Gå til innhold

om amming og spalte...


Gjest Lissy

Anbefalte innlegg

Sønnen min var født med leppe/ganespalte, så han har aldri greid selv å få vakum nok til å ammes.

Jeg pumpet meg imidlertid , slik at han de 4 første månedene kun fikk morsmelk, og senere så mye som mulig.

Nå er han 6 måneder, og jeg har sluttet med pumpingen.

Jeg orker ikke pumpe lengre, men greier å presse ut noen dråper som han får hver dag.

Spørsmålet mitt er om disse dråpene kan ha noen gunstig effekt.

Jeg vil så gjerne gjøre alt for at han skal holde seg frisk nå i vinter.

Hilsen fra Lissy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp,en viss effekt vil de nok ha,siden antistoffkonsentrasjonen er mye høyere per dråpe når det produseres lite.

Hva med å pumpe feks 20ml 1x daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,en viss effekt vil de nok ha,siden antistoffkonsentrasjonen er mye høyere per dråpe når det produseres lite.

Hva med å pumpe feks 20ml 1x daglig?

Hei Tiliti,

Tusen takk for svar.

Jeg har prøvd å pumpe ut bare litt hver morgen, men mengden melk har nesten forsvunnet, så jeg tror jeg måtte pumpet flere ganger for å stabilisere meg på 20ml. om dagen.

Nå får han heller noen dråper mange ganger om dagen, og kanskje det stimulerer melkemengden mer??

Hilsen fra Lissy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiliti,

Tusen takk for svar.

Jeg har prøvd å pumpe ut bare litt hver morgen, men mengden melk har nesten forsvunnet, så jeg tror jeg måtte pumpet flere ganger for å stabilisere meg på 20ml. om dagen.

Nå får han heller noen dråper mange ganger om dagen, og kanskje det stimulerer melkemengden mer??

Hilsen fra Lissy

Alt som kommer ut gjør godt og stimulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære Lissy. Du har gjordt en kjempejobb!

Man antar utifra forskning de senere årene at uansett hvor mye melk du produserer så er mengden av antistoffer som er med på å forebygge sykdom konstant. Dvs at om du produserer en liter eller 10 ml, så er mengden den samme. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære Lissy. Du har gjordt en kjempejobb!

Man antar utifra forskning de senere årene at uansett hvor mye melk du produserer så er mengden av antistoffer som er med på å forebygge sykdom konstant. Dvs at om du produserer en liter eller 10 ml, så er mengden den samme. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...