galino Skrevet 23. september 2014 Skrevet 23. september 2014 Har en voksen bror på godt over 30 som ikke fungerer i samfunnet. Han bor i leid leilighet, strømmen er slått av, sannsynligvis er det ikke lenge før han blir kastet ut heller. Leiligheten er full av søppel og skitt, sånn type ekstrem som en ikke vil tro før en ser det selv. Han har ingen jobb, noe kontakt med NAV, men jeg kjenner ikke detaljene inngående. Har barn, men barnevernet nekter han kontakt med de. Kan virke smart for de som ikke kjenne ham, han er smart også, men han klarer ikke å bruke denne smartheten til noe fornuftig. Fungerer ikke i jobb,selv jobber som ikke krever mye av ham. Eier ikke selvinnsikt, søker jobber høyere opp i systemet, som en kun får etter mange års arbeidserfaring. Lever i sin egen boble, ikke mulig å føre en samtale med ham.Mener selv han er helt frisk,og ikke skal måtte tilpasse seg noe/noen, han er seg selv. Han har ingen venner,ivaretar ikke personlig hygiene (type lufte hele huset etter han har vært innom),truer foreldrene sine + alt det andre jeg har nevnt. Kort sagt fungerer han ikke i hverdagen.Lokal DPS har "friskmeldt " ham, etter samtaler hver 2.uke. Virker igrunn som de bare har gitt ham opp og avskrevet ham som en tulling. Men hvordan i alle dager få han til å ta i mot hjelp? Og hvordan skaffe hjelp? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 Skrevet 23. september 2014 Har en voksen bror på godt over 30 som ikke fungerer i samfunnet. Han bor i leid leilighet, strømmen er slått av, sannsynligvis er det ikke lenge før han blir kastet ut heller. Leiligheten er full av søppel og skitt, sånn type ekstrem som en ikke vil tro før en ser det selv. Han har ingen jobb, noe kontakt med NAV, men jeg kjenner ikke detaljene inngående. Har barn, men barnevernet nekter han kontakt med de. Kan virke smart for de som ikke kjenne ham, han er smart også, men han klarer ikke å bruke denne smartheten til noe fornuftig. Fungerer ikke i jobb,selv jobber som ikke krever mye av ham. Eier ikke selvinnsikt, søker jobber høyere opp i systemet, som en kun får etter mange års arbeidserfaring. Lever i sin egen boble, ikke mulig å føre en samtale med ham.Mener selv han er helt frisk,og ikke skal måtte tilpasse seg noe/noen, han er seg selv. Han har ingen venner,ivaretar ikke personlig hygiene (type lufte hele huset etter han har vært innom),truer foreldrene sine + alt det andre jeg har nevnt. Kort sagt fungerer han ikke i hverdagen.Lokal DPS har "friskmeldt " ham, etter samtaler hver 2.uke. Virker igrunn som de bare har gitt ham opp og avskrevet ham som en tulling. Men hvordan i alle dager få han til å ta i mot hjelp? Og hvordan skaffe hjelp? Hvis han ikke er til fare for andre tror jeg det er veldig vanskelig å gå gjort noe. Anonymous poster hash: bf054...924 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.