Gå til innhold

De kaller datteren sin Billie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• AnonymBruker

7

• laban

6

• Kayia

6

Mest aktive i denne tråden

Hva syns dere om et slikt navn?

Anonymous poster hash: 371ad...2c9

Personlig ville jeg ikke brukt et navn som er veldig likt et guttenavn og som må staves hele tiden ("med ie til slutt").  Millie ville vært et godt alternativ for meg, hvis det var lyden av navnet jeg likte. 

Men dette er jo et kjendisbarn, så vanlige "regler" gjelder ikke.  Billie er et svært moderat navnevalg sammenliknet med hva enkelte andre kjendiser har belemret døtrene sine med. 

Annonse

Personlig ville jeg ikke brukt et navn som er veldig likt et guttenavn og som må staves hele tiden ("med ie til slutt"). Millie ville vært et godt alternativ for meg, hvis det var lyden av navnet jeg likte.

Men dette er jo et kjendisbarn, så vanlige "regler" gjelder ikke. Billie er et svært moderat navnevalg sammenliknet med hva enkelte andre kjendiser har belemret døtrene sine med.

Enig.

Synes navnet er fint på Billie Holiday, da, men...

Hadde vært mer oppsiktsvekkende om de kalte datteren for Gjertrud eller noe.

AnonymBruker

http://www.kjendis.no/2014/05/02/kjendis/tone_damli_aaberge/tone_damli/idol/tv_2/33030076/

Med tanke på morens rykte fra før hun ble kjent... er jeg redd dette navnet kan bli mobbet for... ser allerede på forum at de skriver "billig".

Men hallo, vi bor i Norge. Du introduserer deg for ei jente. Hei, jeg er billig.  Det høres jo sånn ut .... Ute på byen, jenta er 18 år og sikkert rålekker med tanke på genene.. så kommer en fyr bort og tar henne i hånden. Hun sier: Billie.... (billig hører han).

Anonymous poster hash: 0b347...a04

http://www.kjendis.no/2014/05/02/kjendis/tone_damli_aaberge/tone_damli/idol/tv_2/33030076/

Vakkert navn. (men helt ærlig jeg trodde det ville komme noe mer i retning av Kayia sitt svar)

Hva syns dere om et slikt navn? http://www.kjendis.no/2014/05/02/kjendis/tone_damli_aaberge/tone_damli/idol/tv_2/33030076/ Anonymous poster hash: 371ad...2c9

Egentlig syns jeg navnet er fint. Men i og med at det er et navn andre kan gjøre et billig poeng av, så syns jeg det er lite gjennomtenkt å gi et barn i Norge det navnet. Det liksom roper om å bli harselert med.

AnonymBruker

Syns det er litt rart at mora tar sjansen på å gi et navn det er så lett å gjøre narr av, når det ikke akkurat er noen hemmelighet at hun var A-lagsmadress selv. Ungen kommer til å bli kalt billig, desverre. Håper de gir henne et mellomnavn i tillegg, så hun får noe hun kan bruke...

Anonymous poster hash: c8af9...adc

Annonse

Det er så mange unger som har helskrudde navn nå for tida, så jeg tviler sterkt på at lille Billie blir mobbet for navnet sitt.

Enig, det tror ikke jeg heller. At jenta blir Norges mest ufrivillig eksponerte motebaby/ trendfrøken derimot...

Endret av Kayia
påskelilje

Synes ikke om det. Synes det høres ut som et guttenavn. I tillegg er det denne "billig-greia" som andre har skrevet om.

Ikke overrasket over at de valgte et spesielt navn, men det kunne vel vært litt lettere å skrive og mindre lett å harselere over, synes nå jeg.

Men jeg er jo urgammel og fra 70-tallet (ifølge ungene, og det er jo for så vidt delvis sant) ;-)

Syns det er litt rart at mora tar sjansen på å gi et navn det er så lett å gjøre narr av, når det ikke akkurat er noen hemmelighet at hun var A-lagsmadress selv. Ungen kommer til å bli kalt billig, desverre. Håper de gir henne et mellomnavn i tillegg, så hun får noe hun kan bruke...

Anonymous poster hash: c8af9...adc

Lavmåls-kommentar.

Barn kan bli ertet for navnet sitt, uansett hva de heter., barn har ertet hverndre for bla navn i alle år. Det speiler nok ofte hva deres foresatte mener, i mange tilfeller, om de lærer at erting er helt greit, forenklet sagt. 

Jeg synes navnet er flott, og håper hun bærer det med stolthet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...