Gå til innhold

Gruer meg til innleggelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er tiden kommet og det er bare 12 dager til jeg skal legges inn på Modum Bad. Jeg gruer meg sånn at jeg har vondt i magen og klarer ikke tenke på noe annet. Jeg er så redd for dette at jeg ikke vet hvordan jeg skal klare meg. Jeg er redd for at jeg skal bli presset til noe jeg ikke vil og at jeg vil utagere med sinne. Huff som jeg gruer til dette....

Anonymous poster hash: 789bd...6d9
Skrevet

Nå er tiden kommet og det er bare 12 dager til jeg skal legges inn på Modum Bad. Jeg gruer meg sånn at jeg har vondt i magen og klarer ikke tenke på noe annet. Jeg er så redd for dette at jeg ikke vet hvordan jeg skal klare meg. Jeg er redd for at jeg skal bli presset til noe jeg ikke vil og at jeg vil utagere med sinne. Huff som jeg gruer til dette....

Hvilken type behandling/avdeling skal du på? Det vil sikkert bli utfordrende for deg, men det er det jo også for de andre pasientene du er i gruppe med.  Så sant du ikke går helt i vranglås, så vil du sannsynligvis bli møtt med mye forståelse for hvordan du har det både fra medpasienter og behandlere :-)

Gjest denvakreblomsten
Skrevet

Leser dette som at du har dårlige erfaringer med å bli presset og ikke klarer si nei, kanskje...?

Det er alltid en risiko å føle seg presset. Kanskje du lærer å kjenne dine grenser og sette grenser uten at du føler deg så tråkket på at du blir sint?

Vet ikke hvilken avdeling du skal på, men lykke til :)

Skrevet

Jeg skal legges inn på traumeavdelingen. Jeg har kompleks PTSD med alkoholavhengighet og tilknytningproblematikk. Jeg kan være veldig rigid og fastlåst og om jeg blir veldig presset; f.eks til å snakke om traumer og slikt så kan jeg bli sint på dem som forsøker å hjelpe meg. Jeg har problemer med å stole på andre og tror ofte at andre vil lyve for meg og svikte meg eller skade meg på noen måte. Det er vanskelig for meg å snakke om følelser og jeg har problemer med affektregulering. Jeg vet at jeg trenger denne behandlingen, men gruer meg sånn at jeg vil bare gråte. Det knyter seg i magen min av angst. Jeg er også redd for at de skal ta fra meg medisinen min (Cipralex) for den trenger jeg og er avhengig av å bruke. 

Skrevet

De er flinke på modum.

Skrevet

Jeg skal legges inn på traumeavdelingen. Jeg har kompleks PTSD med alkoholavhengighet og tilknytningproblematikk. Jeg kan være veldig rigid og fastlåst og om jeg blir veldig presset; f.eks til å snakke om traumer og slikt så kan jeg bli sint på dem som forsøker å hjelpe meg. Jeg har problemer med å stole på andre og tror ofte at andre vil lyve for meg og svikte meg eller skade meg på noen måte. Det er vanskelig for meg å snakke om følelser og jeg har problemer med affektregulering. Jeg vet at jeg trenger denne behandlingen, men gruer meg sånn at jeg vil bare gråte. Det knyter seg i magen min av angst. Jeg er også redd for at de skal ta fra meg medisinen min (Cipralex) for den trenger jeg og er avhengig av å bruke. 

Alle de problemene du beskriver, er velkjente for personalet og kommer ikke som noen overraskelse.  Dere kommer sikkert til å ha en litt forsiktig start. Håper du i etterkant av behandlingen vil føle at du har vært gjennom noe svært nyttig.

Skrevet

Alle de problemene du beskriver, er velkjente for personalet og kommer ikke som noen overraskelse.  Dere kommer sikkert til å ha en litt forsiktig start. Håper du i etterkant av behandlingen vil føle at du har vært gjennom noe svært nyttig.

Har du vært innlagt på Modum?

Jeg håper jo også det skal være nyttig for meg. Det er bare angsten som får meg til å tenke det verste. 

Skrevet

Har du vært innlagt på Modum?

Jeg håper jo også det skal være nyttig for meg. Det er bare angsten som får meg til å tenke det verste. 

Nei, men jeg har generelt god kjennskap til virksomheten på Modum.

Gjest denvakreblomsten
Skrevet

Jeg har vært der to ganger. Jeg har ikke så god erfaring, men har også et helt annet symptombilde enn deg.

Du kommer nok ikke til å bli presset til å snakke om traumer. Fokuset er i første omgang på stabilisering.

De jeg vet om som beskriver lignende symptomer som deg følte seg fornøyde der.

- Og det er modig av deg å gi deg å gi deg i kast med denne behandlingen!

Nyt høsten og de fredfulle omgivelsene på modum du, og lykke til.

Skrevet

Jeg har vært der to ganger. Jeg har ikke så god erfaring, men har også et helt annet symptombilde enn deg.

Du kommer nok ikke til å bli presset til å snakke om traumer. Fokuset er i første omgang på stabilisering.

De jeg vet om som beskriver lignende symptomer som deg følte seg fornøyde der.

- Og det er modig av deg å gi deg å gi deg i kast med denne behandlingen!

Nyt høsten og de fredfulle omgivelsene på modum du, og lykke til.

Takk. For prøve på det  :)

Skrevet

De tar ikke fra deg medisinen din. Særlig ikke når du har god hjelp av den (hørtes ut som du hadde det). Masse Lykke til! Det er litt skummelt de første dagene, men så kommer det til å kjennes mye bedre ut!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...