Gå til innhold

går det galt igjen nå? trenger litt råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

beklager utbruddet og takker for klemmen,renner bare over for meg idag.

jeg har venner jeg kan ringe til og som kan komme men jeg orker ikke,vil bare være alene.

har desverre ikke spist på noen dager,0 matlyst. men skal prøve litt senere for jeg skjelver i hele kroppen idag og jeg vet jeg må få i meg noe.

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• villakulla

47

• frosken

24

• AnonymBruker

19

• *Edvarda*

1

Skrevet

Noen ganger er det lettere å få i seg drikke enn fast føde. Drikk ting med næring, enten varmt eller kaldt. Du blir veldig frynsete psykisk av å få i deg så lite næring, så prøv å holde fokus på at næringsinntak er viktig.

Håper du får det lettere ut over kvelden:-)

Skrevet

Det er ingenting å beklage, det høres ut som du har en svært vanskelig dag.

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan du klarer å holde deg oppe, når du får i deg så lite. Jeg skjønner at det kan være vanskelig å få i seg noe når man har 0 matlyst, men det er så viktig for at du skal kunne føle deg litt bedre. Det trenger ikke være så mye, men jeg tror litt næring kan gjøre mye godt.

Anonymous poster hash: 162d7...093
Skrevet

drukket melk,eplemost og kaffe,kanskje ikke så mye næring men jeg orker ikke å gå i butikken. 

målet for dagen er å få i meg litt mat og komme meg gjennom dagen :(

Skrevet

Det er i alle fall noe, og noe er bedre enn ingenting :) Jeg håper du får i deg noe mat også utover kvelden, i alle fall litt mer drikke. Det går kanskje også an å spørre noen venner om de kunne ha handlet litt mat for deg, hvis du ikke orker selv? 

Har du noe annet du klarer å konsentrere deg om? Dagene må vel bli fryktelig lange hvis ikke. Håper du får skikkelig oppfølging fra helsevesenet i alle fall. Nå er det heller ikke så lenge til du sikkert får flere svar av din advokat. 

Skrevet

det har heller vært motsatt,dagene har føket,jeg har jobbet hver dag. er endelig alene denne uken og skulle nyte det men føler uka har gått alt for fort,ikke fått gjort annet enn jobb. men denne helga har jeg fri så da kommer tankene for jeg har bare skjøvet dem vekk hver dag. skal bli godt med flere svar på torsdag ja. blir travel uke nå og,med jobbing,lege,advokat,psykolog og jobbehelg.

var ute og gikk i natt og,det er noe spesielt med nettene når alle andre sover. men tankene er mye verre om natta og. nå hører det ut som jeg syter veldigska virkelig prøve å ta meg sammen.

Skrevet

Så godt at du kommer deg på jobb og at det bidrar til at ikke alt fokus er på den vanskelige situasjonen du er i. Det er ikke noe rart at følelsene blir overveldende nå når du endelig har et par dager for deg selv, det tror jeg nesten du må regne med. Det er heller ikke slik at vanskelige følelser nødvendigvis fører til enda verre følelser, ofte kan det være motsatt. Du faller ned, for så å finne veien opp igjen.

Hvis du er så urolig om nettene at du ikke klarer å forbli inne, så burde du kanskje be legen om noe som gjør at du sover gjennom natten?

Skrevet

Det er da ihvertfall litt bra at ikke de vonde tankene overtar hele hverdagen din, men at du har noe å gå til som kan få tankene over på noe annet. Ellers støtter jeg forslaget om å forsøke å få noe av legen som gjør at du klarer å sove på natten, da slik nattlig vandring kan være litt skummelt.

Nå når du skal til advokaten din, kan det kanskje også være lurt å skrive ned alle spørsmålene du har, slik at du husker å få dem alle med. Håper virkelig at hun kan gi deg den informasjonen du ønsker og trenger.

Når du har en så travel uke foran deg, håper jeg virkelig at du får i deg noe næring. Det må være tungt å gjøre så mye, uten å ha noe å gå på.

Skrevet

ja,kjenner at jeg er nødt til å gå på jobb,ellers hadde jeg nok bare ligget i senga hele dagen. er nødt å jobbe for å føle meg litt normal i denne frustrerende situasjonen. og jeg er utrolig glad i jobben min,så jeg er veldig heldig.

skal høre med legen om hun anbefaler noe å sove på i en tid fremover.

skal skrive ned alt jeg lurer på til advokaten,for jeg har en tendens til å glemme alt for tiden.

Skrevet

er det normalt å skjelve sånn som jeg gjør? kan det være cipralex som gjør dette? er utrolig irriterende,spesielt når jeg er på jobb. skjelver i hele kroppen men mest i hendene.

mest lyst å slutte med medisiner hvis jeg skal skjelve hver dag.

Skrevet

er det normalt å skjelve sånn som jeg gjør? kan det være cipralex som gjør dette? er utrolig irriterende,spesielt når jeg er på jobb. skjelver i hele kroppen men mest i hendene.

mest lyst å slutte med medisiner hvis jeg skal skjelve hver dag.

Ta kontakt med fastlegen din. Hvordan er næringsinntaket nå?

Skrevet

har time hos legen i morgen,tenkte bare om noen hadde erfaring med dette ifh til cipralex? men skal høre med legen i morgen. prøver å få i meg litt mat hver dag frosken :)

Skrevet

da har jeg vært hos legen,og er ikke blitt så mye klokere. fortalte om skjelvinger og hun sa det kunne være medisinene men syns det er for tidlig å si det. mener jeg skal prøve 1 mnd til for å se om det gir seg. og vil da øke dosen på cipralex hvis det fortsetter. men jeg tenker jo motsatt,at dette kanskje vil øke skjelvingene? men jeg sa ikke noe om matinntaket for tiden,og vet at dette kan være en grunn og. klarte heller ikke be om noe å sove på,dette er jo meg i ett nøtteskall,klarer aldri og ta opp det jeg vil,ønsker ikke å bruke for mye tid der da hun har andre pasienter og. og hun syns jeg virker mye lettere enn forrige gang så da lot jeg det være. fått ny time om 1 mnd. får heller skjeerpe meg på matinntaket fremover for å se om det kan hjelpe.

