Gå til innhold

Svimmelhet under trening


Gjest student74

Anbefalte innlegg

Gjest student74

Hei

Jeg er 26 år, 194 cm høy, 95 kg.

Når jeg trener, knebøy, benkpress og andre tunge øvelser, begynner jeg alltid å svimle når jeg presser meg hardt.

Jeg spiser kun vanlig kosthold.

Hva kan jeg gjøre for å hindre dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

først og fremst bør du kanskje ikke presse deg så hardt. Ved maksimal kraftanstrengelse øker blodtrykket voldsomt og blodtilføselen til hodet påvirkes også kraftig. Eksakt hva som skjer, vet jeg ikke, men det er fullt mulig å miste bevisstheten. Spesielt øker riskoen for dette dersom du hyperventilerer eller puster inn overdrevent mye oksygen før du skal løfte. Konsekvensen av å miste bevisstheten under tunge vekter kan være farlig.

Mitt råd vil være å trene litt lettere og ha gode pauser mellom settene.

Jeg har selv flere ganger kjent denne svimmelheten etter tung knebøy. Husk å ikke låse pusten under løftet, eller prøv å ikke holde pusten lenger enn høyst nødvendig. Jeg har sett utøvere presse seg så hardt under knebøy at de har fått blodutredelser rundt øynene. Intensitet bør være innen det du tåler.

Vennlig hilsen

http://home.enitel.no/trening/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...