Gå til innhold

NHD- Er jeg vanskelig som ikke vil ha generisk bytte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt Lamictal i mange år for bipolar lidelse. Plutselig har psykiateren min skrevet "ja" til generisk bytte av Lamictal.

Jeg vil absolutt ikke ha generisk bytte! Er redd for at dette ikke skal ha 100 % lik effekt som Lamictal.

Er jeg vanskelig? Har jeg rett til å motsi meg dette byttet?

Anonymous poster hash: 8f308...661

Skrevet

Har brukt Lamictal i mange år for bipolar lidelse. Plutselig har psykiateren min skrevet "ja" til generisk bytte av Lamictal.

Jeg vil absolutt ikke ha generisk bytte! Er redd for at dette ikke skal ha 100 % lik effekt som Lamictal.

Nei, det er du ikke i det hele tatt.

Skrevet

Kan du ikke høre med apoteket både om det finnes synonympreparater til Lamictal for tiden og om hva du evt. vil måtte betale i mellomlegg, før du stresser?

Skrevet

Nei, du er ikke vanskelig. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, du er fornuftig.

Det skal dessuten være "begrenset bytte" på Lamictal. Dvs at det du har begynt med, skal du fortsette med.

Sannsynligvis en forglemmelse fra legens side.

Skrevet

Nei, du er fornuftig.

Det skal dessuten være "begrenset bytte" på Lamictal. Dvs at det du har begynt med, skal du fortsette med.

Sannsynligvis en forglemmelse fra legens side.

Hvorfor er det "begrenset bytte" på Lamictal?

Er det slik med noen andre medisiner også?

Sikkert derfor jeg for min del får bare originalen på Lamictal da.. Den og Wellbutrin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...