 2001 Forfatter Skrevet 8. desember 2001 De trenger ikke være litiumfrie. Det er ingen bivirkninger bortsett fra det hukommelsestapet/amnesiet en kan ha for behandlingsdagen. Tusen takk for raskt svar! Jeg leste et sted at pasienten måtte være Litium-fri, men nå er altså det avsannet. Jeg mente virkning av ECT, altså god effekt av ECT, ikke bivirkning, i det siste spørsmålet mitt. Er det gjort undersøkelser på effekt av ECT på bipolare? Eller er det slik at det spiller ingen rolle "hvilken" depresjon du har? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.