Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bella Dotte

Noen andre som opplever det fra tid til annen? Jeg har ikke hatt det siden i fjor høst, da jeg la om kostholdet. Jeg lager det aller meste av maten min selv, det som trenger å lages, mye spiser jeg som det er. Det betyr enten at jeg er en fremragende kokk, eller at ferdigmat suger  :unsure:

Å ja, jeg bruker ikke lettprodukter lenger heller. Maten min er ikke akkurat typisk "slankemat".

Endret av Bella Dotte
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399420-matleihet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kan ikke jeg få et slikt problem...?

Neida, jeg erindrer jeg har vært der jeg og, riktignok lenge siden. Jeg spiser relativt likt som deg, jeg løste det ved å låne/kjøpe noen fine kokebøker, samle på oppskrifter fra nett. Lage min egen kokebok med litt fancye greier. Teste ut en ny oppskrift hver dag i en uke. Nå tar jeg alltid bilder av oppskrifter jeg finner i ukeblader, (dersom jeg er hos tannlegen/frisør osv), så laget jeg en egen mappe på mobilen hvor jeg samler disse. Og når matleiheten kommer over meg (noe den så altfor sjelden gjør...) så har jeg et helt lass av bilder å scrolle meg gjennom.

Hvordan går det med "han"? Er det tungt å holde avstanden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399420-matleihet/#findComment-3548674
Del på andre sider

Bella Dotte

Hvorfor kan ikke jeg få et slikt problem...?

Neida, jeg erindrer jeg har vært der jeg og, riktignok lenge siden. Jeg spiser relativt likt som deg, jeg løste det ved å låne/kjøpe noen fine kokebøker, samle på oppskrifter fra nett. Lage min egen kokebok med litt fancye greier. Teste ut en ny oppskrift hver dag i en uke. Nå tar jeg alltid bilder av oppskrifter jeg finner i ukeblader, (dersom jeg er hos tannlegen/frisør osv), så laget jeg en egen mappe på mobilen hvor jeg samler disse. Og når matleiheten kommer over meg (noe den så altfor sjelden gjør...) så har jeg et helt lass av bilder å scrolle meg gjennom.

Noen nye oppskrifter prøves ut innimellom, i dag søkte jeg etter mulligatawny, det skal det bli en av de nærmeste dagene - men jeg havner for det meste tilbake på det faste. Jeg synes smaken av råvarene er blitt så bra! Jeg spiser så ufancy som det vel går an, salt og pepper og inn i stekeovnen, bruker ris, byggryn, spaghetti eller potet/søtpotetmos og erter eller grønne bønner til. Noen ganger chili med bønner. Det mest fancy jeg lager er med yoghurt, frukt og bær og nøttesmør. Ellers er det knekkebrød med pålegg, melk, frukt og grønt, havregrøt, alt er godt  :lol:

Jeg klarer ikke å sitere under...

Takk som spør! Møkkahjernen har prøvd å overbevise meg om møkkamannens enestående gode egenskaper i hele kveld!  :angry:

Hvordan går det med "han"? Er det tungt å holde avstanden?

Endret av Bella Dotte
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399420-matleihet/#findComment-3548676
Del på andre sider

Noen nye oppskrifter prøves ut innimellom, i dag søkte jeg etter mulligatawny, det skal det bli en av de nærmeste dagene - men jeg havner for det meste tilbake på det faste. Jeg synes smaken av råvarene er blitt så bra! Jeg spiser så ufancy som det vel går an, salt og pepper og inn i stekeovnen, bruker ris, byggryn, spaghetti eller potet/søtpotetmos og erter eller grønne bønner til. Noen ganger chili med bønner. Det mest fancy jeg lager er med yoghurt, frukt og bær og nøttesmør. Ellers er det knekkebrød med pålegg, melk, frukt og grønt, havregrøt, alt er godt  :lol:

Jeg klarer ikke å sitere under...

