Gå til innhold

En oppfordring om nick

Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er akkurat like anonym om du heter petter, GPn, ISW, DM eller frosk som om du heter AnonymBruker.

Fordelen for meg (og dermed for deg) når du bruker et fast nick, er at jeg kan se innleggene i sammenheng og dermed gi langt bedre svar.

Så derfor: Vær så kreativ at du lager deg et nick når du bruker dette forum.

BrukerErHeltAnonym
Skrevet (endret)

Du er akkurat like anonym om du heter petter, GPn, ISW, DM eller frosk som om du heter AnonymBruker.

Fordelen for meg (og dermed for deg) når du bruker et fast nick, er at jeg kan se innleggene i sammenheng og dermed gi langt bedre svar.

Klarer du å huske og holde styr på hva de enkelte nick tidligere har skrevet, og hva du eventuelt har svart, har du imponerende god hukommelse.

Endret av BrukerErHeltAnonym
Skrevet

Klarer du å huske og holde styr på hva de enkelte nick tidligere har skrevet, og hva du eventuelt har svart, har du imponerende god hukommelse.

Det gjør det i hvert fall langt lettere :-)
Skrevet

Jeg bruker stort sett nick på DOL, men jeg kjenner på att jeg ikke vil at alt jeg skriver skal "hefte" ved senere. Jo flere poster med nick, jo flere muligheter for å kunne kjenne igjen. Jeg er sikkert litt "paranoid", men dersom noen begynner å lete i tråder for å finne hva jeg skriver, er det en langt vanskeligere jobb dersom jeg skriver som anonym bruker. 

Dessuten, om jeg skriver relativt gjenkjennbart i en tråd (noen her inne tror jo blant annet at hun har meg på facebook, og det er greit det), er det verre å skrive personlig og veldig åpent i en annen. 

Også er det litt dette med at selvom jeg er anonym også som Loft, synes jeg det kan være like skummelt å få tilbakemeldinger og være Loft på nett, som det er å være meg IRL (nesten skumlere, siden alt er så direkte her inne, og siden jeg føler meg mindreverdig, men øver på å tørre å skrive som om jeg ikke er det likevel). Jeg opplever ikke at det spiller så stor rolle om folk kjenner meg som nicket mitt eller som navnet mitt (selvom det jo ville fått større konsekvenser ift. arbeid, familie, fremtid osv. om jeg skrev med fullt navn her).

Skrevet

Jeg bruker stort sett nick på DOL, men jeg kjenner på att jeg ikke vil at alt jeg skriver skal "hefte" ved senere. Jo flere poster med nick, jo flere muligheter for å kunne kjenne igjen. Jeg er sikkert litt "paranoid", men dersom noen begynner å lete i tråder for å finne hva jeg skriver, er det en langt vanskeligere jobb dersom jeg skriver som anonym bruker. 

Dessuten, om jeg skriver relativt gjenkjennbart i en tråd (noen her inne tror jo blant annet at hun har meg på facebook, og det er greit det), er det verre å skrive personlig og veldig åpent i en annen. 

Også er det litt dette med at selvom jeg er anonym også som Loft, synes jeg det kan være like skummelt å få tilbakemeldinger og være Loft på nett, som det er å være meg IRL (nesten skumlere, siden alt er så direkte her inne, og siden jeg føler meg mindreverdig, men øver på å tørre å skrive som om jeg ikke er det likevel). Jeg opplever ikke at det spiller så stor rolle om folk kjenner meg som nicket mitt eller som navnet mitt (selvom det jo ville fått større konsekvenser ift. arbeid, familie, fremtid osv. om jeg skrev med fullt navn her).

