Lillemus Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli Helst ikke, det er masse sukker i juice. Spis heller appelsinen. 0 Siter
emilie321 Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli Hvis du har føling, så er appelsin juice fint, for da går blodsukkeret fort opp, men ellers er det som @Lillemus sier, bedre å spise en appelsin. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli emilie321 skrev (12 minutter siden): Hvis du har føling, så er appelsin juice fint, for da går blodsukkeret fort opp, men ellers er det som @Lillemus sier, bedre å spise en appelsin. På bunnpris her lager de juice av appelsiner, den er kjempegod. Min far var så glad i juice og legen ba han slutte med det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli stjernestøv skrev (9 minutter siden): På bunnpris her lager de juice av appelsiner, den er kjempegod. Min far var så glad i juice og legen ba han slutte med det. Uff ja, jeg er også veldig glad i appelsinjuice 😭 liker ikke appelsinjuice frukt så godt. Anonymkode: 85358...61b 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Uff ja, jeg er også veldig glad i appelsinjuice 😭 liker ikke appelsinjuice frukt så godt. Anonymkode: 85358...61b Kjedelig det da, han drakk også mye melk og det ba hun han slutte med og. Det beste er visst vann og nå drikker han mye av det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli stjernestøv skrev (13 minutter siden): Kjedelig det da, han drakk også mye melk og det ba hun han slutte med og. Det beste er visst vann og nå drikker han mye av det. Liker 1-2 glass appelsinjuice om dagen. Men drikker vann også aldri melk.. Anonymkode: 85358...61b 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Liker 1-2 glass appelsinjuice om dagen. Men drikker vann også aldri melk.. Anonymkode: 85358...61b Hold deg til et glass da kanskje? Min far drakk mange glass. 1 Siter
emilie321 Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli stjernestøv skrev (59 minutter siden): På bunnpris her lager de juice av appelsiner, den er kjempegod. Min far var så glad i juice og legen ba han slutte med det. Ja, men det blir altfor mye fruktsukker når en lager juice av appelsiner og det blir lite fiber i forholdt til i en appelsin. 1 Siter
emilie321 Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Liker 1-2 glass appelsinjuice om dagen. Men drikker vann også aldri melk.. Anonymkode: 85358...61b Du har vel blodsukkermåler? Hvis ikke bør du skaffe deg en. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli emilie321 skrev (4 minutter siden): Du har vel blodsukkermåler? Hvis ikke bør du skaffe deg en. Ja har det men sukkeret er høyt uansett..går sjelden under 8. Ligger mellom 8 og 11. Har målt en gang etter ganske høyt inntak av søtt. Iskrem etc. Da var det 7.6??? En annen gang 10.5. Så jeg får ikke helt tak i logikken. Flere ganger spist ekstremt lite likevel sukker på 9 eller 10. Anonymkode: 85358...61b 0 Siter
emilie321 Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja har det men sukkeret er høyt uansett..går sjelden under 8. Ligger mellom 8 og 11. Har målt en gang etter ganske høyt inntak av søtt. Iskrem etc. Da var det 7.6??? En annen gang 10.5. Så jeg får ikke helt tak i logikken. Flere ganger spist ekstremt lite likevel sukker på 9 eller 10. Anonymkode: 85358...61b Blodsukkeret er høyest ca 2 timer etter en har spist, deretter går det nedover igjen. Måler du deg 2 timer etter å ha spist? 0 Siter
emilie321 Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja har det men sukkeret er høyt uansett..går sjelden under 8. Ligger mellom 8 og 11. Har målt en gang etter ganske høyt inntak av søtt. Iskrem etc. Da var det 7.6??? En annen gang 10.5. Så jeg får ikke helt tak i logikken. Flere ganger spist ekstremt lite likevel sukker på 9 eller 10. Anonymkode: 85358...61b Ligger du så høyt, så bør du iallefall ikke drikke noe appelsin juice 0 Siter
