slabbedask Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 Med kryssord? Ja, kryssord, sudoku, hukommelsesspill og grublenøtter av alle slag er ypperlig hjernetrim. Les bøker. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. april 2014 Forfatter Skrevet 29. april 2014 Det kommer jo an på hvor alvorlig dette er for deg. Jeg har selv ikke gått til legen med dette, så kan jo selvsagt ikke si hva han kan hjelpe med. For min del vet de fleste rundt meg om dette, og synes det er greit. Når det gjelder andre kan det jo oppstå litt pinlige situasjoner, men det går som oftest greit, folk har etter min mening forståelse for mye. Men hvis dette går mye utover hvordan du lever, må det jo kunne diskuteres med legen tenker jeg. Dette er jo et helsemessig problem. I tillegg er jeg med på oppfordringen om å trene hukommelsen. Dette finnes det også mange bøker om hvordan gjøres, så tror det er mange som gjerne skulle hatt bedre hukommelse Anonymous poster hash: b25cf...1a8 Det er litt pinelig når folk kjenner meg og jeg ikke kjenner dem, må bare jatte med da men føler meg så dum. Er helt blankt på hvor jeg har sett personen før, og jeg hilser ikke hvis ikke folk hilser først så folk kan jo tro jeg er overlegen. Men det er folk som hilser på meg og jeg hilser tilbake, men aner ikke hvem det er. Kjenner ikke igjen biler heller, ser bare en hånd som hilser og da hilser jeg tilbake. Men mine nærmeste er klar over det, men sier ofte "husker du ikke det"? som om det var en selvfølge. Har bodd her nesten hele livet men kjenner nesten ingen, husker ikke navn...så når folk snakker om noen vet jeg som regel ikke hvem det er. Får trene hukommelsen da, se om jeg finner en bok om det kanskje 0 Siter
missmas Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 Blir hjernen klar av det? Hvorfor sluttet du da? Jeg føler meg sløv i hjernen, har alltid vært det. Får ikke håpe det har med iq å gjøre. Fordi den ikke hjalp på depresjonen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. april 2014 Forfatter Skrevet 29. april 2014 At du ikke begynner med et tankekrevende dataspill. Det virker jo som du sitter foran skjermen uansett. De fleste opplever jo det som mer spennende og engasjerende enn kryssord... Det er sikkert noen her som kan gi deg spilltips. Spørs om jeg klarer slike spill Men kunne jo prøvd Har spilt papa pear på FB men det er nok ikke særlig trim for hjernen Men å spille er gøy. 0 Siter
iAnonym Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=6890025&rom=MP Erik Bertrand Larssen er omtalt som Norges "hotteste" mentaltrener. Han jobbet med skilandslaget fram mot VM i Oslo i 2011, og han har også hjulpet en rekke andre idrettsutøvere og næringslivstopper. I denne boken forteller han hvordan vi alle kan bedre prestasjonene våre, både i hverdagslivet, på jobb og når vi trener. Hva skal til for å bli en vinner? Hvordan mobiliserer du råskapen i deg, for å prestere bedre i hverdagen og være best når det virkelig gjelder? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. april 2014 Forfatter Skrevet 29. april 2014 Ja, kryssord, sudoku, hukommelsesspill og grublenøtter av alle slag er ypperlig hjernetrim. Les bøker. sudoku har jeg aldri forstått, forstår meg ikke på tall. Får begynne å lese igjen ja Har du tips om noen spill? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. april 2014 Forfatter Skrevet 29. april 2014 http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=6890025&rom=MP Takk 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 Det er litt pinelig når folk kjenner meg og jeg ikke kjenner dem, må bare jatte med da men føler meg så dum. Er helt blankt på hvor jeg har sett personen før, og jeg hilser ikke hvis ikke folk hilser først så folk kan jo tro jeg er overlegen. Men det er folk som hilser på meg og jeg hilser tilbake, men aner ikke hvem det er. Kjenner ikke igjen biler heller, ser bare en hånd som hilser og da hilser jeg tilbake. Men mine nærmeste er klar over det, men sier ofte "husker du ikke det"? som om det var en selvfølge. Har bodd her nesten hele livet men kjenner nesten ingen, husker ikke navn...så når folk snakker om noen vet jeg som regel ikke hvem det er. Får trene hukommelsen da, se om jeg finner en bok om det kanskje Ja, jeg forstår godt at dette må oppleves pinlig, og problematisk for deg. Det er aldri kjekt å ikke kjenne igjen personer som kjenner deg. Det er liksom ikke så lett å spørre hvem de er heller akkurat. Men for manges del er jo hukommelsen bedre på noen ting enn på andre ting. For min del er dette med å kjenne igjen mennesker og ting det desidert vanskeligste. Sangtekster og slikt kan imidlertid sitte ganske bra når jeg har hørt det. Jeg vet ikke om det er enkelte ting du klarer å huske bedre enn andre? Jeg vet ikke om dette er til hjelp (har ikke lest de selv), men det finnes for eksempel en memo-serie, med bøker som handler om bedre hukommelse: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5896478&rom=MP Anonymous poster hash: b25cf...1a8 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. april 2014 Forfatter Skrevet 29. april 2014 Ja, jeg forstår godt at dette må oppleves pinlig, og problematisk for deg. Det er aldri kjekt å ikke kjenne igjen personer som kjenner deg. Det er liksom ikke så lett å spørre hvem de er heller akkurat. Men for manges del er jo hukommelsen bedre på noen ting enn på andre ting. For min del er dette med å kjenne igjen mennesker og ting det desidert vanskeligste. Sangtekster og slikt kan imidlertid sitte ganske bra når jeg har hørt det. Jeg vet ikke om det er enkelte ting du klarer å huske bedre enn andre? Jeg vet ikke om dette er til hjelp (har ikke lest de selv), men det finnes for eksempel en memo-serie, med bøker som handler om bedre hukommelse: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5896478&rom=MP Anonymous poster hash: b25cf...1a8 Vet ikke helt om jeg husker enkelte ting bedre enn andre, kommer ikke på noe. Takk for bok tips, må se på dette i morgen og kanskje bestille noe 0 Siter
slabbedask Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 sudoku har jeg aldri forstått, forstår meg ikke på tall. Får begynne å lese igjen ja Har du tips om noen spill? http://www.007.no/Hjernetrim/Hukommelse.html 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. april 2014 Forfatter Skrevet 29. april 2014 Takk for råd dere Fikk lyst å spille spill på nettet/pc, så hvis noen har tips blir jeg glad 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. april 2014 Forfatter Skrevet 29. april 2014 http://www.007.no/Hjernetrim/Hukommelse.html Takk skal du ha, de må testes 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 30. april 2014 Skrevet 30. april 2014 Jeg mener man husker ting man er genuint opptatt av. Hvis man glemmer mye er man kanskje ikke så opptatt av verden rundt seg? Jeg tror ikke intelligente akademikere er spesielt flinke til å huske dagligdagse ting, snarere tvert om. 0 Siter
iAnonym Skrevet 30. april 2014 Skrevet 30. april 2014 Jeg mener man husker ting man er genuint opptatt av. Hvis man glemmer mye er man kanskje ikke så opptatt av verden rundt seg? Jeg tror ikke intelligente akademikere er spesielt flinke til å huske dagligdagse ting, snarere tvert om. Jeg tror også dette med interesse er en mye større faktor enn annet. Men interesser, det kan en jo få seg... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.