Gå til innhold

De kaller datteren sin Billie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• AnonymBruker

7

• laban

6

• Kayia

6

Mest aktive i denne tråden

Det er så mange unger som har helskrudde navn nå for tida, så jeg tviler sterkt på at lille Billie blir mobbet for navnet sitt.

Det er jo et godt poeng :) Husker junior som liten begynte å le da en voksen mann sa han het Bjørn. For sønnen var vel det like rart som å hete Hund, Katt eller lign. Mens alle de for meg rare navnene i bhg kommenterte han ikke på :)

Stilige saker - mammas higen etter oppmerksomhet og cash gjør at prinsessen er til salgs som mediemat allerede før hun fødes gitt.

Are Kalvø hadde en artikkel på nyttårsaften eller deromkring, med overskriften "Ting du ikke kommer til å få høre neste år heller".  Husker jeg lo spesielt av punktet "Det er helt umulig å finne ut hvordan det går med Tone Damli Aaberge.  Har hun født, eller har hun ikke født?"

Ikke sant. Stilige saker - mammas higen etter oppmerksomhet og cash gjør at prinsessen er til salgs som mediemat allerede før hun fødes gitt.

Det er vel ting som tyder på at denne lille jenta vil vokse opp i rampelyset som sin mor. Jeg har ingenting imot at voksne mennesker er mediekåte og går langt for å få oppmerksomhet (selv om jeg personlig ikke begriper at det der er noe noen vil ha..), men jeg synes ikke noe om at unger dras inn i det og fratas muligheten til å velge hva slags liv de vil leve. Jeg håper det viser seg at det ikke er så galt som det kan se ut, og at hun holdes mest mulig utenfor denne millionavtalen med Betsson.

Are Kalvø hadde en artikkel på nyttårsaften eller deromkring, med overskriften "Ting du ikke kommer til å få høre neste år heller".  Husker jeg lo spesielt av punktet "Det er helt umulig å finne ut hvordan det går med Tone Damli Aaberge.  Har hun født, eller har hun ikke født?"

Haha, Kalvø treffer som vanlig :)

Annonse

Det er vel ting som tyder på at denne lille jenta vil vokse opp i rampelyset som sin mor. Jeg har ingenting imot at voksne mennesker er mediekåte og går langt for å få oppmerksomhet (selv om jeg personlig ikke begriper at det der er noe noen vil ha..), men jeg synes ikke noe om at unger dras inn i det og fratas muligheten til å velge hva slags liv de vil leve. Jeg håper det viser seg at det ikke er så galt som det kan se ut, og at hun holdes mest mulig utenfor denne millionavtalen med Betsson.

Kjøpesentersangere tjener ikke nok til livets opphold, og så lenge hun ikke lykkes som sanger ser det dårlig ut for lille Billie, for da er det kjendisstatusen som skaffer familien salt i maten. Nå kan det se ut som mor i heimen er godt fornøyd med det forsåvidt, husker avdøde Tor Milde ga henne opp da andrealbummet floppet; "Hun virker ikke å være interesert i å bli artist, men i å bli kjendis", sa han. Tror det var salg av bikinibilder til Tøv&Rør han trakk fram som eksempel den gangen...

Jeg syns det er dritkult at 'kjendiser' gjennom valg av navn på barna så tydlig signaliserer at de er i en annen sfære enn oss. Tenk så dust å være datter av en av de mest profilerte personene med minst å formidle skulle hete 'Kari' eller noe slik.

Forøvrig, kongen av alle barnevalg sns jeg fremdels går til David Bowie som døpte gutten 'Howie'.

Howie Bowie.. haha. (han bytta navn i voksen alder)

Forøvrig, kongen av alle barnevalg sns jeg fremdels går til David Bowie som døpte gutten 'Howie'.

Nope, han het Zowie Bowie. Jeg har alltid tenkt på det som det ultimate kjendisbarnnavn :) Kalte seg Joey i tenårene og heter i dag Duncan Jones.

(Morsomme navn på søsken, halvsøsken og stesøsken for den karen i følge Wikipedia:

Jones is the half-brother of Alexandria "Lexi" Jones, ... and Jones is the half-brother of Stacia Larranna Celeste Lipka .... He also has a stepsister, Zulekha Haywood (born 1978),.)

Forøvrig syns jeg dere er slemme her i tråden. Jeg tenkte kun på Billie Holiday, ikke så rart å oppkalle datteren sin etter henne når man er sanger. Har faktisk aldri før jeg leste denne tråden nå tenkt på at Billy eller Billie kan uttales som "billig". På østnorsk er det et helt forskjellig tonem.

Nope, han het Zowie Bowie. Jeg har alltid tenkt på det som det ultimate kjendisbarnnavn :) Kalte seg Joey i tenårene og heter i dag Duncan Jones.

(Morsomme navn på søsken, halvsøsken og stesøsken for den karen i følge Wikipedia:

Jones is the half-brother of Alexandria "Lexi" Jones, ... and Jones is the half-brother of Stacia Larranna Celeste Lipka .... He also has a stepsister, Zulekha Haywood (born 1978),.)

Det var da som faen da.. zowie.. har du sett på maken.

Gjest Xtra

Forøvrig syns jeg dere er slemme her i tråden. Jeg tenkte kun på Billie Holiday, ikke så rart å oppkalle datteren sin etter henne når man er sanger. Har faktisk aldri før jeg leste denne tråden nå tenkt på at Billy eller Billie kan uttales som "billig". På østnorsk er det et helt forskjellig tonem.

Samme tenkte jeg - får overhodet ikke assosiasjoner til "billig".

(hm, svarer jeg virkelig i en navnetråd?? tshhhh)

Annonse

Jeg syns det er dritkult at 'kjendiser' gjennom valg av navn på barna så tydlig signaliserer at de er i en annen sfære enn oss. Tenk så dust å være datter av en av de mest profilerte personene med minst å formidle skulle hete 'Kari' eller noe slik.

Han het vel Zowie som noen over her sier, men Bowie er da ikke kongen av merkelige barnenavn. Søk opp navnene til Bob Geldofs barn! :)

Ifølge sikre kilder har Morten Abel en datter som heter Ella Dorthea Joppeline Navaho Snowflake Abel Sandnes Knutsen, mens fotograf Per Heimly har gitt datteren sin navnet Gloria Ayla Artemisia.

Så Billie Aaberge Foss er egentlig ikkeno' i kjendissammenheng.

Ifølge sikre kilder har Morten Abel en datter som heter Ella Dorthea Joppeline Navaho Snowflake Abel Sandnes Knutsen, mens fotograf Per Heimly har gitt datteren sin navnet Gloria Ayla Artemisia.

Så Billie Aaberge Foss er egentlig ikkeno' i kjendissammenheng.

Og så har vi jo Aune Sand og Marianne Aulies datter da... :)

Han het vel Zowie som noen over her sier, men Bowie er da ikke kongen av merkelige barnenavn. Søk opp navnene til Bob Geldofs barn! :)

Jeg sa ikke merkelige, jeg sa 'kongen av barnenavn'. Det var noe med 'Howie Bowie' som bare apelerte veldig til meg. Men så faen heller var det altså Zowie. Close, men ikke akkurat det samme.

Vi har da et par gode eksempler i det norske kjendisliv også - Edward Blunck og Klara Kloppen. :)

Øyvin Blunck.. var det ikke han som egentlig ville kalle ungen for Adolf, med teorien at enten går det til helvete for han, eller så blir han veldig sterk ?

Med den store Howie/Zowie fadesen stoler jeg ikke lenger på 20 år gammel liksomkunnskap. Men tror det var Øyvind

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...