AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 Skrevet 22. april 2014 Jeg har noen merkelige symptomer som går på synet mitt. Og jeg synes det er så grusomt når det setter inn. Det begynner med at blikket mitt "henger seg opp" i detaljer, klarer ikke ta inn helheten. Plutselig blir det tusenvis av små detaljer å ta inn, ikke lenger en stor helhet. Blikket mitt blir fragmentert og jeg får problemer med å orientere meg, selv om logikken min får med seg hva som skjer rundt meg. Pupillene mine har jeg da ikke kobtroll på og jeg klarer ikke annet enn å se oppover.. Jeg får frytelig angst av dette og opplever å miste såpass mye kontroll at det kan bli "farlig". Forresten så foesvinner jeg også inn i min egen verden og alle rundt meg blir fremmede. Skikkelig skremmende. Fikk det slik på jobb som lyn fra klar himmel for fire år siden. Etter det ble jeg ufør og symptomene er så sterke at jeg ikke kan fungere normalt. Skal også sies at jeg lider av traumer. Håper inderlig på svar. Anonymous poster hash: 2ec77...37a 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. april 2014 Skrevet 23. april 2014 Jeg har noen merkelige symptomer som går på synet mitt. Og jeg synes det er så grusomt når det setter inn. Det begynner med at blikket mitt "henger seg opp" i detaljer, klarer ikke ta inn helheten. Plutselig blir det tusenvis av små detaljer å ta inn, ikke lenger en stor helhet. Blikket mitt blir fragmentert og jeg får problemer med å orientere meg, selv om logikken min får med seg hva som skjer rundt meg. Pupillene mine har jeg da ikke kobtroll på og jeg klarer ikke annet enn å se oppover.. Jeg får frytelig angst av dette og opplever å miste såpass mye kontroll at det kan bli "farlig". Forresten så foesvinner jeg også inn i min egen verden og alle rundt meg blir fremmede. Skikkelig skremmende. Fikk det slik på jobb som lyn fra klar himmel for fire år siden. Etter det ble jeg ufør og symptomene er så sterke at jeg ikke kan fungere normalt. Skal også sies at jeg lider av traumer. Håper inderlig på svar.Anonymous poster hash: 2ec77...37a Har du vært til øyenlege? Og tar du medisiner? 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 23. april 2014 Skrevet 23. april 2014 Hvis kroppslige årsaker er utelukket høres dette for meg ut som dissossiasjon. Det er ikke uvanlig for mennesker som har opplevd traumer. Du bør få psykologisk behandling for dette. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 Skrevet 23. april 2014 Har du vært til øyenlege? Og tar du medisiner? Jeg har ikke vært til øyelege men tenker på det. Går på medisiner ja...vet ikke om det har noe med dette å gjøre...Anonymous poster hash: 2ec77...37a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 Skrevet 23. april 2014 Hvis kroppslige årsaker er utelukket høres dette for meg ut som dissossiasjon. Det er ikke uvanlig for mennesker som har opplevd traumer. Du bør få psykologisk behandling for dette. Jeg har vært til utredning for epilepsi og prøvd migrenemedisiner..har ikke vært til øyelege, noe jeg skjønner jeg burde.. jeg sliter med store traumer så det kan jo være dissoiasjon ja? Uten at jeg vet helt hva det er...skal skaffe meg time med øyelege..Anonymous poster hash: 2ec77...37a 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. april 2014 Skrevet 23. april 2014 Jeg har ikke vært til øyelege men tenker på det. Går på medisiner ja...vet ikke om det har noe med dette å gjøre...Anonymous poster hash: 2ec77...37a Jeg tenker også på dissossiasjon, kjenner igjen dette selv og på modum kaldte de det dissossiasjon. Jeg kunne sitte i min egen verden, hadde også andre symptomer og de ville gi meg trilafon. Var vel litt på grensen kan man si, tenkte kanskje ap hjalp på dette...var derfor jeg spurte om du tok medisiner. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 Skrevet 23. april 2014 Jeg tenker også på dissossiasjon, kjenner igjen dette selv og på modum kaldte de det dissossiasjon. Jeg kunne sitte i min egen verden, hadde også andre symptomer og de ville gi meg trilafon. Var vel litt på grensen kan man si, tenkte kanskje ap hjalp på dette...var derfor jeg spurte om du tok medisiner. Takk for svar - det er sikkert dissosiasjon. Da er det vel kanskje en naturlig reaksjon jeg har fått. Kanskje jeg ikke er helt nuts likevel ;-)Anonymous poster hash: 2ec77...37a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.