villakulla Skrevet 23. september 2014 Skrevet 23. september 2014 nå er jeg virkelig redd meg selv igjen. jeg vet at grunnen til at jeg er helt på tuppa nå er en rettsak jeg skal i på førstkommende mandag men jeg klarer ikke å tenke helt klart. ønsker egentlig å bare avslutte alt og slippe unna,men da vinner jo han,og jeg vet at jeg ikke har gjort noe som helst galt her. det er han som gjorde ett stort overgrep mot en nærmest bevisstløs person. jeg våkner med en voldsom angst hver morgen,det er skikkelig ubehagelig, men så går det vekk utover dagen. jeg har brukt sipralex i 3 uker nå og håpte vel at det ville hjelpe litt men forstår at det kan ta litt tid. hadde en skikkelig ubehagelig hendelse på fredag hvor jeg var på en fest, var veldig trøtt den dagen. men jeg våknet altså opp på sykehuset på lørdagen,og jeg husker virkelig ingenting-og det skremte vannet av meg. jeg har fått høre at jeg bare datt vekk og at ingen fikk kontakt med meg. så jeg er litt på tur for tiden kan dere skal si. tenker at jeg bare må holde ut til mandag og komme meg gjennom det,men jeg vet virkelig ikke hvordan? har time hos legen imorgen for å kanskej få noe beroligende til mandagen men nå vet jeg ikke om jeg tør å gå engang,syns det er veldig flaut at jeg havnet på sykehuset og vet hun har epikrisen fra det. åh,vet ikke om jeg klarer mer! 0 Siter
*Edvarda* Skrevet 23. september 2014 Skrevet 23. september 2014 Legen din hjelper deg sikkert. Synes ikke du skal være flau over det som skjedde i helgen, er ikke din skyld at du er stressa og i en vanskelig situasjon. Lykke til! 0 Siter
frosken Skrevet 23. september 2014 Skrevet 23. september 2014 nå er jeg virkelig redd meg selv igjen. jeg vet at grunnen til at jeg er helt på tuppa nå er en rettsak jeg skal i på førstkommende mandag men jeg klarer ikke å tenke helt klart. ønsker egentlig å bare avslutte alt og slippe unna,men da vinner jo han,og jeg vet at jeg ikke har gjort noe som helst galt her. det er han som gjorde ett stort overgrep mot en nærmest bevisstløs person. jeg våkner med en voldsom angst hver morgen,det er skikkelig ubehagelig, men så går det vekk utover dagen. jeg har brukt sipralex i 3 uker nå og håpte vel at det ville hjelpe litt men forstår at det kan ta litt tid. hadde en skikkelig ubehagelig hendelse på fredag hvor jeg var på en fest, var veldig trøtt den dagen. men jeg våknet altså opp på sykehuset på lørdagen,og jeg husker virkelig ingenting-og det skremte vannet av meg. jeg har fått høre at jeg bare datt vekk og at ingen fikk kontakt med meg. så jeg er litt på tur for tiden kan dere skal si. tenker at jeg bare må holde ut til mandag og komme meg gjennom det,men jeg vet virkelig ikke hvordan? har time hos legen imorgen for å kanskej få noe beroligende til mandagen men nå vet jeg ikke om jeg tør å gå engang,syns det er veldig flaut at jeg havnet på sykehuset og vet hun har epikrisen fra det. åh,vet ikke om jeg klarer mer! Du må gå til legen i morgen og fortelle om hvordan du har det. Jeg har før sagt til deg at jeg blir veldig berørt av din historie, jeg synes det er så utrolig urimelig at du skal påføres så store belastninger i forbindelse med rettssakene. Jeg synes ikke du skal skamme deg over det som skjedde i helgen, men du bør sannsynligvis være forsiktig med alkohol nå mens du er under så stort press. Du trenger mye støtte i dagene som kommer. Legen din bør kunne hjelpe og forhåpentligvis har du også en bistandsadvokat som kan gi deg god støtte? 0 Siter
