Gå til innhold

Latskap - sykelighet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal på infomøte med leder nå en av de nærmeste dagene( tørr ikke si eksakt), tenk om noen kjenner m igjen .. Var jo der på intervju uten å få jobb.. Ba om Evt ledig vikariat og nå var det " noe"- først noen Mnd - så utlyses det..

Så det betyr at du kanskje begynner i løpet av et par uker eller noe sånt? Ser du for deg at du vil be om fri for å gå til behandling og til tilbys time på dps, eller hvordan har du tenkt du vil gjøre det?

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

14

• frosken

11

• Pallida

6

• Kayia

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

men man kan vel ikke erkjenne bare for å erkjenne? Denne løgnen noen ( Nhd? ) sier jeg lever på .. Huff

Skjønner ikke helt hva du mener her. 

Skrevet

Ser du noen som kjenner deg igjen får du gi dem en "high five" og et smil.

eh- hvor kul tror du jeg er da ? Men ikke vanskelig å smile i min jobb egentlig..og jeg får lov å innta late som om modus :)) men skal jo også være kollegial ( skrekk)
Skrevet (endret)

Skjønner ikke helt hva du mener her.

De sa jeg levde på en løgn her inne. Og hva omsette bommer på sannheten..? Endret av En namnlaus
Skrevet

Så det betyr at du kanskje begynner i løpet av et par uker eller noe sånt? Ser du for deg at du vil be om fri for å gå til behandling og til tilbys time på dps, eller hvordan har du tenkt du vil gjøre det?

Nei er du gal? :)) her blir ingen fri av.. Men håper de ikke vil ha meg i fulltid med det samme ... Og håpet dps tar kontakt så jeg slipper ydmykelsen. Skulle drøftes i møte tidlig denne Mnd, var bestemt at jeg skulle få et tilbud ut fra noen gitte valg..
Skrevet

Nei er du gal? :)) her blir ingen fri av.. Men håper de ikke vil ha meg i fulltid med det samme ... Og håpet dps tar kontakt så jeg slipper ydmykelsen. Skulle drøftes i møte tidlig denne Mnd, var bestemt at jeg skulle få et tilbud ut fra noen gitte valg..

Jeg tror det er viktig at du ikke leker struts i denne sammenhengen. Dersom det blir snakk om å jobbe fullt, så må du ha en strategi for hvordan du skal få gjennomført behandling.

Skrevet (endret)

Håper på en til to fridagen minst... Vet egentlig ikke om jeg makter mer enn 50 , men det blir vanskelig når de ville ha meg i stor prosent for navngitt..tror det hadde vært trygt og godt m psykolog som støtte .. Redd pauserom også.. Tvinger m dog dit..

Endret av En namnlaus
Skrevet

Jeg tenker vi eier vår egen sannhet, den skal ikke defineres av andre. Samtidig er det viktig å være åpen for velmente innspill, andre perspektiv, selv om det kan kjennes truende for et allerede skjørt selvbilde. 

For ordens skyld; jeg tenkte ikke i retning av hverken løgner eller pf, men rent generelt med utsagnet. Har selv opplevd at det kan være ydmykende og kjipt å erkjenne og "eie" visse sider av meg selv, men det er likevel utvilsomt å foretrekke, framfor alternativet. 

"Det man får bevisstgjort kan man gjøre noe med, det man ikke får bevisstgjort, gjør alltid noe med deg". 

Skrevet

Jeg tenker vi eier vår egen sannhet, den skal ikke defineres av andre. Samtidig er det viktig å være åpen for velmente innspill, andre perspektiv, selv om det kan kjennes truende for et allerede skjørt selvbilde.

For ordens skyld; jeg tenkte ikke i retning av hverken løgner eller pf, men rent generelt med utsagnet. Har selv opplevd at det kan være ydmykende og kjipt å erkjenne og "eie" visse sider av meg selv, men det er likevel utvilsomt å foretrekke, framfor alternativet.

"Det man får bevisstgjort kan man gjøre noe med, det man ikke får bevisstgjort, gjør alltid noe med deg".

helt sikkert kloke ord- så forbanna vanskelig å etterleve.
Skrevet

Hjelpes! Innom arb plass ..pustet nesten ikke, glemte hva de fortalte meg , kjente m lammet og tankemessig blokkert . Blir livredd for fremtiden . Vet ikke om jeg klarer å utfordre dette .. Helt stiv enda .. Følte de ikke likte meg og jeg klarte ikke vise hvem jeg er så godt..:(

Skrevet

Hjelpes! Innom arb plass ..pustet nesten ikke, glemte hva de fortalte meg , kjente m lammet og tankemessig blokkert . Blir livredd for fremtiden . Vet ikke om jeg klarer å utfordre dette .. Helt stiv enda .. Følte de ikke likte meg og jeg klarte ikke vise hvem jeg er så godt.. :(

Da blir du nødt til å kontakte hjelpeapparatet igjen.  Pass på at du ikke påfører deg selv flere nederlag enn nødvendig nå, ved å være passiv.

Les froskens råd i denne tråden på nytt, de er konkrete og gjennomførbare.  Det absolutt dårligste alternativet er at du stikker hodet i sanden.

Skrevet

Da blir du nødt til å kontakte hjelpeapparatet igjen. Pass på at du ikke påfører deg selv flere nederlag enn nødvendig nå, ved å være passiv.

