Stormwind Skrevet 9. august 2014 Skrevet 9. august 2014 Jeg kontaktet fastlegen min i mai om å få gå til psykolog som et slags vedlikehold i en periode. Jeg kjente og kjenner at jegtrenger å snakke med en psykolog om ting som har hendt og om min helsesituasjon.Fastlegen min sendte henvisning til Nidaros DPS i Trondheim. En tid etterpå som kom det et brev til meg med avslag påbehandling.Dette avslaget var begrunnet med 3 årsaker.Årsak nr.1:Situasjonen jeg var i var ikke alvorlig nok.Årsak nr.2. Behandlingen ville ikke gi ønsket effekt.Årsak nr 3. : Kostnadene ved behandlingen ville overstige eller være for høye i forholde til effekten av behandlingen.Dersom min situasjon forverret seg så kunne de saken opp til ny vurdering.Fastlegen min skal følge opp saken videre.Hva tenker du om begrunnelsen for avslaget i denne saken?Jeg har diagnosen schizofreni, udifferensiert type. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. august 2014 Skrevet 9. august 2014 Jeg kontaktet fastlegen min i mai om å få gå til psykolog som et slags vedlikehold i en periode. Jeg kjente og kjenner at jeg trenger å snakke med en psykolog om ting som har hendt og om min helsesituasjon. Fastlegen min sendte henvisning til Nidaros DPS i Trondheim. En tid etterpå som kom det et brev til meg med avslag på behandling. Dette avslaget var begrunnet med 3 årsaker. Årsak nr.1:Situasjonen jeg var i var ikke alvorlig nok. Årsak nr.2. Behandlingen ville ikke gi ønsket effekt. Årsak nr 3. : Kostnadene ved behandlingen ville overstige eller være for høye i forholde til effekten av behandlingen. Dersom min situasjon forverret seg så kunne de saken opp til ny vurdering. Fastlegen min skal følge opp saken videre. Hva tenker du om begrunnelsen for avslaget i denne saken? Jeg har diagnosen schizofreni, udifferensiert type. Kanskje de med den diagnosen blir gitt opp? Har samme diagnose som deg. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 9. august 2014 Skrevet 9. august 2014 Jeg tipper at henvisningen ikke var god nok. Hvis det står at du trenger noen å snakke med om livet og for vedlikehold, får du avslag. Det bør minst stå at du har schizofreni og at du vil bli verre om du ikke får samtalebehandling. 0 Siter
Stormwind Skrevet 9. august 2014 Forfatter Skrevet 9. august 2014 Jeg tipper at henvisningen ikke var god nok. Hvis det står at du trenger noen å snakke med om livet og for vedlikehold, får du avslag. Det bør minst stå at du har schizofreni og at du vil bli verre om du ikke får samtalebehandling.Det var fastlegen min som skrev henvisningen da. Han har vært fastlegen min i 20 år. Jeg tror nok det stod det som skulle stå i henvisningen 0 Siter
Stormwind Skrevet 9. august 2014 Forfatter Skrevet 9. august 2014 Kanskje de med den diagnosen blir gitt opp? Har samme diagnose som deg.Jeg velger å tro at det ikke er slik:-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. august 2014 Skrevet 9. august 2014 DPS henviser til de tre kriteriene som skal oppfylles for at en skal ha rett til helsehjelp i spesialisthelsetjenesten. Når de avslår, antar jeg at vurderingener at det du etterspør av hjelp like godt kan gis av førstelinjetjenesten/fastlege + kommunens psykiatritjeneste. 0 Siter
frosken Skrevet 9. august 2014 Skrevet 9. august 2014 Jeg kontaktet fastlegen min i mai om å få gå til psykolog som et slags vedlikehold i en periode. Jeg kjente og kjenner at jeg trenger å snakke med en psykolog om ting som har hendt og om min helsesituasjon. Fastlegen min sendte henvisning til Nidaros DPS i Trondheim. En tid etterpå som kom det et brev til meg med avslag på behandling. Dette avslaget var begrunnet med 3 årsaker. Årsak nr.1:Situasjonen jeg var i var ikke alvorlig nok. Årsak nr.2. Behandlingen ville ikke gi ønsket effekt. Årsak nr 3. : Kostnadene ved behandlingen ville overstige eller være for høye i forholde til effekten av behandlingen. Dersom min situasjon forverret seg så kunne de saken opp til ny vurdering. Fastlegen min skal følge opp saken videre. Hva tenker du om begrunnelsen for avslaget i denne saken? Jeg har diagnosen schizofreni, udifferensiert type. Har du sjekket ut om kommunens psykiatritjeneste har noen gode samtalepartnere? Hvis de har en egnet person så kan kanskje det være en like god løsning som psykolog på dps. 0 Siter
Stormwind Skrevet 12. august 2014 Forfatter Skrevet 12. august 2014 Har du sjekket ut om kommunens psykiatritjeneste har noen gode samtalepartnere? Hvis de har en egnet person så kan kanskje det være en like god løsning som psykolog på dps. Det blir nok det som blir løsningen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.