psycodad Skrevet 15. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2001 vet bare at de som bruker ritalin blir nøye fulgt opp, legene er pålagt det. Og doseringen kan være veldig forskjellig. Og tror ikke det er amfetamin i det, men et lignende stoff. Trenger man det, trenger man det.. som insulin til en med sukkersyke. Det er svært vanskelig å bli satt på ritalin, så du kan være sikker på at den det gjelder virkelig trenger det. Antidepp hørtes ut til å være på sin plass, og noe å sove på , så absolutt.. Men hvor lenge har personen brukt antidepp?? tar tid før det virker, og prøving og feiling. Det er ikke greit å ha ad/hd, så at man blir deppa av det er ikke så rart.. Prøv å ta en prat med legen, han kan ikke gi opplysninger om pasienten, men kan veilede deg når det gjelder dosering, evnt misbruk, og er den første som bør underrettes dersom det går ille med den det gjelder. han kan evnt. få noen til å vurdere innleggelse. Det er bra at du bryr deg, bare ha i bakhodet at noen trenger en del medikamenter for å fungere. men personen er åpenbart vedlig deprimert, og kan trenge all den hjelp han/hun kan få. Og kan hende depresjonen medfører uvettig bruk av ritalin, men ritalin i seg selv bør man ikke angripe. Få fakta på bordet først. Jeg er enig med deg. Stoler fullt og helt på leger og psykiatere. Når de har skrevet ut medisiner, så er det en mening med det. Men hva med de gangen medisinen ikke blir tatt. Unnskyldninger/forklaringer som; Skal ta dem etterpå, vent litt, jeg blir så feit av dem, og den faste, ikke bland deg opp i mine medisiner.. Hva gjør man når man vet at vedkommende ikke tar *pilla* si? Finnes det noen human måte å fortelle vedkommende at; jeg vet at du ikke har tatt medisinen din idag, kan du gjøre det nå! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40083-ritalin-sarotex-remeron-og-somadril/page/2/#findComment-151244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.