Gå til innhold

NHD: Hvilket AP til AD?

Anbefalte innlegg

YoplaitDouble
Skrevet (endret)

Hvilket AP ville du lagt til SSRI for å øke effekten mot angst og depresjon (og gjerne bedre søvn) ? Du nevnte i en tidligere tråd at det var de med vektøkning som var best da jeg spurte om Zeldox. Seroquel? Abilify? Dosering?

Jeg bruker allerede Cipralex og Tolvon, og vil helst ikke legge til medikament nr 3. med forlenget QT-intervall som bivirkning.

Og en ting til: Er vektøkning veldig vanlig i de dosene man bruker til å forsterke SSRI?

Jeg skal til fastlegen igjen i morgen.

Endret av YoplaitDouble
Skrevet

Du kan jo tenke litt på de gamle gode da :-)

Ser flere her inne som har hatt god erfaring med lav dose Fluanxol og Trilafon som tillegg til AD mot angst. De har vel gjerne mindre vektøkning enn de nye atypiske også.

YoplaitDouble
Skrevet (endret)

Du kan jo tenke litt på de gamle gode da :-)

Ser flere her inne som har hatt god erfaring med lav dose Fluanxol og Trilafon som tillegg til AD mot angst. De har vel gjerne mindre vektøkning enn de nye atypiske også.

Det er mulig jeg misforstår nå - men er det ikke gunstig for angst med de AP som også har effekt på serotonin, noe de gamle ikke har? Eller hva er det som gjør AP angstdempende i kombinasjon med AD da i så fall?  :)

Hva menes med "Sterk spesifikk dempende"? Betyr det at tankekjør og angst dempes, eller at man bare sløves ned (som histamin-effekten til noen AD) ?

Endret av YoplaitDouble
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Seroquel er et klart førstevalg.

YoplaitDouble
Skrevet

Seroquel er et klart førstevalg.

Hvilken dose anbefaler du at man prøver ut?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For søvn 25-50 mg.

Som AD 2-300 mg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...