emilie321 Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja har det men sukkeret er høyt uansett..går sjelden under 8. Ligger mellom 8 og 11. Har målt en gang etter ganske høyt inntak av søtt. Iskrem etc. Da var det 7.6??? En annen gang 10.5. Så jeg får ikke helt tak i logikken. Flere ganger spist ekstremt lite likevel sukker på 9 eller 10. Anonymkode: 85358...61b Hva spiser du iløpet av en dag? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli Fikk beskjed om.1.5 t. Men nå har jeg bare fått beskjed om å måle fastende. Anonymkode: 85358...61b 0 Siter
emilie321 Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fikk beskjed om.1.5 t. Men nå har jeg bare fått beskjed om å måle fastende. Anonymkode: 85358...61b Har du hatt diabetes lenge? Hvis du ligger så høyt hele tiden bør du gjøre noen tiltak. Mål deg en periode fastende om morgenen og deretter minst 1,5 time etter å ha spist. Mål så foran hvert måltid og så etterpå. NB! Skriv opp... Gjør dette en periode og du vil se hvilken mat som gjør at du får høyt blodsukker og hvilken mat som ikke gir så høyt blodsukker. Feks loff omdannes til sukker i kroppen og bør bare spises av og til. Prøv å spis så grovt som mulig 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli Standard frokost: skål med naturell yoghurt med mandler bær. Noen ganger to skiver super grovt brød med bremykt eller annet sånt. Lunsj: knekkebrød, eller middagsrester, hvis jeg er på reise må jeg bare spise det jeg har tilgang til. Salat etc er godt. Kanskje egg. Middag: salater, med biff, i dag spiste jeg 4 små ovnsstekte poteter, 1 liten rødbeter, 2 små jordskokk, halv entrecôte. Hvis jeg er på reise, må jeg bare spise det jeg har tilgang til. Spiser mye vegetarmat. 5 dager vegetarmat 2 dager med kjøtt. Har i alle år kun brukt olivenolje i matlaging. Liker å ha litt lørdagsgodt/ snacks. Anonymkode: 85358...61b 0 Siter
emilie321 Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli En annen ting er at muskler "spiser" blodsukker... så jo mer muskler, jo lettere er det å holde blodsukkeret nede. En av grunnene til at trening er viktig 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli emilie321 skrev (1 minutt siden): Har du hatt diabetes lenge? Hvis du ligger så høyt hele tiden bør du gjøre noen tiltak. Mål deg en periode fastende om morgenen og deretter minst 1,5 time etter å ha spist. Mål så foran hvert måltid og så etterpå. NB! Skriv opp... Gjør dette en periode og du vil se hvilken mat som gjør at du får høyt blodsukker og hvilken mat som ikke gir så høyt blodsukker. Feks loff omdannes til sukker i kroppen og bør bare spises av og til. Prøv å spis så grovt som mulig Kan ikke huske sist jeg spiste loff. Fått diagnosen nylig, men fortsatt i grenseland, men diagnose. Høyt blodsukker 24/7 da. Anonymkode: 85358...61b 0 Siter
emilie321 Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Standard frokost: skål med naturell yoghurt med mandler bær. Noen ganger to skiver super grovt brød med bremykt eller annet sånt. Lunsj: knekkebrød, eller middagsrester, hvis jeg er på reise må jeg bare spise det jeg har tilgang til. Salat etc er godt. Kanskje egg. Middag: salater, med biff, i dag spiste jeg 4 små ovnsstekte poteter, 1 liten rødbeter, 2 små jordskokk, halv entrecôte. Hvis jeg er på reise, må jeg bare spise det jeg har tilgang til. Spiser mye vegetarmat. 5 dager vegetarmat 2 dager med kjøtt. Har i alle år kun brukt olivenolje i matlaging. Liker å ha litt lørdagsgodt/ snacks. Anonymkode: 85358...61b Kanskje du bør ha litt mer medisin? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.