AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Skulle ønske jeg kunne være "trolljeger" akkurat nå.. Jeg ser på TV3 sitt program Trolljegeren der de finner frem til de som hetser andre på nettet. Situasjonen våres er nå... sønnen min har vært lite smart og lagt ut nakenbilder på nettet av seg selv.. og nå har han kommet opp i en situasjon hvor en person har sagt at bildene skal spres på nettet !!!! Han ble bedt om å sende flere nakenbilder av grov sort og så skulle bildene slettes !!!!! til slutt så sa vedkommende at det skulle ikke skje, fordi det var bare skremselspropaganda og at det var for sønnen min skulle forstå at dette kunne han ikke gjøre.. MEN jeg stoler ikke på dette.. Sønnen min fortalte meg dette og viste chat samtalen og bildene da han var veldig fortvilet. siden det var trusler om å spre disse bildene her og der og fordi vi var redd for at dette også kunne være noe som skejr andre så gikk vi til politiet. Personen utga seg for å være en annen enn det han var.. for det var en gutt og ikke en jente han hadde chattet med. Håpet er at han ikke gjør noe med bildene og at de er slettet, men sikker kan man jo ikke være. men det kan jo også være en gammel gris som gjør slik med mange andre? Det å gå til politiet gjør at dette kan sjekkes opp..kanskje finner de frem til den som truet , eller kanskje ikke.. Dumt var det at sønnen min gjorde som han gjorde, og han er bare 13 år... Hormoner svirrer sikkert rundt i kroppen og han ble sikkert ganske lett påvirket til å gjøre ting.. alle kan gjøre feil og dette var en stor bommert. Men jeg var der igjen i dag og snakket med de.. hva med hevnaksjoner ? om de får tak i vedkommende og dett var bare noe "guttestreker" Om det var for å skremme så kan man jo trekke anmeldelsen jeg kjenner meg kvalm, redd og synes det er en forferdelig situasjon å være i. Hva skejr med de to bildene han har lagt ut? vedkommende har klart å finne frem til sønnens hele navn, så han vet jo hvor vi befinner oss.. Det å anmelde føles riktig og så ikke riktig.. Sønnen la jo ut dette selv.. men truslene er blitt fremsatt til tross for at han sier at de ikke skal spres... hva gjør vi ????? Anonymous poster hash: a4a7f...0ab Anonymous poster hash: c95f4...5bc Anonymous poster hash: c95f4...5bc 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399631-trolljegerene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Ta en telefon til politiet og hør om de har noen gode råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399631-trolljegerene/#findComment-3550727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Jeg synes det var bra at dere gikk til politiet. Hvis trollet får vite at politiet er inne i bildet vil pipen få en annen låt. Jeg ville tenkt at trollet burde få vite dette med en gang så bildene ikke blir spredd. Kanskje politiet tenker annerledes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399631-trolljegerene/#findComment-3550729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Jeg var der i går og snakket med ei politidame og mine "kvaler" Jeg vil jo at vedkommende IKKE skal kunne fortsette å true. Om det er en under 15 så blir han tatt inn til samtale og det vil bli oppfølging.. er vedkommende over så blir det tatt utt straffetiltale. Jeg kan veldge å trekke "deler" av anmeldelsen, men finner politiet ut at dette er vedlig grovt så kan de velge å fortsette og anmelde forholdet selv.. Det var sånn jeg forstod det ! La oss si at det er en 15-åring som morer seg på nettet og utgir seg for å være en annen,, og får folk til å legge ut nakenbilder.. for så å true med å legge ut, bare for å skremme, men som ikke kommer til å gjøre alvor av det han sier. - Dette kan være en greit å få stoppet selvsagt for mulig kan denne "leken" utvikle seg vedkommende kan gjøre alvor av det han sier han skal gjøre.. har det skjedd en gang.. så har jeg ikke lyst til å få vedkommende straffedømt.. har det skjedd mange ganger, ja. a må det jo stoppes.. Vi vet jo ikke ennå om det er mulig å få funnet frem til vedkommende.. Politiet har ivhvertfall Ipaden hans og skal se etter spor.. men dette er så nervepirrende.. er engstelig hele tiden :-( Anonymous poster hash: c95f4...5bc 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399631-trolljegerene/#findComment-3550738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.