Gå til innhold

Prinsessen og Lisa Williams


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Health Freak

    31

  • stjernestøv

    19

  • Maglor

    18

  • morsan

    12

Humbug naturligvis men folk har lov til å tro på hva de vil, fra allah til det flygende spaghettimonstret og andre supervesener. Utdannelse og sunn skepsis er kuren.

 

Men skal man ha lov til å lure penger fra lettlurte søkende sjeler?

Anonymous poster hash: 65071...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men skal man ha lov til å lure penger fra lettlurte søkende sjeler?

Anonymous poster hash: 65071...660

 

 

I dagens samfunn er nok svaret definitivt ja. Med mindre du gjemmer deg under dyna kommer du til bli forsøkt lurt til å bruke penger (eller tid og energi som er det samme) på ting du ikke trenger hundrevis av ganger hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dagens samfunn er nok svaret definitivt ja. Med mindre du gjemmer deg under dyna kommer du til bli forsøkt lurt til å bruke penger (eller tid og energi som er det samme) på ting du ikke trenger hundrevis av ganger hver eneste dag.

 

Men hva med de lovene som eksisterer for alle andre produkter enn alternativprodukter: du har ikke lov til å lyve om et produkt du skal selge.

 

En TV: du kan ikke lyve opp oppløsningen. Du kan lyve om gleden TV'en gir.

 

Sølvduk for å stoppe em-stråling: du har lov til å se at hjelper deg, men du har ikke lov til å komme med noen "vitenskapelige" forklaringer på hvorfor - hadde det vært et hvilket som helst annet produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med de lovene som eksisterer for alle andre produkter enn alternativprodukter: du har ikke lov til å lyve om et produkt du skal selge.

 

En TV: du kan ikke lyve opp oppløsningen. Du kan lyve om gleden TV'en gir.

 

Sølvduk for å stoppe em-stråling: du har lov til å se at hjelper deg, men du har ikke lov til å komme med noen "vitenskapelige" forklaringer på hvorfor - hadde det vært et hvilket som helst annet produkt.

 

Ja kanskje o store Allah snyter oss på mengden jomfruer vi får hvis vi blir selmordsbombere?  Er det bare 71 og ikke 72? Hva om Israels gud bare gir oss 85% evig lykke og ikke full pakke i himmelen? Skrekk og gru, varsle forbrukerombudet med en gang og krev dokumentasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje o store Allah snyter oss på mengden jomfruer vi får hvis vi blir selmordsbombere?  Er det bare 71 og ikke 72? Hva om Israels gud bare gir oss 85% evig lykke og ikke full pakke i himmelen? Skrekk og gru, varsle forbrukerombudet med en gang og krev dokumentasjon!

 

Det er nå så, men hvis en prest hadde solgt det døpevannet og sagt at det var Ungdomskilden, hadde det gått an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja kanskje o store Allah snyter oss på mengden jomfruer vi får hvis vi blir selmordsbombere?  Er det bare 71 og ikke 72? Hva om Israels gud bare gir oss 85% evig lykke og ikke full pakke i himmelen? Skrekk og gru, varsle forbrukerombudet med en gang og krev dokumentasjon!

Det jeg snakker om går på markedsføring, ikke det å lyve generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke prinsessen svindler folk bevisst. Jeg tror hun tror på dette selv, men jeg synes ikke det er bra i det hele tatt at hun fronter engleskolen og alt det andre som prinsesse Märtha Louise. Hun skulle holdt seg anonymt i bakgrunnen, da hadde det vært mye greiere men neppe like innbringende.

Norway? Å ja, det er det styrtrike landet med fjorder og skrullete kongelige. Jeg tror enkelte tenker sånn om oss :)

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om hun får kongetrygd eller ikke?

