Gå til innhold

Dette kan man da ikke mene !!

Anbefalte innlegg

Å i det hele tatt trykke artikkelen om årsaken til schizofreni er litt sprøtt i seg selv. Mener dere at jeg som schizofren skal gå rundt å slå meg til ro med at jeg er schizofren fordi moren min kunne hatt herpes simplex type 2 og forde jeg var født på vinteren. ?? Hvorfor ikke ta en ny undersøkelse hvor man deler en gruppe mødre inn i to grupper. Den ene med mørkt hår og den andre med lyst. Det vil helt sikkert bli en overvekt med schizofrene barn i den ene gruppen. Det betyr selfølgelig ikke at en bestemt hårfarge er årsaken til schizofreni.

You must be Joking !

Ha en god dag !

TheoBoy

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39960-dette-kan-man-da-ikke-mene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er ikke en eneste årsak til schizofreni, men sannsynligvis flere.

En av de sterkeste teoriene er mors virusinfksjoner i andre trimester. Det er god forskning som viser dette, så man mener nok at dette er en av de viktigste årsakene.

Det at en er født om vinteren er ikke en årsak, men en følge av at det er flest virusinfeksjoner (hos oss i Norge) om vinteren. Det har lenge vært kjent at det har vært noe forhøyet forekomst av schizofreni hos mennesker født på senvinteren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...