villakulla Skrevet 23. september 2014 Forfatter Skrevet 23. september 2014 hei ja jeg går nok til legen imorgen,tror virkelig jeg trenger noe som roer meg ned på mandag ellers vet jeg ikke om jeg klarer dette. jeg har bistandsadvokat,men det dumme er at det er en ny som skal være med i retten da hun er forhindret,så da blir det en ny person å forholde seg til,og det er jeg ikke så god på. nei,dette får bare gå som det går. god natt 0 Siter
villakulla Skrevet 24. september 2014 Forfatter Skrevet 24. september 2014 Du må gå til legen i morgen og fortelle om hvordan du har det. Jeg har før sagt til deg at jeg blir veldig berørt av din historie, jeg synes det er så utrolig urimelig at du skal påføres så store belastninger i forbindelse med rettssakene. Jeg synes ikke du skal skamme deg over det som skjedde i helgen, men du bør sannsynligvis være forsiktig med alkohol nå mens du er under så stort press. Du trenger mye støtte i dagene som kommer. Legen din bør kunne hjelpe og forhåpentligvis har du også en bistandsadvokat som kan gi deg god støtte? hei igjen,da har jeg klart å komme meg til legen,og det gikk jo mye bedre enn jeg trodde. hun mener det er vanskelig å si om sipralex hjelper meg siden jeg er så på tuppa for rettsaken nå. så jeg skal tilbake om to uker for å se om vi skal øke dosen eller om det er greit. fikk også resept på sobril som jeg kan ta på mandagen for å roe nervene. snakket heldigvis ikke noe særlig om sykehus innleggelsen i helgen,sa hun forstod at alt var veldig vanskelig nå. så alt i alt så gikk det jo bra. nå er det bare å komme seg gjennom de neste dagene 0 Siter
frosken Skrevet 24. september 2014 Skrevet 24. september 2014 hei igjen,da har jeg klart å komme meg til legen,og det gikk jo mye bedre enn jeg trodde. hun mener det er vanskelig å si om sipralex hjelper meg siden jeg er så på tuppa for rettsaken nå. så jeg skal tilbake om to uker for å se om vi skal øke dosen eller om det er greit. fikk også resept på sobril som jeg kan ta på mandagen for å roe nervene. snakket heldigvis ikke noe særlig om sykehus innleggelsen i helgen,sa hun forstod at alt var veldig vanskelig nå. så alt i alt så gikk det jo bra. nå er det bare å komme seg gjennom de neste dagene Har du brukt sobril før? Hvis ikke, så bør du teste ut virkningen på forhånd før du skal i retten på mandag. 0 Siter
villakulla Skrevet 24. september 2014 Forfatter Skrevet 24. september 2014 brukte de sist jeg var i retten,det gikk greit så da satser jeg på at det går denne gang og. men glemte å spør om jeg kunne ta 2 stk? eller om det bare gjør meg sløv? 0 Siter
frosken Skrevet 24. september 2014 Skrevet 24. september 2014 brukte de sist jeg var i retten,det gikk greit så da satser jeg på at det går denne gang og. men glemte å spør om jeg kunne ta 2 stk? eller om det bare gjør meg sløv? Større dose øker sannsynligheten for at du blir trett og sløv. Kan du ikke teste ut virkningen i helgen, slik at du vet bedre hvordan du reagerer på sobril. Hvilken styrke er det på tablettene du har fått? 0 Siter
villakulla Skrevet 24. september 2014 Forfatter Skrevet 24. september 2014 det er 10mg, blir vanskelig å teste det ut før mandag da jeg jobber hver dag og hele helgen (det er bevisst for å spore litt av) tør ikke prøve før en aftenvakt feks i tilfelle jeg blir sløv og trett. jobber med nyfødte 0 Siter
