Gjest tintin Skrevet 12. desember 2001 Skrevet 12. desember 2001 jeg har hört at hvis man under amming, da kan man unngär ä bli gradvid, kan det vaer riktig? hvis ikke? hva prevensjonsmidler vil du anbefaller meg. Jeg venter mitt förste barn i juni 2002, jeg vil helst ikke ä bli gradvid etter födsel. 0 Siter
tiliti Skrevet 13. desember 2001 Skrevet 13. desember 2001 Hvis barnet er under 6 mnd,det ikke får annen mat enn pupp,man ikke har fått tilbake menstruasjonen og det ikke går mer enn 6-7 timer mellom noen av ammingene er det like sikkert som p-piller. Hvis ikke er hormonspiral,spiral og minipillen bra alternativer fra 6 ukers kontrollen av.Noen leger foretrekker allikevel å vente med spiral til 12 uker etter fødsel.SIkkert like greit,jeg var ikke ferdig med renselsen før 12 uker etter. Kondom kan man jo også bruke i en periode. 0 Siter
Ragnhild Alquist, Helsesøster Skrevet 15. desember 2001 Skrevet 15. desember 2001 Kjære tintin. Amming som prevensjon er like sikker som spiral og minipiller når 3 forutsettninger er tilstede: 1. Barnet må være under 6 måneder. 2. Du må fullamme. D.v.s. ikke gi noe annen melk eller mat til barnet. Det er også viktig at man ammer en gang om natta. Begynner barnet å sove i 6-8 timer er ikke prevensjonseffekten like god. 3. Du må ikke ha fått menstruasjonen tilbake. Når du velger prevensjonsmetode, kan du vite at for noen kvinner minker melkeproduksjonen ved bruk av p-piller. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.