Gå til innhold

Sønn som sliter

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Jeg er alvorlig bekymret for min sønn på 30 år. Han har rotet det veldig til rundt seg , både økonomisk , forhold til familien og andre. Han lyver og manipulerer. Han har en storhetsforestilling om seg selv og tror han kan mestre alt. Han startet et eget firma for 1 år siden og stod som daglig leder. Der står han frem som erfaren tømrer med lang og bred erfaring . Han er ikke tømrer og har ingen erfaring. Dette gikk aldeles galt og han holdt på å miste både hus og bil. Jeg hjalp han med et lån. Han hadde også i fjor planer om å kjøpe en dyrepark og mente han var i stand til å drive. Han har barn med tre forskjellige damer og venter nå det fjerde i et forhold som er i ferd med å rakne. Han utnyttet min mor og far økonomisk frem til de døde.. Han ser ikke seg selv i det hele tatt og skylder alt på meg fordi han har hatt en vanskelig barndom. Alle i familien vil ha minst mulig med han å gjøre fordi han juger og det er hele tiden rot rundt han. Hva kan jeg gjøre ? Han har vært vanskelig siden han var liten og jeg er sikker på at han ville fått en diagnose hvis han hadde blitt utredet. Han svinger veldig mellom deprimert og å være høy. Vil ikke kalle han direkte manisk men temmelig aktiv i perioder til han møter veggen og ser at ting ikke går som han har planlagt. Jeg ønsker å hjelpe han men føler jeg kommer til kort. Det nytter heller ikke å prøve å snakke med han. Det ender i krangling og beskyldninger. Har du noen gode råd å gi , er jeg takknemlig.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I beste fall har han en bipolar lidelse. Da vil han kunne få god hjelp i psykiatrien dersom han selv er motivert for det. Jeg har imidlertid begrenset tro på at det er dette han lider av.

Sannsynligvis har han en antisosial/dyssosial personlighetsforstyrrelse (Google). Dette er det dessverre intet å gjøre med. Det beste en salv kan gjøre er å holde avstand og sørge for at en selv ikke blir utnyttet.

http://no.wikipedia.org/wiki/Dyssosial_personlighetsforstyrrelse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...