frosken Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 det er 10mg, blir vanskelig å teste det ut før mandag da jeg jobber hver dag og hele helgen (det er bevisst for å spore litt av) tør ikke prøve før en aftenvakt feks i tilfelle jeg blir sløv og trett. jobber med nyfødte Da skjønner jeg at du ikke kan teste på forhånd, bør i alle fall ikke være sløv når du jobber med nyfødte;-) Jeg, som ikke er lege og derfor kanskje ikke burde uttale meg, synes du skal ta en tablett av gangen på mandag. Dersom 10 mg ikke har effekt, kan du heller ta en tablett til etter hvert. Ser for meg at du vil bli veldig stresset om du skulle føle deg sløv. 0 Siter
villakulla Skrevet 27. september 2014 Forfatter Skrevet 27. september 2014 da tok jeg en sobril i går kveld etter jobb for å teste ut virkningen. jeg våknet altså nå,på sofaen,med alle klær på og føler nesten at jeg drakk igår. så da har jeg vel fått svar på om jeg kan ta to stk på mandag? NEI! holder nok med 1 ja. nå er det to dager igjen og jeg kjenner at jeg er helt på tur i kroppen. fikk være med advokaten å se salen vi skal være i,det gjorde vel alt mye verre,for den var stor og nå kjenner jeg i hvertfall på at dette blir pyton! men om noen timer går jeg på jobb og det hjelper meg,da får jeg tankene over på andre ting og heldigvis er det veldig travelt for tiden 0 Siter
frosken Skrevet 27. september 2014 Skrevet 27. september 2014 da tok jeg en sobril i går kveld etter jobb for å teste ut virkningen. jeg våknet altså nå,på sofaen,med alle klær på og føler nesten at jeg drakk igår. så da har jeg vel fått svar på om jeg kan ta to stk på mandag? NEI! holder nok med 1 ja. nå er det to dager igjen og jeg kjenner at jeg er helt på tur i kroppen. fikk være med advokaten å se salen vi skal være i,det gjorde vel alt mye verre,for den var stor og nå kjenner jeg i hvertfall på at dette blir pyton! men om noen timer går jeg på jobb og det hjelper meg,da får jeg tankene over på andre ting og heldigvis er det veldig travelt for tiden Nå er det hele heldigvis snart overstått. Du har tross alt klart å være svært konstruktiv i denne perioden og klart å holde hodet "over vannet" på en eller annen måte. Hvis det finnes måter du kan belønne deg selv på for dette, så synes jeg du skal gjøre det. Jeg synes du fortjener en slags tapperhetsmedalje :-( Jeg synes også det er bra at du deler erfaringene dine med at jobben din på sett og vis hjelper deg i denne vanskelige perioden. Håper du har en plan for hva du skal gjøre etter at du har vært i retten, jeg ser for meg at du trenger noen å snakke med og til å støtte deg i etterkant. 0 Siter
villakulla Skrevet 27. september 2014 Forfatter Skrevet 27. september 2014 Nå er det hele heldigvis snart overstått. Du har tross alt klart å være svært konstruktiv i denne perioden og klart å holde hodet "over vannet" på en eller annen måte. Hvis det finnes måter du kan belønne deg selv på for dette, så synes jeg du skal gjøre det. Jeg synes du fortjener en slags tapperhetsmedalje :-( Jeg synes også det er bra at du deler erfaringene dine med at jobben din på sett og vis hjelper deg i denne vanskelige perioden. Håper du har en plan for hva du skal gjøre etter at du har vært i retten, jeg ser for meg at du trenger noen å snakke med og til å støtte deg i etterkant. takk for det frosken tror dette er litt sånn at jeg bare må klare dette,har jo aldri hatt noe valg i denne saken,alt er bare tredd over hodet mitt. nå er jeg bare litt sånn at det får gå som det går og jeg vil bare komme meg gjennom mandagen så tror jeg at jeg endelig kan begynne å leve normalt igjen. det er jo søkt om erstatning og så hvis det kommer noen kroner min vei så skal jeg ta meg en skikkelig spadag og jeg er heldigvis så heldig at jeg har gode veninner som støtter meg,jeg er bare ikke så flink å ta imot hjelp alltid ha en fin helg. 0 Siter
