iAnonym Skrevet 1. mai 2014 Skrevet 1. mai 2014 Jeg driver så mye med aggressiv tenking. Jeg føler at andre ikke viser respekt. Det fører til at jeg føler meg krenket og lei meg og så blir jeg så sint inni meg. Romsterer mye i hjernen min av dette. Hjernen søker etter måter å bli kvitt dette på - det at folk ikke viser meg respekt. Hvordan "ta igjen", på et vis, slik at de viser meg respekt. Og så er det mye grubling omkring om de har rett. Og grubling på negative aspekt ved personligheten til de det gjelder. Sånn var det. Jeg bryr meg egentlig ikke noe om hva det "er", det er bare sånn jeg er som person, og ingen konsepter kan forklare det, kun beskrive det - hvilket er meningsløst for meg. Men hva gjør jeg? Jeg bruker allerede antipsykotika. I dag var det noen som "slengte med leppa". Antageligvis en helt normal bemerkning. Det er jo jeg som har et problem som tar sånn på vei for slikt. Når slike ting skjer gjør jeg ingenting i forhold til det, jeg bare finner meg i det. Men jeg blir veldig opprørt. En mer normal reaksjon ville nok være å hevde seg litt mer der og da, og så glemme hele greia - ev. bare glemme hele greia. Men for meg, så påvirker det en god del. Det er rett og slett ikke noe bra liv å gå rundt og føle seg krenket og sint hele tiden. Det er nesten bare det jeg gjør, for tiden, syns jeg. Sjeldent jeg føler meg glad, hodet mitt er bare fyllt med dritt om andre og dritt om meg selv. Er i kognitiv terapi, men syns det er masete greier. Jeg er dritt lei av å analysere og tenke fra forskjellige vinkler. Jeg ser den teoretiske nytten men føler ikke at det er det rette for meg. Men jeg vet ikke om noe som er "det rette". Jeg er ganske god til å tenke fra forskjellige vinkler, og se meg selv utenfra. Jeg får ikke akkurat noen "revelations" når jeg er i timene. Det er bare om og om igjen med det samme. Akkurat det samme som vi har snakket om i 10 år ellernoe. Men for å være ærlig så tror jeg at jeg kun skjønner dette intellektuelt. Jeg er ikke med på noe av det emosjonelt. Så det er vel det som gjør det ineffektivt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 Skrevet 1. mai 2014 Kjenner meg litt igjen der. Det mest effektive er å finne på noe å gjøre slik at man ikke får tid til å tenke så mye... Anonymous poster hash: 7f60e...29f 0 Siter
iAnonym Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Skrevet 1. mai 2014 Kjenner meg litt igjen der. Det mest effektive er å finne på noe å gjøre slik at man ikke får tid til å tenke så mye... Good point. Jeg må drive med mer, ja. Kan ikke bare sitte og kope. Da tenker man... 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. mai 2014 Skrevet 2. mai 2014 Du må nesten ta det der og da, si hva du mener om det som blir sagt. Det er jo noe du kan øve deg på, det er lov å forsvare seg. 0 Siter
frosken Skrevet 2. mai 2014 Skrevet 2. mai 2014 Jeg driver så mye med aggressiv tenking. Jeg føler at andre ikke viser respekt. Det fører til at jeg føler meg krenket og lei meg og så blir jeg så sint inni meg. Romsterer mye i hjernen min av dette. Hjernen søker etter måter å bli kvitt dette på - det at folk ikke viser meg respekt. Hvordan "ta igjen", på et vis, slik at de viser meg respekt. Og så er det mye grubling omkring om de har rett. Og grubling på negative aspekt ved personligheten til de det gjelder. Sånn var det. Jeg bryr meg egentlig ikke noe om hva det "er", det er bare sånn jeg er som person, og ingen konsepter kan forklare det, kun beskrive det - hvilket er meningsløst for meg. Men hva gjør jeg? Jeg bruker allerede antipsykotika. I dag var det noen som "slengte med leppa". Antageligvis en helt normal bemerkning. Det