Gjest Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 Hei, jeg fikk vival av legen i fjor sommer etter en akutt sorgreaksjon. Etter ca 4 uker opplevde jeg en kraftig muskerykning ved innsovning. Jeg gikk noen uker uten vival, men fikk plutselig panikkangst og legen skrev ut for fire nye uker. Da jeg sluttet med de opplevde jeg å få mange muskelrykninger i ansikter og resten av kroppen da jeg skulle legge meg. Legen skrev ut vival igjen slik at jeg fikk sove. Muskelrykningene ble kraftigere og legen skrev ut mer. I ca 6-7 mnd tok jeg 10-15 mg vival hver kveld og våknet med nesten epileptiske spasmer. Etterhert måtte jeg ta en ekstra vival midt på natten fordi jeg begynte å våkne hver natt. Jeg ble utredet hos nevrolog pga rykningene, klinsisk, emg og MR. Ingen funn. Så ble jeg sykemeldt pga kraftig skjelveanfall. Jeg trappet ned vivalen til 1/2 noen uker og negynte å føle meg veldig dårlig psykisk. Så sluttet jeg helt og fikk fryktelige abstinenser. Skjelvinger, rykninger, elektriske støt, forvirring, diare, søvløshet og kraftig angst. Jeg gikk ned 8 kilo på to uker. Jeg fikk etterhvert phenergan for å sove og etter noen uker begynte jeg å føle meg bedre. Jeg begynte å trene og etter ca 6 uker følte jeg meg helt fin. Innsovningsrykningene var også helt borte. Jeg gikk ned fra 50 mg til 25 mg phenergan og allerede etter en natt fikk jeg alle abstinensene tilbake. Muskelkramper, rykninger i alle muskler og forvirring. Jeg trappet opp igjen og ble gradvis bedre, men innsovningsrykningene kom tilbake og er ikke borte. Det rykker kraftig i armer og ben når jeg skal sove. Nå sover jeg fem timer maks hver natt. Jeg begynner også føle meg mer og mer urolig og skjelven igjen. Jeg våkner hver natt gjennomvåt av svette og får mer og mer angst ved oppvåkning. Det har det gått to måneder siden siste vival og jeg føler at jeg tilbake på start. Hvor lenge vil dette vare? Hva kan jeg gjøre for at det skal bli lettere? Jeg er sykemeldt på grunn av dette. Jeg har problemer med hukommelse, muskelrykninger og skjelver i armer og ben. Jeg trener hver dag, spiser sundt og rører ikke alkohol. Jeg begynner å bli veldig fortvilet og trenger noen råd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.