frosken Skrevet 27. september 2014 Skrevet 27. september 2014 Ha en best mulig helg du også - og lykke til på mandag! Håper selve rettssaken går unna mest mulig effektivt slik at du kan legge dette bak deg. Spadag er det minste jeg kunne ønske at du kan unne deg i etterkant. 0 Siter
villakulla Skrevet 28. september 2014 Forfatter Skrevet 28. september 2014 takk for det,nå er nervene på høykant. jeg tar en tidlig kveld,har prøvd meg på en beroligende og ser om jeg får sove. krysser fingrene for at jeg klarer å snakke imorgen og at jeg overlever denne dagen og god natt 0 Siter
frosken Skrevet 28. september 2014 Skrevet 28. september 2014 takk for det,nå er nervene på høykant. jeg tar en tidlig kveld,har prøvd meg på en beroligende og ser om jeg får sove. krysser fingrene for at jeg klarer å snakke imorgen og at jeg overlever denne dagen og god natt Håper du sovner og får en rolig natt, du kan vel evt ta en sobril til om du blir liggende våken. Skal krysse fingrene for deg i morgen... 0 Siter
villakulla Skrevet 30. september 2014 Forfatter Skrevet 30. september 2014 når skal dette ta slutt??? jeg har mistet troen på rettsvesenet! de er der for den siktede og ikke for ofrene. gikk gjennom en helt forferdelig rettsak igår hvor jeg forklarte meg i nesten to timer og ble skikkelig grillet. fordi at jeg husker mer av hendelsen nå enn når den skjedde må jeg gjennom nytt politiavhør og det blir enda en ny rettsak. jeg klarer bare ikke å ta dette innover meg. det er ganske vanlig at man blokkerer ting som jeg har gjort og at minnene kommer etter hvert,men dette blir altså brukt mot meg. jeg ble misbrukt i mange år som barn og og dette blokkerte jeg i mange år og. jeg er bare i sjokk nå og synes dette er helt sykt. advokaten lovet meg at dette var absolutt siste rettsak men nå blir det altså ny. vet ikke om jeg klarer mer nå!! 0 Siter
frosken Skrevet 30. september 2014 Skrevet 30. september 2014 når skal dette ta slutt??? jeg har mistet troen på rettsvesenet! de er der for den siktede og ikke for ofrene. gikk gjennom en helt forferdelig rettsak igår hvor jeg forklarte meg i nesten to timer og ble skikkelig grillet. fordi at jeg husker mer av hendelsen nå enn når den skjedde må jeg gjennom nytt politiavhør og det blir enda en ny rettsak. jeg klarer bare ikke å ta dette innover meg. det er ganske vanlig at man blokkerer ting som jeg har gjort og at minnene kommer etter hvert,men dette blir altså brukt mot meg. jeg ble misbrukt i mange år som barn og og dette blokkerte jeg i mange år og. jeg er bare i sjokk nå og synes dette er helt sykt. advokaten lovet meg at dette var absolutt siste rettsak men nå blir det altså ny. vet ikke om jeg klarer mer nå!! Du trenger noen som hjelper til å beskytte deg mot dette. Har du overhodet kontakt med noen behandler for tiden? 0 Siter
villakulla Skrevet 30. september 2014 Forfatter Skrevet 30. september 2014 Du trenger noen som hjelper til å beskytte deg mot dette. Har du overhodet kontakt med noen behandler for tiden? ja,skal til henne imorgen. hun skulle vært telefonvitne igår da hun er ute på reise,men det ble og avblåst. og advokaten han begynte å snakke om at de ville ha utskrift av min journal fra min behandler. da holdt jeg jo på å besvime. skal alle vite om hva jeg har sagt i timene? det kan da ikke være lov? skal snakke med min advokat når jeg klarer,hun har ringt mange ganger idag men jeg klarer ikke å ta telefonen. syns bare dette er så urettferdig. det er ikke rart at folk ikke anmeldeer overgrep! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.