Gå til innhold

NHD om psykose/altzheimer

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Er det vanlig å ta feil av disse to?

Min tante begynte å "surre" tidlig, de trodde hun var psykotisk og hun ble innlagt. Egentlig hadde hun altheimer, er dette vanlig?

Hun trodde svartkledde damer vinket til mannen, hun gikk ute om natten i bare morgenkåpen, hun letet etter sin mor som var død og ville hjem, hun trodde babydukken min var en baby på ekte. Hvordan kan man skulle altheimer og psykose?

Vil ikke ha altzheimer, de siste årene lå hun i en seng og råtnet, sikkert full i medisiner. Hun snakket ikke og var tynn og skral, måtte stelles. Hun var vel det de kaller en grønnsak i mange år, får så vondt av å tenke på henne. Hun var en utrolig snill og søt dame.

stjernestøv
Skrevet

Bare trodde ikke at man hadde hallusinasjoner når man har altzheimer?

Hun var også plaget med mye migrene som meg, var hun egentlig psykotisk også...det lurer jeg veldig på?

AnonymBruker
Skrevet

Da moren min ble innlagt med influensa surret hun veldig, var veldig paranoid og så ting som ikke var der, og kunne ikke gjøre rede for seg. Delir kalte overlegen der det, og forklarte at det var en slags psykose, eller feberfantasier som det er vanlig at barn og eldre får når de blir syke. Hun surret littegrann til vanlig før dette, og blir utredet for demens, men overlegen sa det ikke nødvendigvis var noen sammenheng med deliren og eventuell demens, men visste samtidig ikke om hun kom til å bli seg selv igjen.

Anonymous poster hash: bedb6...388

stjernestøv
Skrevet

Da moren min ble innlagt med influensa surret hun veldig, var veldig paranoid og så ting som ikke var der, og kunne ikke gjøre rede for seg. Delir kalte overlegen der det, og forklarte at det var en slags psykose, eller feberfantasier som det er vanlig at barn og eldre får når de blir syke. Hun surret littegrann til vanlig før dette, og blir utredet for demens, men overlegen sa det ikke nødvendigvis var noen sammenheng med deliren og eventuell demens, men visste samtidig ikke om hun kom til å bli seg selv igjen.

Anonymous poster hash: bedb6...388

Det er jo skummelt! Min tante hadde masse hallusinasjoner/vrangforestillinger men aldri snakket de om psykose, hun tilhørte en "pen familie", kanskje det var en skam?

Fy faen jeg er så oppgitt, leste litt om altzheimer, men står ingenting om psykose der. Hun var syk lenge, tenk om hun hadde schizofreni? Dette må jeg snakke med min mor om.

stjernestøv
Skrevet (endret)

Hun begynte å bli syk da jeg var ti år, og vi passet henne mens mannen var på jobb, hun kunne ikke være alene. NHD er jeg i ferd med å få altzheimer?

Hun var mye på rommet mitt og var ofte som en liten jente, vi lekte sammen. Og kanskje hun fortalte meg om åndelige ting? Det husker jeg ikke, det er så mye jeg ikke husker. Burde jeg prøve hypnose? Har lyst til det.

Min mor trodde hallusinasjoner var en del av sykdommen, men det er det jo ikke?

Endret av stjernestøv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...