Gjest (Anonymous) Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Jeg holder på med en ny runde med utprøving av AD. Tar nå en kombinasjon an Tolvon og Seroxat, 60 mg av begge. Denne dosen har jeg gått på i vel 3 uker nå, uten å kjenne noen særlig virkning, men søvnen har blitt mye bedre. Har for noen år siden prøvd Efexor i 2 1/2 år, 300 mg, Noritren 100 mg i 1/2 år, Tolvon 90 mg i 1/2 år , samt Seroxat 20 mg like lenge. Har også prøvd Litium i 1/2 år, uten noen effekt av noen. Jeg mener derfor jeg har prøvd medisiner lenge nok, uten effekt, og at jeg nå vil prøve ECT, noe legen var helt enig i. Saken er at jeg nå skal få en ny behandler pga. flytting. Kan denne behandleren gå imot mitt ønske om ECT og hva mener NHD om mitt valg. Jeg må legge til at jeg har vært arbeidsufør i mange år pga. mine psykiske plager og at depresjonene føles tyngre og tyngre å komme igjennom, med alvorlige selvmordsforsøk som resultat. Min (tidligere) behandler mente jeg kunne forsøke Lamictal, som forebyggende på de tilbakevendende depresjonene. Hva mener NHD? (Psykose-symtomene holdes fint i sjakk med Nozinan.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39834-ectlamictal-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Nå har du startet utprøving av Seroxat og Tolvon. Jeg synes du skal la denne kombinasjonen få anledning til å vise sin effekt først. Det tar 3 mnd. Dersom dette ikke virker, kan du gå videre med nye forsøk. ECT vil være best for å heve en depresjon. Det er den aller mest effektive behandling for depresjon. Det har imidlertid ingen forebyggende effekt på nye episoder. Der er Lamictal et godt valg. Du kan ikke bruke Lamictal når du får ECT. Dersom du er langt nede, kan først ECT brukes til å heve depresjonen, og Lamictal brukes til å forebygge tilbakefall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39834-ectlamictal-nhd/#findComment-150295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.