Gå til innhold

Skal til psykiateren nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må tenke litt igjennom hva jeg bør ta opp.

Det går stort sett bra nå, og jeg ønsker å starte på en reduksjon av AD. Jeg skal også redusere lithium fra 4 til 3 tabletter igjen, men sikkert ikke lurt og gjøre samtidig. Jeg må jo diskutere det med psykiateren, men likevel litt greit å tenke over det på forhånd. Jeg er redd for å redusere, samtidig som jeg ikke tror at jeg vil merke det. Må kanskje ta opp den angsten jeg har for å bli syk igjen straks jeg får litt av de gamle symtomene igjen.

Det er ikke noe spørsmål her. Bare litt tanker jeg må sortere litt så jeg får tatt opp det viktigste, og jeg ønsker også å høre fra andre her hvis noen har noe å komme med. Det er kanskje noen som har fått med seg når det ikke har vært helt bra. Og jeg ønsker å høre fra NHD hvis han har noen tanker angående reduseringen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har det bra. Hvorfor skal en da gjøre endringer?

Skrevet

Du har det bra. Hvorfor skal en da gjøre endringer?

Det er jo på grunn av at en ikke skal bruke mer medisiner enn en trenger. Jeg ble aldri bra på AD, og har ikke prøvd uten AD etter at jeg ble frisk med lithium. Det kan være kombinasjonen som gjorde meg bra, men jeg tviler på at jeg trenger så mye AD som jeg bruker nå. Men jeg vet ikke, og det er grunnen til at jeg ikke har våget å redusere til nå.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo på grunn av at en ikke skal bruke mer medisiner enn en trenger. Jeg ble aldri bra på AD, og har ikke prøvd uten AD etter at jeg ble frisk med lithium. Det kan være kombinasjonen som gjorde meg bra, men jeg tviler på at jeg trenger så mye AD som jeg bruker nå. Men jeg vet ikke, og det er grunnen til at jeg ikke har våget å redusere til nå.

Takk, da skal jeg gjøre det :-).

Anonymous poster hash: 686b8...82a

Skrevet

Takk, da skal jeg gjøre det :-).Anonymous poster hash: 686b8...82a

Hva skal du gjøre sier du?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

ok. Ja, ved bipolar lidelse er det korrekt å redusere evt ta bort AD først.

Skrevet

ok. Ja, ved bipolar lidelse er det korrekt å redusere evt ta bort AD først.

Takk for svar. Jeg føler det er rett å prøve en reduksjon nå, men jeg er nok litt engstelig. Hadde likevel bestemt meg for at nå vil jeg prøve, og det er godt å få en bekreftelse på at det også er korrekt.

Skrevet

jeg merket ingenting negativt da jeg tok bort fontex

litium er nok (og abilify etter psykose)

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du gjøre sier du?

Hehe, svarte på feil innlegg. Er visst helt på jordet :-).

Anonymous poster hash: 686b8...82a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...