Takk som spør! Møkkahjernen har prøvd å overbevise meg om møkkamannens enestående gode egenskaper i hele kveld!  :angry:

Har du ikke fått med deg det siste frøken, ufancy er det nye fancy ;-)

Jeg synes kostholdet ditt er strålende, og er helt enig med deg i at smakene er blitt mye mer fremtredende etter at jeg kuttet ut all drittmat (det til tross for at jeg ikke er en spesielt god kokk!). Alt annet smaker papp, salt og plast.

Men du, apropo "han". Jeg er stolt av deg! Du gjør en kjempe vanskelig jobb, hold ut. Det skal bli bedre. Ikke fall tilbake i gamle mønstre. Har du litt planer i helgen som kan holde tankene dine litt opptatt? En liten kaffepause med venner/ en hyggelig lunch eller noe slikt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399420-matleihet/#findComment-3548678
Del på andre sider

Bella Dotte

Har du ikke fått med deg det siste frøken, ufancy er det nye fancy ;-)

Jeg synes kostholdet ditt er strålende, og er helt enig med deg i at smakene er blitt mye mer fremtredende etter at jeg kuttet ut all drittmat (det til tross for at jeg ikke er en spesielt god kokk!). Alt annet smaker papp, salt og plast.

Det er som om smakssansen har blitt "nullstilt"?? Ikke er det spesielt stas med den evinnelige pizzaen heller. 

Igjen, under...

Jeg har en middagsavtale med en venninne på søndag. Gleder meg veldig til det. Dessuten skal jeg (jo? har jeg sagt det?) til Hellas med gjengen to uker i juli,det opptar tankene mine en hel del  :D

Men du, apropo "han". Jeg er stolt av deg! Du gjør en kjempe vanskelig jobb, hold ut. Det skal bli bedre. Ikke fall tilbake i gamle mønstre. Har du litt planer i helgen som kan holde tankene dine litt opptatt? En liten kaffepause med venner/ en hyggelig lunch eller noe slikt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399420-matleihet/#findComment-3548680
Del på andre sider

Det er som om smakssansen har blitt "nullstilt"?? Ikke er det spesielt stas med den evinnelige pizzaen heller. 

Igjen, under...

Jeg har en middagsavtale med en venninne på søndag. Gleder meg veldig til det. Dessuten skal jeg (jo? har jeg sagt det?) til Hellas med gjengen to uker i juli,det opptar tankene mine en hel del  :D

Åh, nydelige Hellas! Så gøy! (Den ferien har du sannelig timet godt. Ingenting som er bedre enn å bli rusket opp fra alle minner som litt forandringer). 

Godt å høre at du har planer på søndag. Du er flink til å jobbe med hodet ditt, og det er faktisk ganske imponerende å se hvor målrettet og dyktig du er på dette (akkurat som da du la om kostholdet og gikk ned i vekt). 

Jeg må krabbe til sengs, jeg så du var her og jeg trengte en liten oppdatering på hvordan det gikk med deg. Du er flink!  Sov godt :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399420-matleihet/#findComment-3548683
Del på andre sider

Annonse

Bella Dotte

Åh, nydelige Hellas! Så gøy! (Den ferien har du sannelig timet godt. Ingenting som er bedre enn å bli rusket opp fra alle minner som litt forandringer). 

Godt å høre at du har planer på søndag. Du er flink til å jobbe med hodet ditt, og det er faktisk ganske imponerende å se hvor målrettet og dyktig du er på dette (akkurat som da du la om kostholdet og gikk ned i vekt). 

Jeg må krabbe til sengs, jeg så du var her og jeg trengte en liten oppdatering på hvordan det gikk med deg. Du er flink!  Sov godt :-)

Takk for oppmuntring og hyggelig prat! Jeg skal se på Ripper Street og så legge meg. Sov godt du også!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399420-matleihet/#findComment-3548684
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...