Gjest Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 Jeg er alvorlig bekymret for min sønn på 30 år. Han har rotet det veldig til rundt seg , både økonomisk , forhold til familien og andre. Han lyver og manipulerer. Han har en storhetsforestilling om seg selv og tror han kan mestre alt. Han startet et eget firma for 1 år siden og stod som daglig leder. Der står han frem som erfaren tømrer med lang og bred erfaring . Han er ikke tømrer og har ingen erfaring. Dette gikk aldeles galt og han holdt på å miste både hus og bil. Jeg hjalp han med et lån. Han hadde også i fjor planer om å kjøpe en dyrepark og mente han var i stand til å drive. Han har barn med tre forskjellige damer og venter nå det fjerde i et forhold som er i ferd med å rakne. Han utnyttet min mor og far økonomisk frem til de døde.. Han ser ikke seg selv i det hele tatt og skylder alt på meg fordi han har hatt en vanskelig barndom. Alle i familien vil ha minst mulig med han å gjøre fordi han juger og det er hele tiden rot rundt han. Hva kan jeg gjøre ? Han har vært vanskelig siden han var liten og jeg er sikker på at han ville fått en diagnose hvis han hadde blitt utredet. Han svinger veldig mellom deprimert og å være høy. Vil ikke kalle han direkte manisk men temmelig aktiv i perioder til han møter veggen og ser at ting ikke går som han har planlagt. Jeg ønsker å hjelpe han men føler jeg kommer til kort. Det nytter heller ikke å prøve å snakke med han. Det ender i krangling og beskyldninger. Har du noen gode råd å gi , er jeg takknemlig. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 I beste fall har han en bipolar lidelse. Da vil han kunne få god hjelp i psykiatrien dersom han selv er motivert for det. Jeg har imidlertid begrenset tro på at det er dette han lider av. Sannsynligvis har han en antisosial/dyssosial personlighetsforstyrrelse (Google). Dette er det dessverre intet å gjøre med. Det beste en salv kan gjøre er å holde avstand og sørge for at en selv ikke blir utnyttet. http://no.wikipedia.org/wiki/Dyssosial_personlighetsforstyrrelse 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.