Gå til innhold

Sofaen i terapirommet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk til psykolog for noen år siden så lå jeg på en sofa når jeg skulle lære meg å slappe av. Var en form for hypnose, og da måtte jeg ligge og lukke øynene og bare høre på det psykologen sier. Vet ikke hvor vanlig det er men jeg hadde i allefall god nytte av det, lærte meg å slappe av.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om sofaen er der fordi de i de eldre dager foregikk mer tvilsomme aktiviteter som del av behandlingen.

En rask lobotomering på sofaen?

Anonymous poster hash: 1f8b0...03d

stjernestøv
Skrevet

Nei, jeg tuller ikke. Har selv en lapp som jeg av og til henger på yttersiden av døra: "Egenanalyse pågår".

Kult :)

Skrevet

Så bærekraftig at terapeuter også foretar kontinuerlige egengranskninger av sitt blods hvisken, sine benpipers bønn og hele sitt ubevisste sjeleliv ( hvem sa dette igjen?!) og kanskje noen doser kritisk refleksjon ift til alle relasjonene de står i- må vel kjenne seg selv godt for å kunne være en trygg , tydelig og avgrenset terapeut vil jeg tro.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...