Nå sporer jeg av her, men det var vel jeg som sa at jeg tror jeg har deg på Facebook? Det var bare en spøk, og garantert en dårlig en siden du trodde jeg mente det. Svaret ditt i den tråden var der og da for meg det perfekte eksempelet på fb-livet som kan virke litt i overkant flott og positivt noen ganger. Jeg mente ikke at jeg kjenner deg, for det gjør jeg neppe, men det du skrev kunne vært en statusoppdatering fra veldig mange av mine kvinnelige kontakter. Det var en komplett unødvendig kommentar fra meg i en tråd som handlet om hva vi gleder oss over. Du var blid og positiv og det var jo det man skulle være i den tråden. Beklager. Jeg aner ikke hvem du er og har deg neppe som venn på Facebook. Tror du er ganske så anonym her hvis du luker ut enkelte detaljer før du poster.

Skrevet

Nå sporer jeg av her, men det var vel jeg som sa at jeg tror jeg har deg på Facebook? Det var bare en spøk, og garantert en dårlig en siden du trodde jeg mente det. Svaret ditt i den tråden var der og da for meg det perfekte eksempelet på fb-livet som kan virke litt i overkant flott og positivt noen ganger. Jeg mente ikke at jeg kjenner deg, for det gjør jeg neppe, men det du skrev kunne vært en statusoppdatering fra veldig mange av mine kvinnelige kontakter. Det var en komplett unødvendig kommentar fra meg i en tråd som handlet om hva vi gleder oss over. Du var blid og positiv og det var jo det man skulle være i den tråden. Beklager. Jeg aner ikke hvem du er og har deg neppe som venn på Facebook. Tror du er ganske så anonym her hvis du luker ut enkelte detaljer før du poster.

Aha, jeg tok deg bokstavelig. Jeg var inne på tanken fordi jeg syntes det var litt rart siden jeg nesten ikke bruker facebook (til annet enn å følge litt med og gratulere folk med dagen). Men jeg har jo vært der i mange år, og en del interesser og slikt snapper man jo opp.

Jeg husker ikke akkurat hva jeg skrev, men enda har jeg neppe krysset av alt på har gjort lista, og alt kommer neppe til å bli noe av heller, og det er ikke så nøye (men høstfølelsen har kommet, og jeg prøver å fange og ta til meg de fine stundene innimellom slitne hverdager). Ser hvordan entusiasmen kunne virke kvalmende, jeg er nok litt i overkant mange ganger etter å ha gått i mange år uten å ha klart å glede meg over så mye. Jeg synes det er fint at du kom med den kommentaren, jeg kunne nok ha dempet innlegget litt, spesielt siden vi er her inne hvor så mange sliter. 

Mod/NHD: Beklager avsporingen, nok nå. 

Skrevet

Du er akkurat like anonym om du heter petter, GPn, ISW, DM eller frosk som om du heter AnonymBruker.Fordelen for meg (og dermed for deg) når du bruker et fast nick, er at jeg kan se innleggene i sammenheng og dermed gi langt bedre svar.Så derfor: Vær så kreativ at du lager deg et nick når du bruker dette forum.

Jeg kunne ikke fått like god hjelp på dol hvis jeg ikke brukte fast nick. Det vet jeg, samtidig som jeg også vet det har hatt noen ulemper.

Jeg tror det er viktig for alle og vite at mye detaljerte opplysninger med samme nick over tid kan i noen få tilfeller være gjenkjennbare.

Enkelte ganger har jeg hatt spørsmål der det hadde vært bedre hvis jeg kunne gi mer detaljerte opplysninger. Da hadde det vært greit å bruke anonymt nick, men at du kunne se det opprinnelige nicket.

Skrevet

Det er fullt lovlig å være anonym. Derfor er jeg alltid det. :-)

Anonymous poster hash: e7ff3...42c

Skrevet

Ja er vanskelig dette her, maks sikkerhet mot potensielt litt bedre svar. Er ikke et lett valg

Skrevet

Det er fullt lovlig å være anonym. Derfor er jeg alltid det. :-)Anonymous poster hash: e7ff3...42c

Det var vel en oppfordring for å kunne gi bedre svar. Ingen som måtte.

