Gå til innhold

A4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om Nerdrum virkelig er en dust når det gjelder økonomi har han alltid omgitt seg med mennesker som kan det der veldig godt. Jeg blir nesten uvel av å se hvordan han framstiller seg som et offer. Det stakkars misforståtte geniale annerledesmenneskets fryktelige tilværelse som steinrik og dyrket i A4-ødeland. Pjuk.

Det sier du bare fordi han er stygg.

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Health Freak

17

• Gondor

9

• AnonymBruker

8

• tonie

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det kan være at jeg har problemer med mannen fordi han minner veldig om en jeg kjenner som har en utrivelig diagnose, men selv når jeg lar være å tenke på det strever jeg med å tro på at en mann omgitt av finansfolk kan havne i en sånn situasjon helt uforskyldt, men alt er jo mulig.

Skrevet

Det kan være at jeg har problemer med mannen fordi han minner veldig om en jeg kjenner som har en utrivelig diagnose, men selv når jeg lar være å tenke på det strever jeg med å tro på at en mann omgitt av finansfolk kan havne i en sånn situasjon helt uforskyldt, men alt er jo mulig.

Uforskyldt er det jo ikke, jeg tenker mer på disse som drikker masse hver dag og ikke åpner posten (som tilfeldigvis inneholder masse regninger, som blir til purringer, som blir til inkassokrav).

Men du kan ikke nekte for at hans noe uflidde utseende (og vesen) forsterker ubehaget...

Skrevet

Han ser vel alltid ekstra uflidd ut når han vet han skal filmes eller tas bilde av? Før han stakk til Larvik, Island og alle andre steder man kan villedes til å tro verdsetter genier ruslet han svartkledd rundt på Frogner og Majorstua og var pen og velstelt når han ikke skulle i avisen.

Skrevet

Han ser vel alltid ekstra uflidd ut når han vet han skal filmes eller tas bilde av? Før han stakk til Larvik, Island og alle andre steder man kan villedes til å tro verdsetter genier ruslet han svartkledd rundt på Frogner og Majorstua og var pen og velstelt når han ikke skulle i avisen.

Åh. Ja da er han vel sleip, da. Sikker på at han har ikke hatt godt av et liv med terpentin. Man blir ruset av terpentin. På sikt hjerneskadet. Kanskje enkelte av hans hypothalamysticus har etset bort.

Skrevet

Vel, vel. Han er en dyktig maler. Jeg synes Pushwagner passer bedre som det stakkars annerledesmennesket i en brutal A4-verden enn Nerdrum, men han er kanskje for positiv og lite lidende til at det går hjem.

Skrevet

Vel, vel. Han er en dyktig maler. Jeg synes Pushwagner passer bedre som det stakkars annerledesmennesket i en brutal A4-verden enn Nerdrum, men han er kanskje for positiv og lite lidende til at det går hjem.

Tja... jeg syns begge kunne satt seg bak kassa på Rimi. Neida, jeg er ikke ignorant, men jeg syns ikke det er noe å sitte og glo på. Jeg er mer på slikt:

J_272004-1101849534.jpg

jswgpb-1203974818.jpg

Skrevet

Men nå spammer jeg vel. Beklager det. Det er ikke spamming for spammingens skyld.

Skrevet

Men nå spammer jeg vel. Beklager det. Det er ikke spamming for spammingens skyld.

Du er tilgitt

Skrevet

Dyktig, men akk så kjedelig.

Anonymous poster hash: e527f...1d3

Skrevet

Takk. Det varmer.

Dere er tilgitt begge to.

Skrevet

http://www.youtube.com/watch?v=M_eYSuPKP3Y

Skrevet

Tuller du? Trodde han alltid gikk rundt i hvit kjortel med bustehår...

Skrevet

Jeg tror mer enn nok folk tar høyere utdanning. Man trenger papirene for å få jobb, men trenger ofte ikke kunnskapen i jobben. Mange ingeniører gjør helt trivielt arbeidet.

Jeg er fortsatt sur for reform 94. Nei, jeg tror faktisk ikke en tømrer trenger mer matematikk enn pluss, minus, gange og prosentregning. Om skolen sørget for at alle kunne enkel prosentregning ville Norge vært bedre stilt enn i dag. Så kunne vi som liker matte lært annengradsligninger og verre ting.

