Gå til innhold

Arbeidsavklaringspenger, hva skjer etterpå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg går i dag på aap, og har gjort det over 4 år, og har skjønt at 4 år er maks. Er for tiden på praksisplass på en butikk, og trives bra. Hva skjer med meg videre? Er for ustabil til å jobbe fast, og føler meg ikke dårlig nok til å få uføretrygd. Det bekymrer meg at jeg plutselig skal stå uten noe, og ikke ha penger til regninger på et allerede stramt budsjett.

Sliter med angst og depresjon.

Anonymous poster hash: de419...b98

Skrevet

Hei!

Jeg går i dag på aap, og har gjort det over 4 år, og har skjønt at 4 år er maks. Er for tiden på praksisplass på en butikk, og trives bra. Hva skjer med meg videre? Er for ustabil til å jobbe fast, og føler meg ikke dårlig nok til å få uføretrygd. Det bekymrer meg at jeg plutselig skal stå uten noe, og ikke ha penger til regninger på et allerede stramt budsjett.

Sliter med angst og depresjon.

Anonymous poster hash: de419...b98

Tror det er mulig å søke om forlengelse av AAP? Ellers er sosialhjelp eneste alternativ hvis du ikke kan jobbe. Da hadde jeg heller søkt om uføre.

Anonymous poster hash: bd659...75e

Skrevet

Hvis du kan arbeide noe kan du søke om f.eks. 50% uføre. Det blir lettere å kombinere jobb og uføre fra 1. januar.

Anonymous poster hash: bd659...75e
Skrevet

Er det mulighet for at nav kan bidra med lønnstilskudd i en periode? Det gjorde de i mitt tilfelle...men da må vel visse kriterier innfris om jeg ikke husker feil (som at du er garantert å få jobb).

Snakk med nav, spør om alternativer og om det er mulig å forlenge aap. Det hjelper jo ikke akkurat på psyken å ha økonomiske bekymringer.....

Skrevet

Er det mulighet for at nav kan bidra med lønnstilskudd i en periode? Det gjorde de i mitt tilfelle...men da må vel visse kriterier innfris om jeg ikke husker feil (som at du er garantert å få jobb).

Snakk med nav, spør om alternativer og om det er mulig å forlenge aap. Det hjelper jo ikke akkurat på psyken å ha økonomiske bekymringer.....

Lønnstilskudd har begrenset varighet. Trådstarter har vel ikke håp om å bli frisk før det vil ta slutt.

Forlenging av aap gjøres bare i spesielle tilfeller.

Trådstarter trenger noe uten tidsbegrensning.

Anonymous poster hash: b0d4a...a07

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...