Gå til innhold

Tørr med minirin og ditropan


krinastin

Anbefalte innlegg

Min sønn på 9 har nå i ca. 3 ukers tid brukt kombinasjonen ditropan (noegenlunde samme virkning som detrusitol og cetripin) og minirin nesespray (2 dusj i hvert nesebor). Og - under over alle under - det virker!!!!! Han har vært tørr fra natt en, og da mener jeg _knusktørr_. Han har noe problemer med dagvæting fortsatt (skvetter stadig vekk litt), men det problemet får vi ta sånn litt etter litt. At han er tørr om natten er bare for utrolig bra til at jeg orker å tenke på dag-problemet nå. Hadde aldri trodd det skulle virke. Måtte bare fortelle denne glad-nyheten, kanskje kan minirin i kombinasjon med ditropan/detrusitol være løsningen for andre med samme problem. Dyrt, javel, men den kostnaden tar jeg så gjerne. Phu!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Krinastin

Det var gode nyheter.... er så glad på din sønns vegne... og litt deg også da :-)

Deilig å være kvitt problemet og slippe bleia tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Harket, uroterapeut

Til Krinastin. Det var virkelig hyggelig å høre. Jeg var på et kurs for litt siden, og der var det en svensk uroterapeut som fortalte at de hadde begynnt med den kombinasjonen du beskriver. De hadde også tro på den kombinasjonen.

Du sier det blir dyrt. Dette skal dere få på blå resept så det dere skal betale er en egenandel. Dette må du sjekke om du ikke allerede får det på blå resept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Krinastin. Det var virkelig hyggelig å høre. Jeg var på et kurs for litt siden, og der var det en svensk uroterapeut som fortalte at de hadde begynnt med den kombinasjonen du beskriver. De hadde også tro på den kombinasjonen.

Du sier det blir dyrt. Dette skal dere få på blå resept så det dere skal betale er en egenandel. Dette må du sjekke om du ikke allerede får det på blå resept

Ja, jeg har også hørt om at denne kombinasjonen er bra, rart den ikke blir foreslått oftere. Forøvrig _har_ vi blå resept på nesesprayen. Men egenandelen er 360 for 3 små flasker, og den brukes opp ganske fort. Vi har nå brukt den fra 20 nov. og det er bare ca. halvparten igjen på den siste av de tre sprayflaskene. Så det går nok med ca 360 i mnd. Ditropan er på registreringsfritak og kostet vel i underkant av 600 for 85 tabl.(så vidt jeg husker). Det blir søkt om refusjon fra trygdekontoret via legen, men dette tar laaaaaang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...