Gå til innhold

Nå går det ikke lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til å begynne med syntes jeg psykologen min var en vattnisse/fjott. Men viste seg etterhvert at han var veldig dyktig (og jeg var gal).

Jeg er Ikke gal ;)

Anonymous poster hash: 67301...005

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

53

• frosken

19

• påskelilje

14

• Kayia

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er Ikke gal ;)Anonymous poster hash: 67301...005

Poenget mitt var at jeg syntes de første timene var snåle. Så gi det en sjanse.

Skrevet

Det var fullt på det jeg ville der du foreslo, så jeg spurte legen om noe tilsvarende, så da ble d et tilbud for folk som er utbrent og i fare for sykemelding.

Dumt du fikk et dårlig førsteinntrykk av psykologen. Ikke gi opp - forebered deg godt til neste time, og vær konkret. Spør gjerne om hvordan han/hun tenker seg at dere skal jobbe sammen.

Er du fremdeles sykemeldt?

Skrevet

Dumt du fikk et dårlig førsteinntrykk av psykologen. Ikke gi opp - forebered deg godt til neste time, og vær konkret. Spør gjerne om hvordan han/hun tenker seg at dere skal jobbe sammen.

Er du fremdeles sykemeldt?

Jeg spurte om det, uten å få noe godt svar. Han satt der og tok seg til ansiktet og virket helt ukomfortabel, og jeg synes det hele var overkleint. Jeg håpet virkelig det her skulle være n o e, men ser overhodet ikke noe poeng i å gå tilbake. Er dessverre sykmeldt noen prosent, men det blir nesten mer stress. Er fysisk syk på en el annen måte konstant.

Skrevet

Jeg spurte om det, uten å få noe godt svar. Han satt der og tok seg til ansiktet og virket helt ukomfortabel, og jeg synes det hele var overkleint. Jeg håpet virkelig det her skulle være n o e, men ser overhodet ikke noe poeng i å gå tilbake. Er dessverre sykmeldt noen prosent, men det blir nesten mer stress. Er fysisk syk på en el annen måte konstant.

Du bør så avgjort møte opp til neste time også. Dersom du etter det overhodet ikke ser deg i stand til å ha tillit til vedkommende, så kan du be om behandlerbytte. Jeg tror du trenger noen å snakke med og for å ikke kaste bort masse tid på å stå i en eller annen kø, så synes jeg du skal forholde deg til det tilbudet du har fått.

Skrevet

Du bør så avgjort møte opp til neste time også. Dersom du etter det overhodet ikke ser deg i stand til å ha tillit til vedkommende, så kan du be om behandlerbytte. Jeg tror du trenger noen å snakke med og for å ikke kaste bort masse tid på å stå i en eller annen kø, så synes jeg du skal forholde deg til det tilbudet du har fått.

Jeg har mistet troen. Tror jeg må finne ut av det selv på en eller annen måte. Situasjonen endrer seg ikke uansett.

Skrevet

Jeg har mistet troen. Tror jeg må finne ut av det selv på en eller annen måte. Situasjonen endrer seg ikke uansett.

Du har nå prøvd "å finne ut av det sjøl" i gud-veit-hvor lang tid. Har det vært så innmari vellykka, synes du?

Skrevet

Men du har jo prøvd "gjøre-selv-metoden" fryktelig lenge allerede? Det å gå i terapi innebærer for øvrig også å finne ut av ting selv, men prosessen kan bli mye mer effektiv.

Skrevet

Jeg har allerede snakket med en mange ganger i denne "prosessen. " Jeg har skrevet det før. Jeg synes ikke det hjalp! Det var heller ikke fastlegen som ville henvise meg til noe nå, jeg ba om det selv. Fikk egentlig svar om å ev gå privat selv, noe som blir kostbart etter hvert.

Skrevet

Jeg har allerede snakket med en mange ganger i denne "prosessen. " Jeg har skrevet det før. Jeg synes ikke det hjalp! Det var heller ikke fastlegen som ville henvise meg til noe nå, jeg ba om det selv. Fikk egentlig svar om å ev gå privat selv, noe som blir kostbart etter hvert.

Jeg mener at man alltid bør forsøke en behandler mer enn en time. Det å ville slutte etter første time minner veldig om den typen vingling som du har skrevet om i mange andre situasjoner også.

Skrevet

Jeg mener at man alltid bør forsøke en behandler mer enn en time. Det å ville slutte etter første time minner veldig om den typen vingling som du har skrevet om i mange andre situasjoner også.