Skrevet

Jeg tror mer enn nok folk tar høyere utdanning. Man trenger papirene for å få jobb, men trenger ofte ikke kunnskapen i jobben. Mange ingeniører gjør helt trivielt arbeidet.

Jeg er fortsatt sur for reform 94. Nei, jeg tror faktisk ikke en tømrer trenger mer matematikk enn pluss, minus, gange og prosentregning. Om skolen sørget for at alle kunne enkel prosentregning ville Norge vært bedre stilt enn i dag. Så kunne vi som liker matte lært annengradsligninger og verre ting.

Jeg satt en dag og tenkte over hvor mye av utdannelsen min (siv.øk) jeg faktisk bruker i jobben min. Det er litt regnskap, litt strategi, litt CRM og litt organisasjonspsykologi. Resten er ting jeg har lært meg på egen hånd, og det lille fra utdannelsen min kunne jeg utvilsomt lest meg til uten et formelt studie.

Det er litt skremmende, og underbygger poenget ditt.

Skrevet

Reform 94 kan kanskje sies å være en dårlig løsning for de mest teorisvake og bra for de mer teoristerke.  Det er jo ikke slik at elektrikere og tømrere nødvendigvis har dårlige forutsetninger for å lære teori, selv om noen av dem har det. Så fordelen med reform 94 er at ungdom kan velge yrkesfag og bruke ungdomsårene til noe annet enn å lese naturgeografi, kulturgeografi og samfunnsgeografi - men allikevel velge å bli sykepleiere, lærere, økonomer eller ingeniører ved å kun ta ett teoriår. Denne overgangen var mye vanskeligere før reform 94.

Skrevet

Reform 94 kan kanskje sies å være en dårlig løsning for de mest teorisvake og bra for de mer teoristerke. Det er jo ikke slik at elektrikere og tømrere nødvendigvis har dårlige forutsetninger for å lære teori, selv om noen av dem har det. Så fordelen med reform 94 er at ungdom kan velge yrkesfag og bruke ungdomsårene til noe annet enn å lese naturgeografi, kulturgeografi og samfunnsgeografi - men allikevel velge å bli sykepleiere, lærere, økonomer eller ingeniører ved å kun ta ett teoriår. Denne overgangen var mye vanskeligere før reform 94.

Når det gjelder teoretiske fag (og alt annet) vil jeg påstå at lav motivasjon = dårlige forutsetninger. For noen hadde det beste kanskje vært å ha null teori etter ungdomsskolen og gå rett i lære.

Skrevet

Når det gjelder teoretiske fag (og alt annet) vil jeg påstå at lav motivasjon = dårlige forutsetninger. For noen hadde det beste kanskje vært å ha null teori etter ungdomsskolen og gå rett i lære.

Det er forskjell på midlertidig dårlige forutsetninger og mer permanente. Jeg jobbet i byggebransjen noen år, og møtte usedvanlig mange glupe unge menn der.  Elektrikerne var neppe mindre intelligente enn elektroingeniørene, det samme gjaldt for mange av snekkerne vs. bygningsingeniørene. Det er jo også en velkjent oppfatning innen denne bransjen at mange av de flinkeste ingeniørene er de som har et fagbrev i bunn. Det er også min oppfatning.

For øvrig tror jeg også at mange ungdommer ville hatt noen mer konstruktive år i en god lærebedrift enn på en (ofte halvdårlig) skole. Snakket med en ungdom som går på elektro rett før sommeren, og han sa at det han hadde lært det skoleåret hadde han lært de ukene han var i praksis hos en elektriker som i alle år har likt å ha lærlinger.

Skrevet

Elektrikerne var neppe mindre intelligente enn elektroingeniørene, det samme gjaldt for mange av snekkerne vs. bygningsingeniørene.

Nå er det jo sånn at intelligens ikke eksisterer, da. Det handler bare om hvor godt man mestrer de forskjellige tingene, men hvor man kan mestre de ulike ganske ujvent.

Som Magnus Carlsen sa det; "jeg er ikke god i sannsynlighetsregning".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...