Skrevet

Hei. Jeg synes det var synd at du ikke klarte å ta opp det du ønsket med legen.

For å få svar på de spørsmålene du faktisk har på møtet med advokaten din i morgen, tror jeg det kan være lurt av deg å ta med en lapp. Hvis du skriver spørsmålene ned på en lapp, kan du gjøre møtet lettere for både deg selv og advokaten.

Kanskje du neste gang du skal til legen også skulle tatt med en slik lapp, da kan det kanskje være lettere å ta opp det du ønsker med legen. Hvis du opplever at du blir verre, håper jeg du ta kontakt med legen igjen.

Jeg håper virkelig at du får i deg noe mat i dag, og at morgendagens møte blir opplysende :)

Skrevet

ja,har bestemt meg for å skrive ned alt jeg lurerr jeg er så glemsk også for tiden.glemmer alt!

skal bli godt å få noen svar for det er mye jeg lurer på fra rettsaken,og om når jeg kan forvente ny,orker ikke å ha dette hengende over meg hele tiden.syns virkelig det er på tide at jeg kan begynne å leve normalt igjen,for disse tankene er her hver dag.

har akkurat fått i meg ett kyllinglår og det er bra til å være meg for tiden :)

Skrevet

Så bra at du har fått i deg noe mat, det ble jeg virkelig glad for å høre :)

Jeg tror det er mulig at du både blir mer glemsk og skjelven av å ikke spise noe særlig. Medisinene kan sikkert også være synderen (det har jeg dessverre ikke noen kunnskap om), men det er lettere å finne ut etter at du har fått i deg litt mer næring over en viss periode. Håper du klarer å fortsette den gode trenden i morgen også med litt mat.

Jeg håper virkelig advokaten din har noen svar hun kan videreformidle til deg, slik at du kan få litt mer klarhet i hva som skjer videre. Det å gå slik i uvisshet som du har gjort i den siste tiden må være veldig vanskelig. Og husk å ta med deg lappen med spørsmålene i morgen ;)

Skrevet

jepp,men nå har jeg kastet opp 3 ganger så håper det ikke er omgangssyke!!da får jeg ikke kommet meg til advokaten imorgen,dette er jo bare så utgjort!! endelig fått i meg mat så kommer alt opp igjen :( legger meg under dynen nå og håper jeg får sove det vekk,har ikke tid til å bli syk nå. rister i hele kroppen og klarer ikke å stoppe!! god natt

Skrevet

Siden du har spist lite i det siste, kan det være sannsynlig at kroppen reagerer med å bli kvalm og at du må kaste opp når du først spiser en del. Det er ikke uvanlig, og hvis det ikke er omgangssyke som går i din omgangskrets, kan det nok være en mer sannsynlig forklaring på hvorfor du måtte kaste opp.

Du høres ganske dårlig ut, så jeg er litt bekymret for at du ikke fikk frem godt nok hos legen hvor ille og dårlig du føler deg. Hvis dette fortsetter må du nesten bestille en ny time hos legen. Det kan ikke være lett å gå rundt å ha det slik som du har det nå.

Kanskje det er en mulighet for å ta møtet med advokaten på telefon, hvis du fortsatt føler deg så dårlig i morgen. Ellers kan du sikkert sende spørsmålene til henne på mail slik at hun vet hva du lurer på, og så kan dere snakkes på telefon eller møtes på et senere tidspunkt. Jeg håper imidlertid at du føler deg litt bedre i morgen, og at du kommer deg til advokaten. Ønsker deg en god natt, og masse lykke til!

Skrevet

jepp,men nå har jeg kastet opp 3 ganger så håper det ikke er omgangssyke!!da får jeg ikke kommet meg til advokaten imorgen,dette er jo bare så utgjort!! endelig fått i meg mat så kommer alt opp igjen :( legger meg under dynen nå og håper jeg får sove det vekk,har ikke tid til å bli syk nå. rister i hele kroppen og klarer ikke å stoppe!! god natt

Pass på å drikke rikelig, særlig nå når du i tillegg til dårlig næringsinntak også kaster opp.

Skal du til psykologen også denne uken eller er ikke det før i neste uke?

Hvis du er mye alene, så synes jeg du skal prøve å få vært sammen med noen mennesker fordi du både kan trenge litt avledning og kan trenge å snakke litt med noen om hvordan du har det. Jeg blir usikker på om skjelvingen din kan være den typen tremor enkelte får på cipralex, eller om du er så overspent og sliten at kroppen dirrer av den grunn. Snakk med noen i din omgangskrets dersom du ikke skal til psykologen snart. Ikke fortsett med å isolere deg.

Skrevet

da har jeg vært hos advokaten idag,kjenner jeg blir så oppgitt. grunnen til at saken ble utsatt var fordi aktor glemte å informere tiltaltes advokat om at det var kommet nye opplysninger i saken. dette beklaget han sterkt, men hva hjelper det meg,det er kun meg dette går utover og nå må jeg vente til neste år før den kommer opp igjen. fatter ikke hvordan det går an,og har virkelig mistet all tro på rettsapparatet nå.  kjenner meg egentlig helt på randen nå,og har rett og slett tenkt å stikke av til syden på søndag og gi faen til alt. må bare komme meg bort nå!

kommer nok ikke til å si fra til noen og skrur av mobilen for 1 uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...