AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 Skrevet 23. april 2014 Jeg har fra før fått diagnosen ADHD, men er ikke plaget så mye i hverdagen at jeg trenger oppfølging eller medisiner, det er bare at jeg til tider kan miste fokus, særlig i samtaler, har en indre uro og tankekjør som jeg ikke klarer å begrense. Har "hvileuker", der jeg mister energien totalt, og bare føler for å ligge og sove. Og er vel av den spontane og impulsive typen. Jeg er i full jobb, og har ingen problemer sosialt, bare et par konflikter da jeg var ung og dum. Har også en kjæreste som vet hvem jeg er, og hvilken "psykdom" jeg har. Men i det siste har jeg begynt å lest litt på emosjonell personlighetsforstyrrelse, og da knyter det seg skikkelig i magen, fordi jeg kjenner meg (dessverre) litt for mye igjen i de punktene. - Jeg har mistet mange i livet på grunn av dødsfall, samt at vi har flyttet mye i barndommen. Har hatt et par tunge samlivsbrudd. Så tanken på å miste noen har jeg siden jeg var liten vært redd for. Jeg føler jeg kan pynte litt på sannheten, kun for og virke som en bedre person enn jeg er. Slik at alle skal like meg. Pynter dog ikke på store situasjoner, men små bagateller som jeg føler kan føre til at mennesker ikke skal like meg. - I det siste årene har jeg svinget mye i humøret, og var nettopp derfor jeg oppsøkte hjelp. Jeg har hele følelsesregisteret på en dag, og det er for meg slitsomt. Blir raskt irritert over bagateller jeg før ikke har reagert på. Jeg vil bare være den avslappet, positive jenta jeg en gang var... - Jeg er ekstremt selvdestruktiv, og føler at jeg ikke fortjener noe godt i livet. Særlig føler jeg at kjæresten min fortjener noen som er bedre enn meg. Og dette påvirker også han. Jeg tror hver dag at han skal forlate meg, og i stede for å nyte forelskelsen, går jeg rundt og er bekymret i stede. Grubler og tenker, og jeg blir så sliten. Slik har jeg aldri vært før. Hva tror du/dere? Har jeg grunn til å bli bekymret når jeg leser om emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse? Jeg er en kvinne på 26 år forresten. Anonymous poster hash: 95ec0...75c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 Skrevet 23. april 2014 jeg ville tatt opp dette med psykolog så du kan få en ordentlig vurdering over tid. hjelper ikke hva vi tror her på ett forum for man må oppfylle en del ting for å ha dette. og psykologen min tok nettop ett intervju (SCID-II tror jeg det het) . så er veldig spent på hva ho kommer til å si neste time om resultatet. (tok den testen pga mistanke om unnvikende pf og/eller emosjonelt ustabil pf(borderline typen) så mitt tips er å snakk med psykolog om at du tror du kan ha det. Anonymous poster hash: 402c4...de9 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.