Skrevet

Jeg er også redd for å bli gjenkjent, men er redd for at noen i familien min skal lete rundt på denne type forum, gjenkjenne meg og bruke det i mot meg ved å kontakte behandler. Ikke fordi det er noe så veldig galt med meg , men vi er ikke på talefot lenger.

Derfor varierer jeg mellom nic og anonym.

Anonymous poster hash: 4db0b...460

Skrevet

Ja er vanskelig dette her, maks sikkerhet mot potensielt litt bedre svar. Er ikke et lett valg

:lol:

Sikkerheten her vet vel du alt om. ;)

Skriver ikke her for å få svar fra "NHD", men poster stort sett med nick. Jeg vet (sterk mistanke) at mange vet hvem jeg er, men jeg gidder ikke tenke på det mer.

Skrevet

Jeg trodde at eksperter og admin så hvem som hadde skrevet anonyme innlegg, men da tok jeg vel feil.

Personlig synes jeg å poste anonymt er tull, derfor har jeg heller aldri gjort det. Hvis noen vil engasjere PST og amerikansk etterretning til å finne ut hvem "Is something wrong" er, så værsågod. Så krise er det ikke.

For øvrig tror jeg ikke at jeg overdriver når jeg sier at jeg vet hvem 90% av de som poster anonymt er (altså nicket). Man gjenkjennes på skrivemåte og holdninger.

Skrevet

For øvrig tror jeg ikke at jeg overdriver når jeg sier at jeg vet hvem 90% av de som poster anonymt er (altså nicket). Man gjenkjennes på skrivemåte og holdninger.

Skjønner ikke hvordan du greier det.

Skrevet

Jeg trodde at eksperter og admin så hvem som hadde skrevet anonyme innlegg, men da tok jeg vel feil.

Personlig synes jeg å poste anonymt er tull, derfor har jeg heller aldri gjort det. Hvis noen vil engasjere PST og amerikansk etterretning til å finne ut hvem "Is something wrong" er, så værsågod. Så krise er det ikke.

Jeg tror de aller fleste har nok med seg selv og ikke leker detektiv for å finne ut hvem dol-folket er.

Jeg foretrekker også fast nick. Er vel også den eneste på dol som ikke har lov å skrive som anonym (men det plager meg ikke lenger). ;)

Skrevet

Jeg tror de aller fleste har nok med seg selv og ikke leker detektiv for å finne ut hvem dol-folket er.

Jeg foretrekker også fast nick. Er vel også den eneste på dol som ikke har lov å skrive som anonym (men det plager meg ikke lenger). ;)

Jeg husker at jeg fikk en streng pekefinger av admin her en gang fordi jeg prøvde å si hvem en anonym bruker var (jeg tok for øvrig feil den gangen). Det er helt greit å ville være anonym, jeg skjønner bare ikke vitsen :)

Får du ikke lov å skrive som anonym? Hvorfor ikke?

Skrevet

Jeg husker at jeg fikk en streng pekefinger av admin her en gang fordi jeg prøvde å si hvem en anonym bruker var (jeg tok for øvrig feil den gangen). Det er helt greit å ville være anonym, jeg skjønner bare ikke vitsen :)

Får du ikke lov å skrive som anonym? Hvorfor ikke?

Pga min fortid.

Jeg har full forståelse for det.

Skrevet

Vitsen er forklart ovenfor. Et alternativ er å ha flere ulike nick.

Anonymous poster hash: 53840...b2e

Skrevet

Jeg har aldri bekymret meg for noen etteretning. Men må si det hadde vært ubehagelig, og for meg en krise om kollegaene på jobb fikk vite hvem jeg var.

Skrevet

Så derfor: Vær så kreativ at du lager deg et nick når du bruker dette forum.

Fastere dolere som vanligvis ikke er så mye på psykiatri ,svarer du ikke når de en sjelden gang har bruk for det, så bedre å bruke anonymbruker. Faktisk større sjanse for å få svar da. Det er min erfaring. Det er de faste maserne som får svar. Ellers er vel GPn omtrent like anonym som NHD.

Anonymous poster hash: d2799...171

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...