Nettopp derfor jeg misliker dette så sterk, fordi det automatisk blir "pasienten" som blir den som "har feil" i møtet m behandleren. Jeg skjønner jo hvordan dette ser ut her. Derfor ble jeg så lei meg når jeg merket at dette var totalt bom. Jeg har "fløyet ned dørene" hos leger siste år, for både psykisk og fysisk førstehjelp, personlige trenere, veiledere i forbindelse m videreutdanning, osv, og jeg har aldri hatt problemer i møte med å diskutere til dels personlige og vanskelige temaer, men i går så ble jeg bare helt satt ut av hva jeg opplevde. Og det får meg til å føle meg enda mer mislykket når dette knyttes til "vinglingen min. "

Skrevet

Å våkne på denne tiden m sterke magesmerter, kvalm som et uvær, trykkende hodepine og tette bihuler. Det gjør meg deprimert.

Skrevet

Nettopp derfor jeg misliker dette så sterk, fordi det automatisk blir "pasienten" som blir den som "har feil" i møtet m behandleren. Jeg skjønner jo hvordan dette ser ut her. Derfor ble jeg så lei meg når jeg merket at dette var totalt bom. Jeg har "fløyet ned dørene" hos leger siste år, for både psykisk og fysisk førstehjelp, personlige trenere, veiledere i forbindelse m videreutdanning, osv, og jeg har aldri hatt problemer i møte med å diskutere til dels personlige og vanskelige temaer, men i går så ble jeg bare helt satt ut av hva jeg opplevde. Og det får meg til å føle meg enda mer mislykket når dette knyttes til "vinglingen min. "

Jeg tenker ikke at det nødvendigvis er du som "har feil", jeg tenker mer på hva som er konstruktivt på litt lenger sikt. Du kan be om behandlerbytte, men må nok i så fall i det minste ha snakket med vedkommende to ganger før du vil bli tatt på alvor om du fremmer et slikt ønske.

Det er lett å forstå at du ble skuffet.

Skrevet

Jeg tenker ikke at det nødvendigvis er du som "har feil", jeg tenker mer på hva som er konstruktivt på litt lenger sikt. Du kan be om behandlerbytte, men må nok i så fall i det minste ha snakket med vedkommende to ganger før du vil bli tatt på alvor om du fremmer et slikt ønske.

Det er lett å forstå at du ble skuffet.

Jeg er altfor "snill" til å be om behandlerbytte der. Likte heller ikke "konseptet." Er det ikke vanlig å spørre en ny pasient hva vedkommende jobber m? Forhold, barn? Om man er sykmeldt? Hele konseptet er jo nettopp for å hindre jobbfravær. Jeg vil mye heller snakke m en psykiater som driver privat på et sted. Jeg har bare ikke en prosent energi til å bruke på feil sted. Vi var jo også hos parterapeut to ganger - det også opplevdes helt annerledes - m struktur og en konkret tilnærming. Men det ville jo ikke han, da jeg ikke gikk med på et par ultimatum.

Skrevet

Det er forskjell på hvor strukturert behandlere velger å la første time forløpe, men enig i at dette høres litt spesielt ut. Men noe visste vel vedkommende om deg fra før, siden fastlegen hadde henvist deg? Eller hadde fastlegen kun skrevet diagnose uten noe mer informasjon på henvisningen?

Det vesentlige her er ikke hvorvidt vedkommende er psykolog eller psykiater, men hvilken tilnærming/metode som brukes.

Skrevet

Det første han sa var: Duhar vært her før! Ehe, nei, svarte jeg. Så tok han opp en lap top og kikket litt og beklaget og lurte på hvorfor jeg kom. Jeg vet ikke hva fastlegen har skrevet, men fikk ikke inntrykk at han visste noe om meg.

En psykiater kan jeg drøfte også fysiske aspekter med osv.

Skrevet

Det første han sa var: Duhar vært her før! Ehe, nei, svarte jeg. Så tok han opp en lap top og kikket litt og beklaget og lurte på hvorfor jeg kom. Jeg vet ikke hva fastlegen har skrevet, men fikk ikke inntrykk at han visste noe om meg.

Sier igjen: Forstår godt at du er skuffet. MEN - gå til en time til! Hvis du fremdeles føler at dere er helt på hver deres planet, ber du om behandlerbytte (jeg vet ikke hvordan det foregår i praksis). Du har prøvd så lenge nå å få livet til. Du må ha hjelp.

Skrevet (endret)

Er behandlingsopplegget på et dps?

Endret av frosken
Skrevet

Er behandlingsopplegget på et dps?

Nei.

Skrevet

Nei.

Men jobber vedkommende i et fagmiljø med flere andre behandlere? (Jeg tenker på om det er organisert slik at det er noen du kan henvende deg til for å spørre om behandlerbytte.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...