AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 Hei! Jeg går i dag på aap, og har gjort det over 4 år, og har skjønt at 4 år er maks. Er for tiden på praksisplass på en butikk, og trives bra. Hva skjer med meg videre? Er for ustabil til å jobbe fast, og føler meg ikke dårlig nok til å få uføretrygd. Det bekymrer meg at jeg plutselig skal stå uten noe, og ikke ha penger til regninger på et allerede stramt budsjett. Sliter med angst og depresjon. Anonymous poster hash: de419...b98 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 Hei! Jeg går i dag på aap, og har gjort det over 4 år, og har skjønt at 4 år er maks. Er for tiden på praksisplass på en butikk, og trives bra. Hva skjer med meg videre? Er for ustabil til å jobbe fast, og føler meg ikke dårlig nok til å få uføretrygd. Det bekymrer meg at jeg plutselig skal stå uten noe, og ikke ha penger til regninger på et allerede stramt budsjett. Sliter med angst og depresjon.Anonymous poster hash: de419...b98 Tror det er mulig å søke om forlengelse av AAP? Ellers er sosialhjelp eneste alternativ hvis du ikke kan jobbe. Da hadde jeg heller søkt om uføre. Anonymous poster hash: bd659...75e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 Hvis du kan arbeide noe kan du søke om f.eks. 50% uføre. Det blir lettere å kombinere jobb og uføre fra 1. januar. Anonymous poster hash: bd659...75e 0 Siter
Gjest Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 Er det mulighet for at nav kan bidra med lønnstilskudd i en periode? Det gjorde de i mitt tilfelle...men da må vel visse kriterier innfris om jeg ikke husker feil (som at du er garantert å få jobb). Snakk med nav, spør om alternativer og om det er mulig å forlenge aap. Det hjelper jo ikke akkurat på psyken å ha økonomiske bekymringer..... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 Skrevet 18. august 2014 Er det mulighet for at nav kan bidra med lønnstilskudd i en periode? Det gjorde de i mitt tilfelle...men da må vel visse kriterier innfris om jeg ikke husker feil (som at du er garantert å få jobb). Snakk med nav, spør om alternativer og om det er mulig å forlenge aap. Det hjelper jo ikke akkurat på psyken å ha økonomiske bekymringer..... Lønnstilskudd har begrenset varighet. Trådstarter har vel ikke håp om å bli frisk før det vil ta slutt. Forlenging av aap gjøres bare i spesielle tilfeller. Trådstarter trenger noe uten tidsbegrensning. Anonymous poster hash: b0d4a...a07 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.