Les froskens råd i denne tråden på nytt, de er konkrete og gjennomførbare. Det absolutt dårligste alternativet er at du stikker hodet i sanden.

har panikk følelse når jeg starter på noe nytt - blir helt satt ut og alle krefter går med på å klare og yte, samt skjule angst som spiser meg opp.. Kjentes forferdelig ut nå, verre en før. Bør kanskje kontakte noen..
Skrevet

har panikk følelse når jeg starter på noe nytt - blir helt satt ut og alle krefter går med på å klare og yte, samt skjule angst som spiser meg opp.. Kjentes forferdelig ut nå, verre en før. Bør kanskje kontakte noen..

Tror det er mange som kjenner på panikken når de starter noe nytt, for eksempel en ny jobb. Ut fra det du skriver virker det som du sliter mer enn de fleste med dette, og det burde du nok ta i mot hjelp for. Ville bare uttrykke at det ikke er helt unormalt å kjenne panikkfølelse når man starter på noe nytt, og det tar for de fleste en del tid før man kommer inn i det, og arbeidet ikke lenger tar det meste av ens krefter.

Hvis du likevel opplever at dette klarer du ikke, er jeg enig med de overfor at da er det viktig at du ikke forholder deg passiv. Jeg tror ikke det vil være bra for deg.

Masse, masse lykke til uansett hva du velger :)

Anonymous poster hash: 8aa8c...ab2

Skrevet

Takk! Tror jeg har mer enn normal panikk. Er utrygg og nervøs mye mer enn nødvendig.. Får vondt i ansikt, hode, rygg - varm og rødmende. Ubehagelig

Skrevet

Takk! Tror jeg har mer enn normal panikk. Er utrygg og nervøs mye mer enn nødvendig.. Får vondt i ansikt, hode, rygg - varm og rødmende. Ubehagelig

Du har nok mer enn normal panikk, ja.

Jeg har fremført musikk for et stort publikum noen ganger før i tiden. Da har jeg opplevd å være dødsnervøs, våt av svette, skjelven, kvalm og svimmel, noe som helt reelt ødelegger evnen til å spille musikk.

For meg hjalp det å akseptere på forhånd at jeg ville være nervøs, fremfor å tenke at jeg ikke burde være nervøs. Selve nervøsiteten blir da normal, forventet og litt mer ufarlig. Dette var et enkelt tips fra en erfaren musiker, og det hjalp meg veldig.

Det er sikkert ikke så enkelt for deg, men det er det beste rådet jeg har. Jeg synes det ligner litt på tipsene  som ISW, NHD og andre guruer kommer med. (De har jo også et fargespekter av piller å anbefale.)

De finnes sikkert piller også.

Skrevet

Er du frisk nok til å jobbe fulltid?

Anonymous poster hash: b8818...1d2

Skrevet (endret)

Du har nok mer enn normal panikk, ja.

Jeg har fremført musikk for et stort publikum noen ganger før i tiden. Da har jeg opplevd å være dødsnervøs, våt av svette, skjelven, kvalm og svimmel, noe som helt reelt ødelegger evnen til å spille musikk.

For meg hjalp det å akseptere på forhånd at jeg ville være nervøs, fremfor å tenke at jeg ikke burde være nervøs. Selve nervøsiteten blir da normal, forventet og litt mer ufarlig. Dette var et enkelt tips fra en erfaren musiker, og det hjalp meg veldig.

Det er sikkert ikke så enkelt for deg, men det er det beste rådet jeg har. Jeg synes det ligner litt på tipsene som ISW, NHD og andre guruer kommer med. (De har jo også et fargespekter av piller å anbefale.)

De finnes sikkert piller også.

Oi - så flott m musikk.. :) jeg blir satt ut av spill , stiv og får block out i prat m andre.. Blitt mer og mer unnvikende / sky tror jeg- stor påkjenning å hilse på mange. Kan og være svært meddelsom og kreativ om jeg er inne i rette steam.. Er ikke det nå... Spak og kjente trang til flukt. Står ikke inne for meg selv- og slitsomt å skjule aktiv angst Men de var hyggelige mot meg. Begynner ikke før om to uker.. Lurer på om jeg burde hatt piller.. To cipralex hjalp i allefall ikke!! Endret av En namnlaus
Skrevet

Er du frisk nok til å jobbe fulltid?

Anonymous poster hash: b8818...1d2

aner ikke - tror ikke det.. Litt over halv post først:/ redd
Skrevet

Oi - så flott m musikk.. :) jeg blir satt ut av spill , stiv og får block out i prat m andre.. Blitt mer og mer unnvikende / sky tror jeg- stor påkjenning å hilse på mange. Kan og være svært meddelsom og kreativ om jeg er inne i rette steam.. Er ikke det nå... Spak og kjente trang til flukt. Står ikke inne for meg selv- og slitsomt å skjule aktiv angst Men de var hyggelige mot meg. Begynner ikke før om to uker.. Lurer på om jeg burde hatt piller.. To cipralex hjalp i allefall ikke!!

Hva sier mannen din om dine reaksjoner i forhold til det å skulle begynne i jobb igjen? Hvordan oppfatter han deg nå?

Jeg håper du vet at du ikke skal variere cipralexdosen fra dag til dag. Du skal ta en fast dose hver dag.

Skrevet (endret)

Han sier " går nok bra" og " du er jo så i få flink og god" og holder rund meg.. Gir meg en suss i nakken .. Jeg var desperat i morgest, kjente m helt down . Forsøkte derfor en tablett ekstra i ren desperasjon :( Fastlegen sa jo denne tabletten skulle virke inn på angst..!!?vanskelig for andre å forholde seg til min indre fortvilelse , holder den en del for meg selv.. Blir innadvent og trekker m bort.. Men drakk litt vin nå i kveld før jeg kjente jeg var helt rakneferdig og bare ville forsvinne .. Mannen er en stoisk rolig og rasjonell person ...

Endret av En namnlaus

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...