Gå til innhold

Sukk og stønn, å, så teite de er

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ler litt for meg selv over hvordan en kamerat innbiller seg at hvis han bare får en dame på tomannshånd... på danskebåten, flott! Eller på en hytte! Ooh! Så vil han ha sjans! Det vil bli dem, hun vil ikke kunne motstå hans sjarmerende fremstøt!

Kamerat nr to bærer nag til gamle venner, eller folk han trodde var venner, men som bare lot som, og sviktet ham. Han er sint, og bitter, og med rette, men jeg prøver å få ham til å glemme og se framover. Hver gang vi møtes er det samme temaet oppe. Jeg har vondt av ham, men jeg blir også litt lei.

Og så oppdager man at man gjør akkurat det samme selv. Men da... da er det selvfølgelig noe helt annet! Situasjonen min er såklart en helt annen. Jeg har sjans i havet, jeg! Og de folka, de er vennene mine - ikke sant? Dere... er bare teite, mens jeg vet hva jeg gjør! F**n, jeg gremmes over meg selv!!!

Kan noen slå meg i huet med noe hardt!!!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ler litt for meg selv over hvordan en kamerat innbiller seg at hvis han bare får en dame på tomannshånd... på danskebåten, flott! Eller på en hytte! Ooh! Så vil han ha sjans! Det vil bli dem, hun vil ikke kunne motstå hans sjarmerende fremstøt!

Kamerat nr to bærer nag til gamle venner, eller folk han trodde var venner, men som bare lot som, og sviktet ham. Han er sint, og bitter, og med rette, men jeg prøver å få ham til å glemme og se framover. Hver gang vi møtes er det samme temaet oppe. Jeg har vondt av ham, men jeg blir også litt lei.

Og så oppdager man at man gjør akkurat det samme selv. Men da... da er det selvfølgelig noe helt annet! Situasjonen min er såklart en helt annen. Jeg har sjans i havet, jeg! Og de folka, de er vennene mine - ikke sant? Dere... er bare teite, mens jeg vet hva jeg gjør! F**n, jeg gremmes over meg selv!!!

Kan noen slå meg i huet med noe hardt!!!

Du skan være glad du har venner. Noen av oss har ikke hatt en venn, eller noen å snakke med, på årevis.

Anonymous poster hash: cc75a...adc

Skrevet

Man må ta sine venner slik de er, eller så kan man bare finne på noe annet å gjøre. Jeg har ikke omgangsvenner, men det er fordi jeg er en enstøing. Skulle altids taklet å være noens venn. Men lysten kommer ikke til det. Liker min familie dog, før gadd jeg nesten ikke ha noe med de å gjøre heller, men det har jeg fått økende sans for.

Skrevet

Jaja, men dette skulle helst dreie seg om manglende, eller ihvertfall forsinket, selvinnsikt, dette innlegget her...

Skrevet

Jaja, men dette skulle helst dreie seg om manglende, eller ihvertfall forsinket, selvinnsikt, dette innlegget her...

i

Med en slik selvinnsikt har du kommet langt. Da har du noe å ta utgangspunkt i. Jeg er i en lignende prosess, men klarer ennå ikke å ta innover meg alt det du har tatt innover deg. Jeg tror det vil være veldig frigjørende for deg å jobbe videre med dette. Og du har nettopp inspirert meg til å fortsette mitt arbeid.

Skrevet

Hei!

Forutsigbarheten er som å gå på aspergermøtene:-) man vet jo nøyaktig hva hvem vil si minst et par ganger pr treff.

Jeg vet hvem du mener, den ene sa jeg var pen, og akkurat på en slitsomdag, jeg liker han, pga av det da følte jeg meg rørt og glad, jeg sa takk, og smilte, den dameglade ga meg panikk, han er innpåsliten og masete.

Og jeg tror jeg skal si til han at han gir kanskje flere enn meg "panikkfølese" ved sin intensitet.

Jeg ville gjerne vært med på turen, men jeg rekker ikke av opplagte grunner.

Dessuten har jeg ofte dette behovet av å ordne opp, gjøre unna ting, reparere, sette på plass.

Jeg liker mest vanlige hverdager og korte turer der jeg strevsomt MÅ ofte slappe av, uten å måtte gjøre ting, gjør meg oftere urolig. Jeg slapper utrolig godt av når jeg arbeider. Og hverdager er bra, ferier oppskrytte.

Men jeg kan venne meg til ferie, men jeg må venne meg for jeg syns det er vanskelig å forstå hensikten, med å dra på ferie, når man enten har nok arbeide, og ellers trives med det vante.

En dag noen som merket jeg ble "syk" på lesesalen og mente jeg burde hjem å hvile, gjorde jeg det, de ringte og hørte at, jeg var hjemme, jobbet praktisk og var glad, ble hun bekymret, mente jeg skulle legge meg i sengen???( jeg måtte forklare tidene mine for å ligge i en seng)jeg måtte da forklare at når jeg er fortvilt kjenner sorg er en god ting arbeide. Da sa hun jeg måtte ringe min mann, jeg gjorde det, men han forstod selvsagt ikke hvorfor jeg ringte. Jeg sa jeg fikk beskjed.

Dessuten har jeg hjemme de ting jeg liker spise når jeg tenker at jeg er sulten, da tar jeg det jeg pleier.

Hvorfor skal man tenke på å spise noe man aldri gjør, plutselig, og av hvilken grunn?

Jeg liker å se knekkebrødpakkene mine, mine avacado, sitron, osv...

Det er så stressende på reiser, pga omstilling.

Jeg har nok mye å tenke på.

Men samtidig, når jeg tenker tilbake, har jeg alltid likt mitt eget selskap.

Andres også, men jeg jeg blir trøtt av gjentagelser av temaer jeg finner meningsløse.

Eller hvis de snakker om noe fullstendig uinteressert.

Derfor holder jeg nå litt avstand

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...