AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 Skrevet 28. april 2014 Pga av selvmordsfare. Legevaktpsykiater vurderte innleggelse, men lot nådig dra pga av avtale inngått, særlig med far, og etter at snakket lenge med pasient lot dra med foreldre. Vi gjorde som psykiater sa tok kontakt med hans brev og leverte til BUP Tilbud fra BUP er nå samtale med sosionom, vi lurer på når sosionomer kunne håndtere og behandle samt gi tilbud til et så alvorlig sykt ungt menneske? Psykiateren var da vi var der sjokkert over at en så behandlingstrengende gutt ikke hadde mer konkret hjelp. Så vårt spørsmål er om det er vanlig at sosionomer blir satt til å håndtere unge med suicidaltanker? På forhånd takk for svar og erfaringer med BUP. Anonymous poster hash: bab7a...795 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28. april 2014 Skrevet 28. april 2014 Pga av selvmordsfare. Legevaktpsykiater vurderte innleggelse, men lot nådig dra pga av avtale inngått, særlig med far, og etter at snakket lenge med pasient lot dra med foreldre. Vi gjorde som psykiater sa tok kontakt med hans brev og leverte til BUP Tilbud fra BUP er nå samtale med sosionom, vi lurer på når sosionomer kunne håndtere og behandle samt gi tilbud til et så alvorlig sykt ungt menneske? Psykiateren var da vi var der sjokkert over at en så behandlingstrengende gutt ikke hadde mer konkret hjelp. Så vårt spørsmål er om det er vanlig at sosionomer blir satt til å håndtere unge med suicidaltanker? På forhånd takk for svar og erfaringer med BUP.Anonymous poster hash: bab7a...795 Hos bup har de vel mest sosionomer? Og nei de er ikke kompetente, men det skal jo alltid være en psykiater over dem som de rådfører seg med. Har god erfaring med psykiatere fra bup, men ikke de andre hønsene 0 Siter
Kayia Skrevet 28. april 2014 Skrevet 28. april 2014 Såvidt jeg har forstått er det en merproblematikk her? I et "normalt" tilfelle kan samtale (kartlegging) av sosionom hos BUP være et godt og ikke minst raskt startsted, men i deres tilfelle ville jeg tro at det allerede foreligger en historikk og at behovet er mer omfattende enn samtale med sosionom? Hva mener far? 0 Siter
påskelilje Skrevet 28. april 2014 Skrevet 28. april 2014 Vi fikk en psykolog da vi trengte ABUP. Vet ikke hvor vanlig det er. Vil tro at ditt barn trenger mer spesialisert kompetanse enn det en sosionom har. Har far tillit til at tilbudet fra BUP er godt nok? Den psykiateren dere har snakket med kan vel kontakte BUP og prøve å hjelpe dere med en psykiater eller psykolog til gutten? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 Skrevet 28. april 2014 Far lo bare, det var fordi han syns dette er latterlig. Nå har jo jeg avtalt og skaffet hjelp, kyndig hjelp videre og av psykiater:-) veldig hyggelig. Men venter på time, men er tatt inn! Men siden en overlege bad meg klage på BUP, tenkte jeg bruke dette som en kartlegging, der jeg samler erfaring og noterer forløp, dette mest på andre barns vegne. Nå har jeg funnet at sosionomen er aktiv i en sekt, skriver i Den Profetiske Røst, er aktiv i menigheten 24/7 og i utrustningssenteret, ( profetisk skole) osv osv...mye mer. De holder også møter på universitetet og tror feks ikke på naturvitenskap!?!? Denne øredobbkledde, perlekjedekledde voksne skal motivere en revolusjonær og anarkistisk ungdom. :-D hadde hun hatt tatoveringer istedet ville nok kommunikasjonen gått bedre.Anonymous poster hash: bab7a...795 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.