Gå til innhold

Hvorfor må noen folk være så ubehagelige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av og til kommer jeg borti folk som laget bråk over småting og som skal irettesette meg. Hvorfor må de være slik og lage dårlig stemning istedenfor å kommunisere? Jeg har nettopp mottatt flere Mail fra en som hadde gitt bud på noe på finn. Jeg får en overhaling og de sier at de ikke vil kjøpe av meg likevel. Jeg føler ikke at jeg har gjort noe galt. Men ifølge hun som skrev de lange smsene er jeg useriøs og hun fremstår som et salgspoliti. Jeg har aldri opplevd dette tidligere. Det er jo bare å spørre og kommunisere enn å lage så mye drama over ingenting. Hva er det med slike folk! På Facebook er det ledere på salgsider som skriver at de bare kaster ut folk uten advarsel eller kommunikasjon. Jeg synes ikke alt bør være lov bare fordi det er på Facebook.

Anonymous poster hash: 69294...594

Skrevet

Jeg har nettopp mottatt flere Mail fra en som hadde gitt bud på noe på finn. Jeg får en overhaling og de sier at de ikke vil kjøpe av meg likevel. Jeg føler ikke at jeg har gjort noe galt.

Hva er dere uenige om?

Skrevet

Hva er dere uenige om?

Vi var ikke uenig om noe, men hun ble sur på meg fordi jeg ikke hadde gitt dem tilslaget på det de bød på.

Skrevet

Det virker som de søker konflikt, at de syns konflikt er spennende…. Mens vi andre syns det er ubehagelig og vil heller kommunisere vennlig...

Skrevet (endret)

Vi var ikke uenig om noe, men hun ble sur på meg fordi jeg ikke hadde gitt dem tilslaget på det de bød på.

Jeg regner med at du har informert dem om at "beklager, men noen andre har bydd mer/ bydd det samme før dere kom med samme bud/ evt annen god grunn", og da er det ikke mer du kan gjøre. Blokker dem på mail, evt slett mailene uten å lese dem, er mitt råd.

Endret av Kayia
Skrevet

Jeg regner med at du har informert dem om at "beklager, men noen andre har bydd mer/ bydd det samme før dere kom med samme bud/ evt annen god grunn", og da er det ikke mer du kan gjøre. Blokker dem på mail, evt slett mailene uten å lese dem, er mitt råd.

Jeg hadde tenkt til å gi dem tilslaget, men fordi det var påske tenkte jeg at det var best å vente til etter påsken også tenker jeg at de kan jo også ta kontakt å spørre om de kan hente det de bød på. Jeg får en lang overhaling på sms hvor hun virker fornærmet over at jeg ikke har gitt den tilslaget og nå vil hun ikke kjøpe av meg og ser på seg selv som en som rydder opp på finn og som vet hvordan alt skal gjøres. Underskriver med sitt og sin manns navn. Hun opptrer som et politi på finns vegne.

Skrevet

Jeg hadde tenkt til å gi dem tilslaget, men fordi det var påske tenkte jeg at det var best å vente til etter påsken også tenker jeg at de kan jo også ta kontakt å spørre om de kan hente det de bød på. Jeg får en lang overhaling på sms hvor hun virker fornærmet over at jeg ikke har gitt den tilslaget og nå vil hun ikke kjøpe av meg og ser på seg selv som en som rydder opp på finn og som vet hvordan alt skal gjøres. Underskriver med sitt og sin manns navn. Hun opptrer som et politi på finns vegne.

Jeg skjønner ikke helt hvordan dere har havnet i denne konflikten - hvordan vet hun at du ikke var bortreist og dermed ikke leste mail/ var hjemme for å avlevere salgsobjektet foreksempel? Har dere hatt en avtale du har brutt eller evt hatt en dialog der en eller begge har uttrykt misnøye før dette eskalerte? Syns uansett ikke dette kan hånderes på annen måte enn å legge det dødt nå. Send enmail, beklag at det ble sånn, og ønsk lykke til med videre handel - case closed.

Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke helt hvordan dere har havnet i denne konflikten - hvordan vet hun at du ikke var bortreist og dermed ikke leste mail/ var hjemme for å avlevere salgsobjektet foreksempel? Har dere hatt en avtale du har brutt eller evt hatt en dialog der en eller begge har uttrykt misnøye før dette eskalerte? Syns uansett ikke dette kan hånderes på annen måte enn å legge det dødt nå. Send enmail, beklag at det ble sånn, og ønsk lykke til med videre handel - case closed.

Det er avsluttet, men det trengte ikke bli så ubehagelig. Vi hadde ingen avtale om henting. Hun ble sur fordi jeg ikke ga dem tilslaget og kritiserte meg som selger. Skrev til og med at hun hadde vist annonsen min til andre og at de hadde ledd! Ekkelt med så ondskapsfulle mennesker. Tror det må være noe galt med henne. Noen har rett og slett ingen folkeskikk!

Endret av tjohei1
Skrevet

Det er avsluttet, men det trengte ikke bli så ubehagelig. Vi hadde ingen avtale om henting. Hun ble sur fordi jeg ikke ga dem tilslaget og kritiserte meg som selger. Skrev til og med at hun hadde vist annonsen min til andre og at de hadde ledd! Ekkelt med så ondskapsfulle mennesker. Tror det må være noe galt med henne. Noen har rett og slett ingen folkeskikk!

Hvorfor ga du dem ikke tilslaget da? Jeg skjønner ikke helt dilemmaet her jeg... Du vil selge, de vil ha det - men du vil ikke gi dem tilslaget likevel - uten å ha annen kjøper forut/ som byr mer? Om hun var utålmodig i etterspørselen kunne du vel bare skrevet "beklager, har ikke vært tilgjengelig i påsken, men du kan hente den der-og-der, da-og-da om du fremdeles er interessert" - eller?

Uansett og som sagt: legg det dødt nå, ingen vits i å bruke krefter på å spekulere på hvem de er og hvordan de er og hvorfor de gjør som de gjør :)

AnonymBruker
Skrevet

Var det noen andre som bød mer?

Anonymous poster hash: 4aeb1...ea4

Skrevet

Var det noen andre som bød mer? Anonymous poster hash: 4aeb1...ea4

Nei det var ikke det. Jeg hadde bare ikke latt høre fra meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...