Gå til innhold

Når legen ikke vil hjelpe

Anbefalte innlegg

Gjest serenity

På grunn av et enormt angstnivå de siste dagene, som blant annet har resultert i til dels seriøs selvskading, måtte jeg krype til korset, og gå til legen for å be om henvisning til psykolog. Jeg forklarte legen problemene mine, begynte til og med å gråte, men fikk ingen henvisning (jeg kunne vel ta meg sammen!)

Jo..., så spurte jeg om jeg kunne få en sykemelding, hvis det var slik at dette var noe jeg måtte helbrede meg selv for. NEI, var svaret igjen.

Men kunne jeg iallfall få en resept på beroligende tabletter, slik at jeg ikke svimte av på grunn av angsten? NEI sa legen for tredje gang.

Jeg vet at legen akkurat har kommet hjem fra et opphold i et nødrammet afrikansk land, og at mine problemer blir bagatellmessige i forhold til hva folk der sliter med, men min angst er reell for meg.

Jeg lover, det er like før jeg tørner! Bytte av fastlege tar vel litt tid, og det er heller ikke psykiatrisk legevakt her.

Hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39886-n%C3%A5r-legen-ikke-vil-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes det er vanskelig å forstå hvorfor du ikke kunne få en henvisning til psykolog.

Kunne legen grunngi hvorfor?

Det finnes klagemuligheter, og disse bør du overveie å benytte.

Kanskje fastlegebytte ikke ville være så dumt? Det er mulig at denne legen ikke vil kunne gi deg den legehjelp du trenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...