AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 Skrevet 5. august 2014 jeg har lenge slitt med angst og uro. det har blitt verre de siste ukene/mnd. angsten får meg til å dobbelsjekke alt jeg gjør, og uroen gir seg aldri visst jeg ikke skader meg selv. så det er ofte det jeg gjør..... for å slippe uroen. Dagene mine har blitt til en evig sirkel av uvaner og smerte. Jeg vet jeg trenger å bryte ut - men jeg vet ikke HVORDAN. Jeg er en ellers oppegående jente som har en travel timeplan, men nå har uvanene begynt å ødelegge for meg på de områdene jeg pleide å ha kontroll (skole/hobby etc.) Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger....jeg er redd! redd for å gjøre noe med dem, men også redd for hva jeg kan finne på å gjøre mot meg selv om jeg ikke gjør det..... Anonymous poster hash: ac46c...b21 0 Siter
cappella33 Skrevet 7. august 2014 Skrevet 7. august 2014 Høres ut som du trenger behandling, muligens både psykoterapi og medisinsk. Om du ikke har det, så hadde jeg kontaktet fastlegen, og snakket om din angst og uro. Og hva hjelp legen din kan gjøre for å hjelpe deg. 0 Siter
anonymous23 Skrevet 8. august 2014 Skrevet 8. august 2014 Går du i behandling? Nei, jeg har ikke aktivt søkt om hjelp. Jeg tror nok at jeg har hatt litt vansker for å gjøre det fordi jeg er en ganske sta person som tar meg selv i å stadig tenke at dette skal jeg klare på egen hånd!! 0 Siter
anonymous23 Skrevet 8. august 2014 Skrevet 8. august 2014 Høres ut som du trenger behandling, muligens både psykoterapi og medisinsk. Om du ikke har det, så hadde jeg kontaktet fastlegen, og snakket om din angst og uro. Og hva hjelp legen din kan gjøre for å hjelpe deg. Takk for gode råd! Som sagt, jeg er ganske redd for å ta det "steget" men kanskje jeg ikke har noe valg.... P.s. jeg er den samme personen som skrev under "AnonymBruker" visst det skulle være noe tvil. Har bare laget meg et brukernavn nå. 0 Siter
cappella33 Skrevet 8. august 2014 Skrevet 8. august 2014 Takk for gode råd! Som sagt, jeg er ganske redd for å ta det "steget" men kanskje jeg ikke har noe valg.... P.s. jeg er den samme personen som skrev under "AnonymBruker" visst det skulle være noe tvil. Har bare laget meg et brukernavn nå. Jeg skjønner du er redd for å ta steget å søke hjelp. Men husk legen er der for å hjelpe deg. Angst er blitt den nye folkesykdommen, vi er mange mange som sliter med angst, det kan jeg love deg. Det er en styrke å be om hjelp, ikke en svakhet. Så jeg tror du må prøve å psyke deg opp på å klare å be om hjelp. Å være sta er en bra ting, men den trenger du ikke nå ang å få hjelp. Staheten din kan komme godt med når du evt skal trene deg ang angsten. De fleste vil klare å ordne opp i ting selv, men noen ganger trenger vi hjelp til å komme oss videre, og det er ikke noe galt i å trenge hjelp. Tenk og dette her. Vil jeg ha det sånn fremover i livet mitt? vil jeg la angsten ødelegge og påvirke livet mitt videre? Mest sannsynlig vil du ikke det. Men det må til en behandling for at du skal klare å få det bedre, og endre angsten og uroen din. Jeg og mange andre som sliter med angst, har oppsøkt hjelp og fått hjelp. Det tar tid å bli bedre av angsten sin, men det er mulig. Jeg bruker medisiner og går i samtale terapi, pluss å trene med angsten. Dette gjør at jeg er mye bedre i forhold til angsten. Prøv å tenke på at du skal klare dette med litt hjelp, det er du som må gjøre jobben selv. Ingen kan fjerne angsten din. Håper du tenker på dette og du klarer å bestille en time hos legen din 0 Siter
Gjest Skrevet 8. august 2014 Skrevet 8. august 2014 Jeg skjønner du er redd for å ta steget å søke hjelp. Men husk legen er der for å hjelpe deg. Angst er blitt den nye folkesykdommen, vi er mange mange som sliter med angst, det kan jeg love deg. Det er en styrke å be om hjelp, ikke en svakhet. Så jeg tror du må prøve å psyke deg opp på å klare å be om hjelp. Å være sta er en bra ting, men den trenger du ikke nå ang å få hjelp. Staheten din kan komme godt med når du evt skal trene deg ang angsten. De fleste vil klare å ordne opp i ting selv, men noen ganger trenger vi hjelp til å komme oss videre, og det er ikke noe galt i å trenge hjelp. Tenk og dette her. Vil jeg ha det sånn fremover i livet mitt? vil jeg la angsten ødelegge og påvirke livet mitt videre? Mest sannsynlig vil du ikke det. Men det må til en behandling for at du skal klare å få det bedre, og endre angsten og uroen din. Jeg og mange andre som sliter med angst, har oppsøkt hjelp og fått hjelp. Det tar tid å bli bedre av angsten sin, men det er mulig. Jeg bruker medisiner og går i samtale terapi, pluss å trene med angsten. Dette gjør at jeg er mye bedre i forhold til angsten. Prøv å tenke på at du skal klare dette med litt hjelp, det er du som må gjøre jobben selv. Ingen kan fjerne angsten din. Håper du tenker på dette og du klarer å bestille en time hos legen din Bra svar :-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 Skrevet 8. august 2014 Jeg skjønner du er redd for å ta steget å søke hjelp. Men husk legen er der for å hjelpe deg. Angst er blitt den nye folkesykdommen, Hvorfor at det blitt slik? Har vi blitt for sarte, eller har samfunnet blitt for skremmende? Anonymous poster hash: 085d8...679 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. august 2014 Skrevet 8. august 2014 Hvorfor at det blitt slik? Har vi blitt for sarte, eller har samfunnet blitt for skremmende? Anonymous poster hash: 085d8...679 Samfunnet er noe dritt! 0 Siter
slabbedask Skrevet 8. august 2014 Skrevet 8. august 2014 Samfunnet er noe dritt! Det har du helt rett i. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. august 2014 Skrevet 8. august 2014 Det har du helt rett i. Ja 100 %, godt vi er enige 0 Siter
cappella33 Skrevet 8. august 2014 Skrevet 8. august 2014 Ja vi er blitt mer egoistiske og tenker kun på oss selv. Er enig i at samfunnet er blitt kaldere. Derfor syns jeg at det er fint å kunne hjelpe med det jeg kan klare. 0 Siter
cappella33 Skrevet 8. august 2014 Skrevet 8. august 2014 Bra svar :-) Takker for det Håper og ønsker virkelig at trådstarter tar steget og ber om hjelp for sin angst. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.