Som laban svarte deg så får hun ikke apanasje, men må tjene penger til livets opphold selv. Staten har likevel en del kostnader knyttet til henne mtp sikkerhet under reiser osv, herunder promo-turer til utlandet for englebøker og gudene må vite hva. Hun kan jo ikke spise seg mett på å ha politieskorte, men dette er likevel et faktum å ta med i beretningen når man diskuterer hva samfunnet kan akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå så, men hvis en prest hadde solgt det døpevannet og sagt at det var Ungdomskilden, hadde det gått an?

 

Si det.. hømopati selger jo kurer med rent plaskevann så jeg vil tro det går an hvis en markedsfører det på en lur måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig om man er prinsesse eller ikke, er det stygt å svindle folk for penger og plante falske illusjoner i hodet på folk. 

 

Enig. Men det kan man også si til kongen, som var den formelle leder av den norske kirke frem til for to år siden.

 

1540kr for å være med på en seanse høres riktignok litt drøyt ut.

http://www.dagbladet.no/2014/09/15/kultur/martha_louise/engleskolen/andelighet/humanetisk_forbund/35284189/

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig om man er prinsesse eller ikke, er det stygt å svindle folk for penger og plante falske illusjoner i hodet på folk. 

Hun går ikke inn for å lure folk men lære folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var et elendig forslag. Tenk over hvem som vil bestemme hva som er fornuft.

 

Hvis man holder akkurat det med prinsessens deltagelse utenfor diskusjonen, så synes jeg det ofte fremkommer en voldsom nedvurdering av folk som ønsker å delta på denne typen debatter. Folk har ulik virkelighetsoppfatning, ulikt syn på hvilke elementer som gir mening i livet, og selv om denne typen aktiviteter ikke dekker slike behov hos meg, så ser jeg ingen grunn til å være altfor fordømmende i forhold til dem som finner det meningsfylt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig om man er prinsesse eller ikke, er det stygt å svindle folk for penger og plante falske illusjoner i hodet på folk. 

 

Dette er din versjon av det som foregår, men neppe deltagernes opplevelse. Hvorfor nekte folk å oppsøke noe de finner interessant og meningsfylt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man holder akkurat det med prinsessens deltagelse utenfor diskusjonen, så synes jeg det ofte fremkommer en voldsom nedvurdering av folk som ønsker å delta på denne typen debatter. Folk har ulik virkelighetsoppfatning, ulikt syn på hvilke elementer som gir mening i livet, og selv om denne typen aktiviteter ikke dekker slike behov hos meg, så ser jeg ingen grunn til å være altfor fordømmende i forhold til dem som finner det meningsfylt.

Hmm. Jeg har en følelse av at du missforsto mitt innlegg, eller så missforstår jeg ditt innlegg, Jeg mente ikke at fordømme noen som deltar her. Tvert om har jeg liten tro på en "sentralt definert fornuft" som kan forby andre meninger, ref inkvisisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg har en følelse av at du missforsto mitt innlegg, eller så missforstår jeg ditt innlegg, Jeg mente ikke at fordømme noen som deltar her. Tvert om har jeg liten tro på en "sentralt definert fornuft" som kan forby andre meninger, ref inkvisisjonen.

Hehe, neida jeg misforsto ikke innlegget ditt. Mitt var ment som en fortsettelse av argumentet mot "sentralt definert fornuft".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man holder akkurat det med prinsessens deltagelse utenfor diskusjonen, så synes jeg det ofte fremkommer en voldsom nedvurdering av folk som ønsker å delta på denne typen debatter. Folk har ulik virkelighetsoppfatning, ulikt syn på hvilke elementer som gir mening i livet, og selv om denne typen aktiviteter ikke dekker slike behov hos meg, så ser jeg ingen grunn til å være altfor fordømmende i forhold til dem som finner det meningsfylt.

Du kaller det nedvurdering, jeg kaller det å kalle en spade for en spade. Selvsagt er det ingen tvil om at det der er sprøyt. Jeg hater de svindlerne. En kan ikke snakke med de døde!!! Selvsagt kan man ikke det.

Jeg er glad for å få feilaktig tro jeg har korrigert. Skjønner ikke hvorfor det er noe annet som gjelder her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...