AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 Skrevet 14. august 2014 Jeg har godt på zyprexa i 12 år, med ett par små avbrekk. De medsinene jeg da prøvde var: zeldox : somnolens og økt angst Seroquel: dysphagi og økt angst, sterk tretthet Solian: Ingen bivirkninger, likte den godt, noe vanskeligere å få sove. fastlege mener den er en "gammel medisin". Jeg er blitt veldig tykk. Da jeg gikk på zeldox gikk jeg ned 12 kg på 2 måneder. Grunnen til att jeg lurer på å bytte, er fordi jeg nå veier 129 kg. Og er 185 cm høy. Jeg har greit blodtrykk, og ikke diabetes, men utredes nå for søvnapne, grunnet tretthet om dagen. Veide 100 kg før jeg begynte på zyprexa for 12 år siden. Mest har jeg lyst til å begynne på solian igjenn, da den virket bra, og jeg ikke hadde økt angst på den. Er det ett bedre alternativ mht vekt? Diagnose ; paranoid schizofreni iblandet mye angst og tvangslidelse. Eller er det best å fortsette på zyprexa? Har vært stabil i flere år, uten noe spesielt av psykotisk art, men dog litt andre ting som ocd og angst. Samt negative schiz symptomer, spesielt apati og isolering. Ikke spesielt fysisk aktiv, prøver å gå 30 min. hver dag. Røyker ikke lengre. Andre medisiner: zymbicort for lett astma lipitor nexium levaxin 175 zoloft 150 Anonymous poster hash: f9b27...cb3 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. august 2014 Skrevet 15. august 2014 Ja, jeg synes du skal prøve Solian igjen. Det er en meget god medisin - alt for lite brukt i Norge. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 Skrevet 15. august 2014 Takk for svar Anonymous poster hash: f9b27...cb3 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.