er jo jeg som har et problem som tar sånn på vei for slikt. Når slike ting skjer gjør jeg ingenting i forhold til det, jeg bare finner meg i det. Men jeg blir veldig opprørt. En mer normal reaksjon ville nok være å hevde seg litt mer der og da, og så glemme hele greia - ev. bare glemme hele greia. Men for meg, så påvirker det en god del. Det er rett og slett ikke noe bra liv å gå rundt og føle seg krenket og sint hele tiden. Det er nesten bare det jeg gjør, for tiden, syns jeg. Sjeldent jeg føler meg glad, hodet mitt er bare fyllt med dritt om andre og dritt om meg selv. Er i kognitiv terapi, men syns det er masete greier. Jeg er dritt lei av å analysere og tenke fra forskjellige vinkler. Jeg ser den teoretiske nytten men føler ikke at det er det rette for meg. Men jeg vet ikke om noe som er "det rette". Jeg er ganske god til å tenke fra forskjellige vinkler, og se meg selv utenfra. Jeg får ikke akkurat noen "revelations" når jeg er i timene. Det er bare om og om igjen med det samme. Akkurat det samme som vi har snakket om i 10 år ellernoe. Men for å være ærlig så tror jeg at jeg kun skjønner dette intellektuelt. Jeg er ikke med på noe av det emosjonelt. Så det er vel det som gjør det ineffektivt. Jeg tenker at du er for lite sammen med andre mennesker i hverdagen og at dette bidrar til at du kan fordype deg altfor mye i "paranoide muligheter". Jeg lurer også på hvilken gevinst du har av å tolke omgivelsene så negativt; hvorfor du så gjerne vil ha grunnlag for å være aggressiv på omgivelsene? Her på dol så synes jeg du gang på gang sørger for å gi folk grunnlag for å tenke negativt om deg. Akkurat som om du ønsker å bli mislikt eller få negative tilbakemeldinger; ofte slik at du først er konstruktiv i flere dager og så plutselig velger å oppføre deg helt grenseløst noe du vet at du vil få negative reaksjoner på. Jeg synes det er synd at du velger den væremåten, for dol kunne jo ellers være et sted hvor du hadde konstruktiv samhandling med andre. 0 Siter
ISW Skrevet 2. mai 2014 Skrevet 2. mai 2014 Jeg tenker at du er for lite sammen med andre mennesker i hverdagen og at dette bidrar til at du kan fordype deg altfor mye i "paranoide muligheter". Jeg lurer også på hvilken gevinst du har av å tolke omgivelsene så negativt; hvorfor du så gjerne vil ha grunnlag for å være aggressiv på omgivelsene? Her på dol så synes jeg du gang på gang sørger for å gi folk grunnlag for å tenke negativt om deg. Akkurat som om du ønsker å bli mislikt eller få negative tilbakemeldinger; ofte slik at du først er konstruktiv i flere dager og så plutselig velger å oppføre deg helt grenseløst noe du vet at du vil få negative reaksjoner på. Jeg synes det er synd at du velger den væremåten, for dol kunne jo ellers være et sted hvor du hadde konstruktiv samhandling med andre. Støttes 0 Siter
Kayia Skrevet 2. mai 2014 Skrevet 2. mai 2014 Jeg driver så mye med aggressiv tenking. Jeg føler at andre ikke viser respekt. Det fører til at jeg føler meg krenket og lei meg og så blir jeg så sint inni meg. Hvordan "ta igjen", på et vis, slik at de viser meg respekt. Kanskje det kan være til nytte å se hvordan du selv beskriver dette? Du føler at andre ikke viser respekt, og du føler deg krenket. Dette kan man absolutt jobbe med, for dette er knyttet til din reaksjon i møte med andre mennesker, og ikke (nødvendigvis) til deres atferd/ utsagn. Om så skulle være, altså at andre er frekke mot deg, ja så kan man lære seg å håndtere det også. Minner forøvrig om at respekt er noe andre kan gi deg, men som du ikke kan kreve å få. Støtter ellers Froskens svar. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.