Gå til innhold

dispril


Gjest ella

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I felleskatalogen står det:

"Overgang i morsmelk: Moderate mengder ved normale analgetiske doser, forsiktighet bør utvises ved vedvarende høy dosering"

Men du kan f.eks. prøve ibux,mot hodepinen.Jeg har heller ingen effekt av paracetamol,men ibumetin fungerer kjempeflott.Jeg innbiller meg at dette er mildere enn dispril.

Om ibux og amming står det:

"Overgang i morsmelk: Konsentrasjonen i morsmelk er ca. 1 % av serumkonsentrasjonen. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket"

Om paracet:

"Overgang i morsmelk: Små mengder er påvist i morsmelk uten at en regner med noen risiko for påvirkning av barnet ved terapeutiske doser"

( http://www.felleskatalogen.no )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære ella. Ibux er et godt alternativ. Bruk www.Norsk legemiddelhåndbok.no Der er eget kapittel om amming og medikamenter: Sitat: Overgang til morsmelk liten. Kan brukes av ammende som blodproppforebyggende eller ved sporadisk bruk av inntil 2 g. daglig. Parasetamol eller ibuprofen bør foretrekkes som smertebehandling hos ammende. Denne boka er oppdatert iår av våre fremste eksperter. Felleskatalogen er en dårlig veiviser i forhold til medikamenter og amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...